MSI GTX 1060 fan probleem ?

Pagina: 1
Acties:

• henk91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Beste tweakers,

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe MSI GTX 1060 6gb in mijn pc geinstalleerd

De kaart werkt goed alle games draaien prima

Nu zat ik te gamen voor ongeveer 30 minuten de videokaart begon volop geluid te maken

na een kijkje in de kast zie ik dat de eerste FAN uit staat en de tweede fan volop aan het spinnen is

MSI afterburner gedownload deze geeft aan dat de kaart op 62 graden zit ingame

nu weet ik dat de fans niet boven de 60 graden gaan draaien

het lijkt alsof de eerste fan niet automatisch opkomt , heb de pc kast even 10 centimeter opzij geplaatst en de eerst fan begon weer te spinnen en dus het geluid niveau kwam weer op niet hoorbaar

zou dit een defecte kaart kunnen zijn ? iemand hier ervaringen mee ?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Geef eens een zetje met je vinger aan de eerste fan tijdens een game. Misschien is het lager niet meer goed en komt hij moeilijk op gang of is de ophanging scheef en teveel kracht benodigd om op gang te komen.

Het is maar wat je een defecte kaart noemt, de kaart verder kan prima in orde zijn en alleen de fan (lager/aandrijving) stuk zijn. Je kan de fan eens met zoveel mogelijk vingers tegelijk aanduwen en / of iets omhoog trekken, dat richt de ophanging/lager waarschijnlijk. Het kan ook zijn dat de 'case' van de fans te strak gemonteerd is aan een kant, waardoor de 1e fan aanloopt of scheef zit. Krijg je het niet goed met de tip van het aandrukken/omhoogtrekken dan een rma aanvragen.

[ Voor 59% gewijzigd door ToFast op 15-04-2017 18:42 ]

• henk91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Geprobeerd fan aantedrukken/omhoogtrekken blijft nog steeds zo een 30 min gamen als de kaart boven 60 graden komt gaat alleen de tweede fan aan eerste pas als ik de fan zelf een draai geef

Lijkt inderdaad lager of aandrijving te zijn

Lees op veel forums mensen met het zelfde probleem toch wel slecht van MSI , totaal geen zin om een nieuwe kaart terug te sturen