Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-04 17:29
Mijn vraag
Gisteren is mijn telefoon gestolen (Samsung Galaxy S6). De telefoon is 5 minuten nadat ik het besefte gebeld, maar helaas stond de telefoon al uit.

Nu vraag ik mij af of deze persoon mijn gegevens kan inzien. Ik had mijn telefoon namelijk wel beveiligd met een vingerafdrukscanner en daarnaast een code. Mijn vraag is dan ook: Kan deze persoon mijn foto's, bestanden e.d. inzien of is dit niet mogelijk?

Wat heb ik al geprobeerd
- Ik heb via Android Apparaatbeheer mijn telefoon proberen te traceren, maar de telefoon is sinds de diefstal niet meer online geweest.
- Ook heb ik via Android Apparaatbeheer mijn telefoon vergrendeld. Echter was dit wel pas na zo'n 4 uur, aangezien ik meteen actie (lees aangifte gedaan) had ondernomen richting de politie en gemeente.
- Simkaart heb ik geblokkeerd evenals de bankzaken.

Ik hoop dat jullie mijn een antwoord hierop kunnen geven. Er stonden namelijk belangrijke bestanden en foto's op en ik hoop dan ook dat deze persoon hier geen inzicht in heeft kunnen krijgen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Nee daar kunnen ze niet bij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Dank je wel voor je snelle reactie Catch22! Omdat ik mijn telefoon heb beveiligd met een code en vingerafdruk kunnen ze dus ook niet met een soort omweg bij mijn bestanden en foto's komen? Dat zou mij enigszins geruststellen namelijk.

Overigens, wat zegt het dat de telefoon niet meer online is geweest sinds de diefstal. Kan ik de telefoon ooit nog traceren of is dat na een soort reset van de dief niet meer mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:21
Ze kunnen hem misschien wipen en zelf gebruiken of verkopen, maar je data is veilig. Je zou nog even je Google wachtwoord kunnen wijzigen voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Ik heb zojuist mijn Google wachtwoord gewijzigd. Dan ga ik er maar met jouw kennis vanuit dat hij in ieder geval niet bij mijn data kan. Dat is al iets wat mij geruststelt in ieder geval! Dank voor je hulp Catch22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 01:57

Diablo_GT

nbx

Ze kunnen bij de gegevens op de SD- kaart als je deze niet gecodeerd hebt. Eruit halen en in laptop steken. Wat op het toestel staat kunnen ze er niet bij, maar dat is ook meestal niet de doel die ee dief voor ogen heeft.

Falastine heeft gelijk. 😃

[ Voor 9% gewijzigd door Diablo_GT op 15-04-2017 17:33 ]

nbx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Diablo_GT schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:26:
Ze kunnen bij de gegevens op de SD- kaart als je deze niet gecodeerd hebt. Eruit halen en in laptop steken. Wat op het toestel staat kunnen ze er niet bij, maar dat is ook meestal niet de doel die ee dief voor ogen heeft.
Een s6 heeft geen SD kaart.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Dat schoot mij ook te binnen. Maar ik dacht dat de S6 geen mogelijkheid had tot een slot SD-kaart. Kan dat kloppen?

Edit: Dank voor je bevestiging Falastine!

[ Voor 16% gewijzigd door YouMac op 15-04-2017 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je telefoon wel versleuteld? Want ik hoorde en zag dat je dit handmatig moet doen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Wat bedoel je precies met versleuteld Wim-Bart? Ik heb via Android Apparaatbeheer (via een dekstop) gebruik gemaakt van de functie Vergrendelen. Hierbij heb ik een extra wachtwoord kunnen toevoegen (bovenop mijn pincode en vingerafdrukscanner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

YouMac schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:34:
Wat bedoel je precies met versleuteld Wim-Bart? Ik heb via Android Apparaatbeheer (via een dekstop) gebruik gemaakt van de functie Vergrendelen. Hierbij heb ik een extra wachtwoord kunnen toevoegen (bovenop mijn pincode en vingerafdrukscanner).
Wat ik bij Android ken is dat je ergens in de settings kan kiezen om de telefoon en eventuele SD-kaart te versleutelen.
Dit biedt extra bescherming zoals ook IOS en WP hebben. Zolang je telefoon niet versleuteld is kunnen kwaadwillenden altijd bij de data alleen moeten ze er wat meer moeite voor doen.

Lees dit maar:
https://www.howtogeek.com...nd-why-you-might-want-to/

En je begrijpt gelijk waarom bedrijven kiezen voor WP of Apple en alleen bij uitzondering voor Android omdat Android stock zelfs met pincode en dergelijke totaal geen bescherming biedt tegen mensen die je data willen.

[ Voor 20% gewijzigd door Wim-Bart op 15-04-2017 17:58 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
418O2 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:09:
Ze kunnen hem misschien wipen en zelf gebruiken of verkopen, maar je data is veilig.
Is FRP al gekraakt op de S6 met de nieuwste firmware? Zo niet heb je er weinig meer aan dan wat reserveonderdelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:36
Ze moeten er echt wel heel wat meer moeite voor doen willen ze bij je data komen en niet iedereen zou zomaar weten hoe dat moet.
Dus je kan er wel gewoon vanuit gaan dat ze je data niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Dank voor je uitleg Wim-Bart. Ik durf niet met zekerheid te zeggen dat ik mijn data heb versleuteld. Maar begrijp ik uit jouw verhaal dat het niet makkelijk is om data van een telefoon af te halen als de telefoon een pincode en vingerafdrukscanner heeft en ook is vergrendeld via Android Apparaatbeheer? Dan zouden ze veel moeite moeten doen? Het is namelijk niet zo dat ik belangrijke informatie van een bedrijf o.i.d. op mijn telefoon heb staan en als motief kan worden gebruikt om mijn telefoon te stelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Arjant2 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 18:04:
Ze moeten er echt wel heel wat meer moeite voor doen willen ze bij je data komen en niet iedereen zou zomaar weten hoe dat moet.
Dus je kan er wel gewoon vanuit gaan dat ze je data niet zien.
Dank voor je reactie Arjant2. Dat antwoord hoopte ik een beetje. Ze moeten dus wel heel ver gaan willen ze mijn data achterhalen.

Zegt het overigens nog iets dat mijn telefoon sinds de diefstal niet meer is gesynchroniseerd?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar zetten binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 19% gewijzigd door rens-br op 18-04-2017 09:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-02 16:11
Dieven stelen je telefoon niet voor de data tenzij je een bewust doelwit bent. Anders doen ze direct fabrieksinstellingen (waarschijnlijk nu al gebeurd) en je toestel doorverkopen. Maak je maar geen zorgen over de data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik dacht dat je sinds Android marsmallow niet meer kan wissen zonder eerst in te loggen bij je Google account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouMac
Op wonderbaarlijke wijze is mijn telefoon terug. Om een lang verhaal kort te maken: mijn telefoon was gestolen in de sportschool en alles bleek op beeld te staan. Nu heeft de sportschool de dader kunnen aanspreken en heeft hij de telefoon afgegeven. Echter heeft hij een reset gedaan. Weet een van jullie medetweakers of er de mogelijkheid bestaat om iets van mijn data te kunnen achterhalen? Bestaan daar bijvoorbeeld programma's voor die dit kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 13:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

YouMac schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:15:
Op wonderbaarlijke wijze is mijn telefoon terug. Om een lang verhaal kort te maken: mijn telefoon was gestolen in de sportschool en alles bleek op beeld te staan. Nu heeft de sportschool de dader kunnen aanspreken en heeft hij de telefoon afgegeven. Echter heeft hij een reset gedaan. Weet een van jullie medetweakers of er de mogelijkheid bestaat om iets van mijn data te kunnen achterhalen? Bestaan daar bijvoorbeeld programma's voor die dit kunnen?
Ik ben ontzettend blij dat je je telefoon weer terug hebt.

Misschien kan je je telefoon aansluiten aan je pc en Recuva gebruiken.

Maak altijd een backup op al je apparaten!

[ Voor 4% gewijzigd door Dutchredgaming op 17-04-2017 17:23 ]

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Dank je wel Dutchredgaming! Ik heb het zojuist geprobeerd met Recuva, maar ik kan alleen mijn harde schijven aanklikken, niet mijn telefoon. Hoe kan ik mijn telefoon kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 13:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

YouMac schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:45:
Dank je wel Dutchredgaming! Ik heb het zojuist geprobeerd met Recuva, maar ik kan alleen mijn harde schijven aanklikken, niet mijn telefoon. Hoe kan ik mijn telefoon kiezen?
Wordt je telefoon als telefoon of als schijf weergegeven?

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
Bij Recuva kan ik 'm niet vinden. Bij deze computer staat het als een telefoon. Kan je daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Gerard4 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:15:
Ik dacht dat je sinds Android marsmallow niet meer kan wissen zonder eerst in te loggen bij je Google account?
Het is wat offtopic maar kan toch gewoon opstarten naar recovery mode en flashen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-05 12:29
Goed om te horen dat jij weer je telefoon hebt! Heb je toevallig ooit een backup gemaakt met Smart Switch? Zo ja dan kan jij die backup terug zetten, heb jij dat niet dan zou ik het niet meer weten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouMac
nilsson1234 schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:13:
Goed om te horen dat jij weer je telefoon hebt! Heb je toevallig ooit een backup gemaakt met Smart Switch? Zo ja dan kan jij die backup terug zetten, heb jij dat niet dan zou ik het niet meer weten :p
Thanks voor je hulp nilsson. Helaas heb ik ooit een backup gemaakt met onedrive maar die dateert van vorig jaar mei..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-05 12:29
YouMac schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:25:
[...]

Thanks voor je hulp nilsson. Helaas heb ik ooit een backup gemaakt met onedrive maar die dateert van vorig jaar mei..
Ouch...... Dat is idd een lange tijd geleden, mss toch maar eens kijken wat er in die backup staat, je weet maar nooit of er iets zeer waardevol tussen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stier
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
YouMac schreef op maandag 17 april 2017 @ 17:15:
Voortaan geen beter idee om je telefoon altijd bij je te houden? Wat doen jullie ter preventie?
Pagina: 1