Toon posts:

Extra media-box van Ziggo via ander netwerk dan Horizon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om op een 2e tv te kunnen kijken in een andere ruimte dan waar de Horizon van Ziggo staat (huiskamer) is er een extra mediabox van Ziggo aangeschaft welke via wifi wordt gebruikt.

Nu wordt de 2e tv echter in een ruimte geplaatst waar de extra mediabox buiten het wifi-bereik van de Horizon valt. Bekabeling daarheen is niet mogelijk.
Om het wifi bereik uit te breiden is er nu via Ziggo Wifi via Stopcontact aangeschaft. De ontvangst van wifi is nu optimaal in de ruimte waar de extra mediabox staat.

Echter probeert de extra mediabox verbinding te maken met de Horizon, wat niet lukt omdat het bereik daarvan de betreffende ruimte niet haalt.

Mijn vraag nu:
Is het netwerk zelf te kiezen en in te stellen in de extra mediabox waardoor er op de 2e tv toch te kijken is? (het netwerk van Wifi via Stopcontact)
Zo ja, op welke wijze zijn de instellingen van de extra mediabox toegankelijk en waar en wat te wijzigen?

Volgens de "hooggeleerden" van de klantendienst van Ziggo die na 3 kwartier in de wacht te hebben gestaan eindelijk bereikbaar waren zou een reset voldoende zijn. Schijnbaar denken zij dat een reset het wifi-bereik vergroot...

Apparatuur: De Horizon is een Samsung SMT-G7400 en de extra mediabox is een SMT-E6400/XEN

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:46

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

In plaats van WiFi via het stopcontact kan je ook ethernet via het stopcontact laten lopen. Dan gebruik je de stroomkabels als onderdeel van je vaste netwerk.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toen de monteur bij mij thuis kwam om alles netjes aan te sluiten (want ik ben lui en die mensen krijgen er toch voor betaald) vertelde hij me dat de extra box echt op het netwerk van de Horizon Box moet zitten. Ook een netwerk kabel via switches gaat niet werken. Misschien met een VLAN tagging maar ik heb helaas geen managed switches in huis. Nu dus daarom dan toch maar via, relatief stabiel, 5Ghz WiFi.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 11:50

Swordlord

Act first, think never

De extra media box en de hoofdbox moeten met elkaar verbonden worden.
Daar mag geen ander routerend apparaat tussenzitten, want de hoofdbox stuurt vendor specifieke DHCP gegevens naar de kleine box..
Een standaard router zal die specifieke data niet meesturen waardoor het niet werkt, ookal zit de Hoofdbox en extra box in het theoretisch zelfde netwerk.

Omtrent wifi koppeling: De extra mediabox zoekt middels een soort WPS achtig protocol verbinding naar de hoofdbox. Hier is dus geen keuze in wifi netwerk. Het is de hoofdbox wifi of niks.
redfoxert schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:17:
Toen de monteur bij mij thuis kwam om alles netjes aan te sluiten (want ik ben lui en die mensen krijgen er toch voor betaald) vertelde hij me dat de extra box echt op het netwerk van de Horizon Box moet zitten. Ook een netwerk kabel via switches gaat niet werken. Misschien met een VLAN tagging maar ik heb helaas geen managed switches in huis. Nu dus daarom dan toch maar via, relatief stabiel, 5Ghz WiFi.
Een switch mag zeker wel, VLAN kan in theorie ook. Zolang de Extra mediabox maar zijn DHCP gegevens van de Hoofdbox krijgt.

[ Voor 43% gewijzigd door Swordlord op 15-04-2017 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Swordlord schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:17:
Een switch mag zeker wel, VLAN kan in theorie ook. Zolang de Extra mediabox maar zijn DHCP gegevens van de Hoofdbox krijgt.
En daar zit het probleem. De Extra mediabox krijgt zijn gegevens van mijn netwerk DHCP en dus niet van de Horizon box :( De Horizon Box zit ook in hetzelfde netwerk maar ik heb het nog niet aan de gang gekregen (of uberhaubt verder zitten prutsen).

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de snelle reacties!
Zou een repeater een optie zijn, of geeft deze ook niet 100% door van zijn bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar1984
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03:39
geen antwoord op de vraag, maar een mogelijke workaround:

Als je de 'zender' kant van je homeplugs rechtstreeks op de horizon aansluit en de 'ontvanger/wifi' kant (met een kabel) op de extra box zou het moeten werken.
Als de horizon -zoals je aangeeft- is ingesteld op 'bestaand netwerk' zou je in ook internettoegang moeten hebben op de wifi (van homeplug)

een ietwat complexere (niet ondersteunde) oplossing:

Op Ziggo's eigen forum staat deze guide om de hoofdbox 'handmatig' in te stellen voor je bestaande netwerk (de aangegeven DNS adressen kloppen niet meer, even corrigeren);
bijkomend voordeel is dat de extra boxjes -om onverklaarbare redenen- dan ook via je eigen netwerk werken, je zult de extra box dan wel via een kabel moeten verbinden (eventueel aan homeplug).

voor de duidelijkheid: deze manier is dus niet ondersteund door Ziggo en kan dus ook bij elke update zomaar niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aansluiting van de extra mediabox blijkt/is helaas geen optie in de bestaande situatie. Maar uitbreiding met Ziggo Wifi via Stopcontact heeft iig gezorgd voor een goed wifi-bereik en nu een Google Chromecast aangeschaft en hiermee is dan tv-ontvangst op de 2e tv mogelijk via de Ziggo Go app :)
Ieder dank voor het meedenken!
Pagina: 1