Toon posts:

[u][/u] voor Unicode-karakters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een Unicode-karakter in probeer te typen, dan komt er automatisch
code:
1
[u][/u]
voor te staan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoe wil je zo'n teken invoeren? Want ik vermoed dat je de access key gebruikt die voor onderstreept staat ingesteld op https://gathering.tweakers.net/forum/preferences, al staat deze niet speciaal genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 15-04-2017 14:29 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 14:28:
Hoe wil je zo'n teken invoeren? Want ik vermoed dat je de access key gebruikt die voor onderstreept staat ingesteld op https://gathering.tweakers.net/forum/preferences, al staat deze niet speciaal genoemd.
Ik typ een Unicode-karakter in op de manier die gespecificeerd is in ISO 14755. Ook zie ik geen accesskey voor onderstrepen op die pagina.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 15:35 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:53

crisp

Devver

Pixelated

ctrl+u is inderdaad een shortkey voor underline. Dat staat verder los van de accesskeys.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:28:
ctrl+u is inderdaad een shortkey voor underline. Dat staat verder los van de accesskeys.
Maar ik gebruik Ctrl+Shift+U, zoals gespecificieerd in ISO 14755. Dat zou toch niet Ctrl+U horen te triggeren?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 22:52:
[...]

Maar ik gebruik Ctrl+Shift+U, zoals gespecificieerd in ISO 14755. Dat zou toch niet Ctrl+U horen te triggeren?
Het zou kunnen dat we niet naar de shift-key kijken. Dat zal ik eens nakijken :)

Intentionally left blank

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Welk OS en browser gebruik je⁉

Aangezien ik met Gentoo Linux en Chromium 56.0.2924.76 probleemloos Ctrl-Shift-u kan gebruiken zonder dat ik last van [u][/u] krijg.. 😌

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op zondag 16 april 2017 @ 01:13:
Welk OS en browser gebruik je⁉

Aangezien ik met Gentoo Linux en Chromium 56.0.2924.76 probleemloos Ctrl-Shift-u kan gebruiken zonder dat ik last van [u][/u] krijg.. 😌
Ik gebruik Debian Unstable met Firefox.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 21:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aha! Ik gebruik ook Debian Unstable, Otter browser en met ctrl+shift+u krijg ik ook die tags erbij. Als ik ctrl+shift+i doe (en ook zonder shift), dan krijg ik de italic tags. Met de b doet bij mij alleen zonder shift de bold tags, want met shift is al een toets in m'n browser (net zoals ctrl+u al een shortcut is voor bron weergeven).

Of dit nou iets in de code van Tweakers is, of door de browser wordt doorgestuurd als zodanig is lastig te zeggen voor mij.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In mijn Firefox (45.7.0, lekker oud, gebruik 't nooit :+) is het wisselend:

De éérste keer dat ik Ctrl-Shift-u intoets, krijg ik [u][/u] te zien, maar kan ik daarna niet "gewoon" typen: alle chars na de 1e die ik typ overschrijven de 1e totdat ik 't weer "reset" met een nieuwe Ctrl-Shift-u.
De twééde keer dat ik Ctrl-Shift-u intoets, kan ik wél Unicode characters fabriceren, maar als ik tussen het bovenstaande en de 2e keer Ctrl-Shift-u intoets, dan doet 'ie 't weer niet. 't Moet dus achter elkaar?

Bovenstaande lijkt me overigens meer een browser-bug?

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 16-04-2017 12:25 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de shiftKey en altKey nu expliciet uitgesloten. Na de release vanmiddag zou dit opgelost moeten zijn :)

Intentionally left blank

Pagina: 1