Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine Windows ultra/notebook met goed scherm

Pagina: 1
Acties:

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 12:26
Ik ben op zoek naar een lichte, portable +- 13 inch ultra- of notebook met een kwalitatief scherm. Mijn huidige laptop is een macbook pro 13" 2015.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik browse veelal en doe ernaast wat hobby programmeren, al vereist dat voor mij niet al teveel kracht van de laptop.

Windows is een must.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, hij moet handzaam en licht zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek dus vooral een lichte, portable laptop met een stellar display. Je zou kunnen zeggen dat ik verwend ben door het retina scherm van de macbook O-)

Nu zijn mijn pijlen bijvoorbeeld gericht op een 1080p XPS 13, maar ik weet dus niet of zo een scherm kan tippen aan een macbook. Misschien zijn er zelfs laptops die goedkoper zijn waar ik nog niet aan gedacht heb?

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Wat is in jouw ogen een "goed" scherm? Hoge resolutie? Hoog contrast? Hoge maximale felheid? 100% van whatever kleurenpallet?

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-11 12:26
TommyboyNL schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:59:
Wat is in jouw ogen een "goed" scherm? Hoge resolutie? Hoog contrast? Hoge maximale felheid? 100% van whatever kleurenpallet?
Dat is dus precies mijn probleem, dat weet ik dus niet! Waarom is het scherm van de macbook pro 13 2015 zo goed? Is dat de combinatie van resolutie en kleuren?

Vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Als het aankomt op hardware (met name schermen) heb ik daar bar weinig verstand van :X

Verwijderd

Temo44 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 15:05:
[...]

Dat is dus precies mijn probleem, dat weet ik dus niet! Waarom is het scherm van de macbook pro 13 2015 zo goed? Is dat de combinatie van resolutie en kleuren?

Vandaar dat ik jullie hulp inschakel. Als het aankomt op hardware (met name schermen) heb ik daar bar weinig verstand van :X
Ik denk dat je hier prima mee uit de voeten kunt in de eisen die jij stelt;

pricewatch: Asus Zenbook UX301LA-DE141T

Verwijderd

Spectre X360 13 inch

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Als je een scherm wil die in de buurt komt van Retina MacBooks kan je het best naar de XPS 13 met 3200x1800 scherm kijken. Een 13.3" FullHD scherm is bij lange na niet zo scherp als een HiDPI beeldscherm zoals in de Retina MacBook zit.
Pagina: 1