Vraag

• Termunius
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2025
Hallo allemaal,

Ik hoop dat ik dit op het goede forumthread heb gepost, anders alvast mijn excuses.

Ik ben op zoek naar een manier om mijn televisie, met een HDMI uitgang, op mijn PC, met displayport ingang aan te sluiten. HDMI alleen is geen optie, omdat die enige poort al in gebruik is door een monitor, en die heeft geen displayport ingang.
Mijn vraag is, is het mogelijk om met een adapter (zie hieronder de link) de tv met de pc te verbinden? Ik heb namelijk al een HDMI kabel die ik kan gebruiken.

SPT

Adapter: https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je TV zal een HDMI-ingang hebben, geen uitgang en je PC een displayport-uitgang, geen ingang.
Zo'n adaptertje gaat daar in ieder geval prima voor werken.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:14
Ja.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14
Volgens mij haal je wat dingen door elkaar. Je televisie zal geen HDMI-uitgang, maar een HDMI-ingang hebben. En ook je pc zal geen DisplayPort-ingang, maar een DisplayPort-uitgang hebben.

Maar als ik je verder goed begrijp, dan heeft je computer dus nog een DisplayPort-uitgang over en wil je die gebruiken om je tv aan te sluiten, die enkel HDMI-in heeft, toch? Zo ja, dan gaat die adapter die je hebt gekozen gewoon werken.

The devil is in the details.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 16:02
Bij mij zat er zo'n dingetje in de doos van m'n videokaart, even checken misschien ?

• Termunius
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-11-2025
Bedankt voor alle antwoorden iedereen! Sorry voor het door elkaar halen van de in- en uitgangen, ik heb niet goed genoeg opgelet tijdens het schrijven van mijn vorige bericht vrees ik. Ik zal deze adapter dan aanschaffen.
Nog een keer onwijs bedankt!

SPT
Pagina: 1