Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alienware 15 r3 of predator 15?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat onderzoek gedaan en heb nog twee opties over voor mijn broer's nieuwe laptop (cadeau van mijn vader). Beiden zijn binnen budget, maar ik weet eigenlijk niet welke hij moet kopen, omdat er toch een paar kleine voor- en nadelen zijn tov elkaar. De predator is wat stiller en heeft betere accuduur, wat overigens niet heel veel uitmaakt, en heeft meer ssd opslag, maar de alienware heeft wel g-sync, volgens mij een hogere refresh rate door de 120hz monitor, pcie nvme ssd, wat ik voor de predator niet zeker weet, 7200rpm ipv 5400rpm volgens mediamarkt en coolblue, 2667mhz ram en twee sticks van 8gb ipv een van 16?! (volgens coolblue, en volgens mediamarkt 2x8), wat een redelijk groot verschil kan maken.

http://m.dell.com/mt/www....el_id=alienware-15-laptop

pricewatch: Acer Predator G9-593-778F

Wat wil een 18-jarige laptopgamer?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 09:55 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:51:
Ik heb wat onderzoek gedaan en heb nog twee opties over voor mijn broer's nieuwe laptop (cadeau van mijn vader). Beiden zijn binnen budget, maar ik weet eigenlijk niet welke hij moet kopen, omdat er toch een paar kleine voor- en nadelen zijn tov elkaar. De predator is wat stiller en heeft betere accuduur, wat overigens niet heel veel uitmaakt, en heeft meer ssd opslag, maar de alienware heeft wel g-sync, volgens mij een hogere refresh rate door de 120hz monitor, pcie nvme ssd, wat ik voor de predator niet zeker weet, 7200rpm ipv 5400rpm volgens mediamarkt en coolblue, 2667mhz ram en twee sticks van 8gb ipv een van 16?! (volgens coolblue, en volgens mediamarkt 2x8), wat een redelijk groot verschil kan maken.

http://m.dell.com/mt/www....el_id=alienware-15-laptop

pricewatch: Acer Predator G9-593-778F

Wat wil een 18-jarige laptopgamer?
120hrz zou ik je alleen aanraden op een desktop of via een externe scherm. puur voor het feite dat de games van de toekomst niet op 120 hrz kan spelen. en als je een externe scherm heb kan het mooi scherm houden en de laptop

coolblue en mediamarkt. willen je zo'n duur mogelijke laptop aanslepen. 8 GB is genoeg. maar in de toekosmt kan dit wel verandenren. het verscheel tussen 1 x 16GB en 2x 8GB is er bijna niet en zeker niet in je fps

[ Voor 6% gewijzigd door Sweatleek op 15-04-2017 13:34 ]

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:31:
[...]

120hrz zou ik je alleen aanraden op een desktop of via een externe scherm. puur voor het feite dat de games van de toekomst niet op 120 hrz kan spelen. en als je een externe scherm heb kan het mooi scherm houden en de laptop

coolblue en mediamarkt. willen je zo'n duur mogelijke laptop aanslepen. 8 GB is genoeg. maar in de toekosmt kan dit wel verandenren. het verscheel tussen 1 x 16GB en 2x 8GB is er bijna niet en zeker niet in je fps
Maar de alienware heeft wel g-sync.

Is de grotere ssd van de predator echt heel handig? Hij speelt eigenlijk 2/3 grote spellen, heel wat kleintjes zonder al te veel laadtijd en heeft ook aardig wat games die hij zelden speelt of nog gaat spelen.

Prijs negerend, welke is dan het beste?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:49:
[...]

Maar de alienware heeft wel g-sync.

Is de grotere ssd van de predator echt heel handig? Hij speelt eigenlijk 2/3 grote spellen, heel wat kleintjes zonder al te veel laadtijd en heeft ook aardig wat games die hij zelden speelt of nog gaat spelen.

Prijs negerend, welke is dan het beste?
Het staat er niet bij vermeld, maar ook de Predator heeft G-Sync. Dat hebben alle laptops met een GTX10xx GPU. Een grotere SSD is altijd handig.

Ik zou voor de Predator gaan Barbadruif. Ikzelf ben niet kapot van de Dell AW i.v.m. warmteproblemen die voor kunnen komen....

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
De AW15R3 heeft geen hitteproblemen meer, dat is al eventjes gefixed. Ze zijn nu al meer dan 6 maand op de markt ofzo.

Verder heb ik wel een GTX1060 GPU maar geen gsync erop.

Verwijderd

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:30:
De AW15R3 heeft geen hitteproblemen meer, dat is al eventjes gefixed. Ze zijn nu al meer dan 6 maand op de markt ofzo.

En met een 1070?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2017 23:18 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Die alienware heeft wel een goede price per performance. maar zouw er aleen voor gaan als die actie nog geld

confused reality

Verwijderd

Topicstarter
Sweatleek schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:30:
Die alienware heeft wel een goede price per performance. maar zouw er aleen voor gaan als die actie nog geld
Prijs doet er niet echt toe, dus dan wordt het de predator. Bedankt allemaal!

Verwijderd

Engineer Stewie schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 16:30:

Geen G-Sync met een GTX10xx GPU?

Dan moet je wellicht even Geforce experience downloaden.

http://www.geforce.com/geforce-experience/download

Dan heb je ook het NVIDIA configuratiescherm, en kun je G-Sync instellen.

• Engineer Stewie
Een 1070 GPU krijgt een koelunit met dikkere heatpipes. Het hitteprobleem betrof ook vooral de cpu (koeker zat wat scheef door te dikke thermal pads) en dan de unlocked versie.
De Alienware is nu 500€ promo op.
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 01:17:
[...]

Ik heb een 60Hz IPS paneel, denk niet dat daar gsync opzit hoor. Zal eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Engineer Stewie schreef op zondag 16 april 2017 @ 13:46:
[...]

Een 1070 GPU krijgt een koelunit met dikkere heatpipes. Het hitteprobleem betrof ook vooral de cpu (koeker zat wat scheef door te dikke thermal pads) en dan de unlocked versie.
De Alienware is nu 500€ promo op.

[...]

Ik heb een 60Hz IPS paneel, denk niet dat daar gsync opzit hoor. Zal eens proberen.
Oja, het was de cpu. Zijn ze weer nek aan nek. Hoge refresh rate is geinig, maar g-sync is vooral belangrijk, dus niet echt een bonus van de alienware. IPS is niet echt nodig, want hij zit er toch recht voor, en volgens mij is de maximale felheid van de alienware hoger, wat wel weer een pluspunt is. Enige belangrijke verschil is de ssd grootte. Eigenlijk heeft hij aan die 256gb van de alienware genoeg, maar hij hoeft minder vaak games te verplaatsen van ssd naar hdd en andersom als hij de predator kiest. Aw heeft wel een snelle hdd, terwijl de
predator volgens coolblue en mediamarkt slechts een 5400rpm hdd heeft, dus als mijn broer gaat schuiven met games duurt dat wel langer, en een snelle hdd is vaak goed genoeg voor minder grote games.

Blijft lastig zo, zeker omdat het mijn vader niet heel veel uitmaakt hoeveel de laptop van mijn broer hem gaat kosten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2017 14:21 ]

• Engineer Stewie
Mijne heeft een IPS paneel zonder gsync eh. De configs zijn hard veranderd en denk dat ze dat nu wel allemaal hebben. Mijne van November vorig jaar, is al wat ouder dus.

Ikzelf heb de ssd van de AW reeds veranderd naar een 500Gb nvme drive (960 evo). 256 Gb was mij te weinig. Een harde schijf voelt altijd loom maar die in de AW valt wel mee.

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 09:28
Verwijderd schreef op zondag 16 april 2017 @ 01:17:
[...]

Dat ligt helemaal aan "hoe" de 10xx is aangesloten op het scherm.

Er zijn eigenlijk drie smaken:
* Direct aan de iGPU van Intel (van de processor dus), dan heb je geen G-Sync maar wel NVidia Optimus (goed voor de batterijduur)
* Direct aan de dGPU van Nvidia, dan heb je wel G-Sync maar geen NVidia Optimus (laptops met een 1060 of 1070 kunnen dan veel minder lang mee op de batterij)
* Via een 'muxing chip', dan heb je een knop (of bios instelling) waarmee je kunt switchen. Een soort 'best of both worlds', ik meen gehoord te hebben dat de Alienware laptops dit kunnen, grappig genoeg kan Clevo dit, en een paar MSI laptops (GT73VR heeft een knop naar mijn weten).

Die laatste optie is het mooist maar wordt vrij weinig aangeboden (meeste laptops hebben dat niet).

Verwijderd

Da_Teach schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:34:
[...]

Dat ligt helemaal aan "hoe" de 10xx is aangesloten op het scherm.

Er zijn eigenlijk drie smaken:
* Direct aan de iGPU van Intel (van de processor dus), dan heb je geen G-Sync maar wel NVidia Optimus (goed voor de batterijduur)
* Direct aan de dGPU van Nvidia, dan heb je wel G-Sync maar geen NVidia Optimus (laptops met een 1060 of 1070 kunnen dan veel minder lang mee op de batterij)
* Via een 'muxing chip', dan heb je een knop (of bios instelling) waarmee je kunt switchen. Een soort 'best of both worlds', ik meen gehoord te hebben dat de Alienware laptops dit kunnen, grappig genoeg kan Clevo dit, en een paar MSI laptops (GT73VR heeft een knop naar mijn weten).

Die laatste optie is het mooist maar wordt vrij weinig aangeboden (meeste laptops hebben dat niet).
Klopt, ikzelf heb de GT73VR, en deze heeft inderdaad een knop. :)

• Da_Teach
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-10 09:28
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:01:
[...]
Klopt, ikzelf heb de GT73VR, en deze heeft inderdaad een knop. :)
Ik had wel gehoord dat het niet heel veel uit maakt met een GT73VR, hooguit 30-60 minuten. Ik weet niet of dat waar is :)

Verwijderd

Da_Teach schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:10:
[...]

Ik had wel gehoord dat het niet heel veel uit maakt met een GT73VR, hooguit 30-60 minuten. Ik weet niet of dat waar is :)
Scheelt een uurtje inderdaad.

• Engineer Stewie
Ik kan met de functietoetsen kiezen tussen iGPU of dGPU met mijn alienware.
Moet daarvoor wel rebooten, maar dat is een kwestie van 10-15s wachten.
Pagina: 1