Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 20:26
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een probleempje waar ik niet helemaal uitkom..
Vandaag kon mijn vriendin niet meer inloggen op haar profiel op onze (W10) laptop.
Haar hotmail account stond ingesteld als profiel op de laptop.

Bij het inloggen kreeg ze de melding "De gebruikersprofielservice verhindert het aanmelden. Gebruikersprofiel kan niet worden geladen."

Ik heb een profiel reset uitgevoerd door het account via instellingen te verwijderen.(er stond toch niks lokaals opgeslagen)
Ik heb in het register gecontroleerd of de reg key weg was zodat niet hetzelfde probleem weer zou ontstaan.

Ik heb daarna een lokaal account aangemaakt, maar als ik via dat lokale account in probeer te loggen krijg ik direct dezelfde foutmelding.

Ik heb even snel gezoekmachined, daar kwam ik uit op de pagina van MS.
Echter werkte dat ook niet..ze raadde mij aan het account te herstellen door in het register te gaan grutten.
Alleen de user key was nog niet aangemaakt, dat wordt volgens mij pas gedaan op het moment dat je voor het eerst inlogt.. wat dus niet lukt.

Het account verwijderen en opnieuw aanmaken heeft ook geen zin, want dat heb ik reeds al gedaan.

Ik zelf heb geen problemen met inloggen op de laptop, ik gebruik zelf ook een hotmail account als profiel op de laptop..
Ik heb ook geprobeerd haar hotmail account weer toe te voegen aan de laptop, maar dan krijg ik de melding 'Je Ms-account kan nu niet worden toegevoegd aan dit apparaat"

Wellicht heeft iemand nog een idee..?

Alvast bedankt voor het meedenken! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 14:52
Ik heb hetzelfde probleem op een laptop met windows 10. heb je wellicht al een oplossing gevonden voor jou probleem?
Ook hier is nog geen register sleutel aangemaakt voor het nieuw gecreeerde account.
Tevens geen sleutels aanwezig met .bak als extensie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Ik heb nog geen oplossing voor het probleem kunnen vinden helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechTip227
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2017
Wat je kan doen is een lokaal profiel aanmaken voor deze persoon. Daar inloggen om alles gereed te maken.
Nadat je dit gedaan heb kan je bij settings het profiel omzetten naar een microsoft hotmail account en dan zou je als het goed is gewoon moeten kunnen inloggen ;) eigenlijk de omgekeerde wereld maar microsoft heeft wel vaker te maken met dit soort bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladimir-ikke
Het hoeft niet per se een MS account te zijn.
Ik krijg het namelijk bij een nieuw lokaal account ook. :/
vladimir-ikke schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:45:
Ik heb daarna een lokaal account aangemaakt, maar als ik via dat lokale account in probeer te loggen krijg ik direct dezelfde foutmelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechTip227
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2017
Stap 1: op een andere computer ga naar Documents and settings of de map gebruikers gewoon in windows 10 en zet geef verborgen bestanden en mappen weer. Daarin staat een "default" folder.
Stap 2: kopiëren naar een USB of externe disk.
Stap 3: verwijder de default map op de "probleem" laptop/computer
Stap 4: kopieer vanaf de USB of de externe HDD de default map weer in dezelfde map.
Stap 5: Probeer nog eens een account aan te maken :)
Pagina: 1