Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27
Ik gebruik zelf op mijn Mac naar super tevredenheid de magic trackpad voor allerdaags gebruik. Slechts voor specifiek (precisie) werk gebruik ik nog een muis ernaast. Ik wil nooit meer anders.

Nu wil mijn familie ook een trackpad/toucpad ivm klachten bij muisgebruik. Nu valt me op dat er in de pricewatch amper pads voor Windows te vinden zijn. Eigenlijk maar een, van Logitech, maar die heeft geen prijzen staan/niet leverbaar? Op Amazon UK vind ik meer keuze
https://www.amazon.co.uk/...s&field-keywords=touchpad

Wat ik eigenlijk wil weten is of Windows 10 deze pads volledig ondersteund en niet slechts als een veredelde muis. Dus dat dingen als multi touch (two finger tap, two finger scroll, three finger tap, four finger swipe, pinch to zoom, etc) werken zoals je verwacht?

Zijn er mensen met ervaringen met trackpads onder Windows, en zo ja welke ?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

-SaveMe- schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:53:
Nu wil mijn familie ook een trackpad/toucpad ivm klachten bij muisgebruik.
Welke klachten zijn dit precies en is een trackpad wel daadwerkelijk de beste oplossing voor deze klachten?
Nu valt me op dat er in de pricewatch amper pads voor Windows te vinden zijn. Eigenlijk maar een, van Logitech, maar die heeft geen prijzen staan/niet leverbaar? Op Amazon UK vind ik meer keuze

Wat ik eigenlijk wil weten is of Windows 10 deze pads volledig ondersteund en niet slechts als een veredelde muis. Dus dat dingen als multi touch (two finger tap, two finger scroll, three finger tap, four finger swipe, pinch to zoom, etc) werken zoals je verwacht?
Van welk model wil je dit weten? Al zou Windows dit volledig ondersteunen, is het alsnog de vraag of de hardware deze verschillende inputs kan registreren.
Overigens per definitie al een vreemde vraag om te vragen of Windows de functies van een "pad voor Windows" ondersteunt 8)7
Wat zou je dan precies willen weten? Bottom line heeft 99.9% van de Windows gebruikers geen klachten bij het gebruiken van een muis. Dat jouw familie dit wel heeft, betekent dus feitelijk dat de mening van die 99.9% niet voor hen opgaat. Hoe groot is dan de kans dat de ervaringen van die ene 0.1% wel relevant gaan zijn?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

-SaveMe- schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:53:
Ik gebruik zelf op mijn Mac naar super tevredenheid de magic trackpad voor allerdaags gebruik. Slechts voor specifiek (precisie) werk gebruik ik nog een muis ernaast. Ik wil nooit meer anders.

Nu wil mijn familie ook een trackpad/toucpad ivm klachten bij muisgebruik. Nu valt me op dat er in de pricewatch amper pads voor Windows te vinden zijn. Eigenlijk maar een, van Logitech, maar die heeft geen prijzen staan/niet leverbaar? Op Amazon UK vind ik meer keuze

Ik maak zelf heel veel gebruik van de Logitech T650, hij is helaas uit productie genomen. dus je zal marktplaats moeten afstruinen als je m wil hebben.

Hij ondersteund alle windows "gestures" als je de driver installeert:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9pkrI6oz2IlwPPCpWloIDtC3/full.png

Alleen heb ik wel gemerkt dat games niet zo happig zijn om de driver, dan worden taps/kliks niet geregistreerd. dan kun je beter even setpoint afsluiten, dan werkt ie als een "domme" muis.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27
@Switchie Ben jij altijd zo hostile? Ik rep nergens over 99,9% van de windows gebruikers, blaat, blaat.

Ik heb zelf de persoonlijke ervaring dat ik geen last meer heb van 'muizen' sinds ik de trackpad gebruik en wellicht dat iemand anders daar ook baat bij kan hebben. Nog nooit van RSI klachten gehoord ?!?

@mrc4nl Dat is meer wat ik zocht. Thanks voor de reply. Jammer dat die uit productie is, ziet er nl wel mooi uit en de functionaliteit is exact wat we zoeken voor Windows! Ga eens rondkijken.

Is er zo weinig vraag naar deze dingen op het Windows platform? Werkt namelijk erg lekker imho ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

Geen idee :p maar voor het Apple platform heb je ook alleen maar de magic trackpad van Apple zelf, ook daar maken andere fabrikanten niets voor zover ik weet.

Ik denk dat veel (windows) gebruikers liever een muis pakken,zelfs als de laptop er eentje heeft. En dus niet snel een trackpad kopen, en fabrikanten er geen markt in zien voor desktop gebruikers

Ik zelf vind een trackpad heel erg fijn voor browsen en wisselen van venster, Maar vind het wel een gemis dat je niet tegelijk links en rechts kan klikken.
Of rechts inhouden en de cursor bewegen, dat is lastig met veel games. Dus de trackpad zal in de muis niet 100% kunnen vervangen.

de oplossing daarvoor is simpel,Gewoon onderaan 2 fysieke knoppen en het is opgelost.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

-SaveMe- schreef op zondag 16 april 2017 @ 00:26:
@Switchie Ben jij altijd zo hostile? Ik rep nergens over 99,9% van de windows gebruikers, blaat, blaat.
Wellicht heb ik het wat ongelukkig verwoord. Was zeker niet "hostile" bedoeld in ieder geval :)
De keus voor een muis is zeer persoonlijk. Een model wat mij lekker in de hand ligt is voor mijn vrouw te groot voor mijn buurman te klein.

Wilde met dat (uit de duim gezogen) percentage enkel aangeven dat, wat voor de een fijn werkt, niet perse de beste oplossing voor een ander hoeft te zijn.
Ik heb zelf de persoonlijke ervaring dat ik geen last meer heb van 'muizen' sinds ik de trackpad gebruik en wellicht dat iemand anders daar ook baat bij kan hebben.
Wellicht maar elk lichaam is anders.
Er werken dagelijks miljoenen mensen met een muis zonder hier klachten aan over te houden.
Wederom, niet "hostile" bedoeld.
Nog nooit van RSI klachten gehoord ?!?
Zeker wel. Maar er zijn honderd factoren die hier een rol in spelen. Als monitor, bureau en stoel verkeerd zijn afgesteld gaat het vervangen van een muis voor trackpad weinig uithalen.
Is er zo weinig vraag naar deze dingen op het Windows platform? Werkt namelijk erg lekker imho ...
Denk inderdaad dat de vraag erg gering is. Zelf geef je b.v. ook al aan alsnog een muis te gebruiken voor het precisiewerk. Weinig consumenten zullen trek hebben om zowel een trackpad als muis te moeten gebruiken. Daarnaast waarschijnlijk ook een gevalletje "weet niet beter"

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1