Printen naar PDF

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...Ik wil vanuit het boekhoudprogramma Ohmega pdf's maken van overzichten, bijv. journaal, grootboekkaarten en balansen, ook als backup. Tot en met het 4e kwartaal van 2016 heb ik dit jarenlang kunnen doen. Maar nu bij het 1e kwartaal van 2017 lukt het niet meer. Bij het printen krijg ik alleen de printernaam en "on USB001"; er staat wel vinkje achter maar dat doet niets.
Bij alle andere programma's waar geprint kan worden komt bij het vinkje een serie mogelijkheden: naast de printernaam met USB of Internet, Microsoft XPS Document Writer, PDF Creator en Verzenden naar OneNote 2010.
Sinds de vorige keer heb ik wel over de bestaande Windows Vista Windows 7 gezet en meteen daarna Windows 10, zonder dat er problemen optraden bij programma's.
Hoe krijg ik dit weer goed?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Windows 10; Ohmega (draait op Omnis Studio Runtime 5.1.1.), wat het programma afdrukt zijn "Omnis Report Files" (*.rep)

20-4-'17: Wat ik ondertussen gevonden heb: Na het starten van het programma (incl. een administratie) ga ik naar Archief en daarin naar Pagina-instelling. Dan komt bij het klikken op het pijltje een serie mogelijkheden, o.a. Microsoft Print to PDF en PDFCreator. Dan geldt de gekozen optie zolang als je niet weer gewijzigd via Archief enz.
...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2017 18:50 . Reden: Een oplossing gevonden ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:57:
...Wat ik al gevonden of geprobeerd heb...
Schiet gewoon ff een support ticket in bij Omnis / Ohmega whatever
Je zult wel een update op die 5.1.1 nodig hebben en die zal niet gratis zijn

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Updates zijn gratis te downloaden voor licentiehouders zag ik.
Verder: stel voor je Ohmega start de PDF writer eens in als default printer. Niet zoals het hoort te werken maar wellicht een workaround :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)