Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxSnelder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-12-2023
Mijn vraag
Ik heb een MSI GTX760 videokaart gekocht. Voor deze kaart had ik een nieuwe voeding nodig en heb daarom gekozen voor een silent pro m2 620w. Nu ik de voeding kabels van de voeding naar de videokaart wou aansluiten, start mijn computer niet op. Nu doet zich hetzelfde probleem voor met de andere videokaart.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik windows 10. Op mijn computer zit hetvolgende
Processor: i7 4770k
Videokaart: MSI GTX760
Moederbord: Asus B85-Pro Gamer
Voeding: Silent Pro M2 620W
RAM: 8GB
Opslag geheugen: 1T

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Vanuit de winkel heb ik een nieuwe voeding ontvangen waarbij hetzelfde probleem zich voordoet.
Ik heb geprobeerd de computer aan te zetten zonder de videokaart aan te sluiten. Hierbij gaat de computer wel aan.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:12
Wat bedoel je met niet opstarten?
Gaan er wel fans draaien en lampjes branden of gebeurt er helemaal niks?

[ Voor 3% gewijzigd door CryRaven op 15-04-2017 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxSnelder
hij start helemaal niet op. Het enige wat ik hoor is een klikje als ik hem aan probeer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Heb je het knopje achterop de voeding op "aan" of "1" gezet?

Zijn alle kabels aangesloten? (en op de juiste helder of aansluiting)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxSnelder
de voeding staat aan en alle kabels zijn aangesloten. Nu heb ik ook geprobeert de kabels aan te sluiten als de computer aan staat maar dan maakt hij kortsluiting en schakelt hij uit (gelukkig zit er een bescherming tegen kortsluiting in de voeding)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 12:51
Kabels aansluiten terwijl je pc aan staat? niet echt slim. Ik hou mij vaak ook niet echt aan de regels, maar dit soort dingen doe je niet. Je kan meer kapot maken dan je denkt met dat soort acties. het kan de voeding dan wel beschermen, maar je onderdelen niet. Nooit doen dus.

wat nog wel eens helpt (mijn ervaring, heb hetzelfde ook een keer gehad dat pc niet bootte bij wisseling gpu)
je pc uitzetten. stroom eraf en dan je aanknop even vasthouden, zodat het moederbord ontlaadt. Dan alleen het noodzakelijke aansluiten (ram, cpu, vga) en weer proberen te starten. Als dat werkt ga je telkens een stap verder.

- je bios resetten (bios batterij eruit halen en er weer in doen)
indien je moederbord een onboard vga heeft dan zelfs zonder gpu starten (om te achterhalen dat je moederbord goed is)
- al je kabels los maken en alleen het noodzakelijke aansluiten (ram, cpu, vga, geen hdd).

- eventueel je setup buiten je kast opzetten
- gebruik je oude voeding en oude gpu eens.

je moet proberen uit te sluiten waar mogelijk het probleem kan zitten. Dus stap voor stap de dingen bij langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding had je eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxSnelder
Bedankt voor de tip NLMaca maar helaas heeft ook dit niet gewerkt

Ik had hiervoor een liteon 250w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien heb je een defecte voeding? Tweedehands gekocht neem ik aan? Het is immers al een modelletje van 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxSnelder
Het lijkt me sterk omdat ik dat dacht bij mijn 1e. Dit is een 2e die ik van de winkel heb gekregen omdat ik dacht dat mijn vorige kapot was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Nou ja, het ding wordt sinds jan 2014 niet meer echt verkocht. Het kan dus goed zijn dat ze een stapeltje met teruggebrachte voedingen -en refurbished- hebben in die winkel die ze nog proberen te slijten.

Waarom koop je niet gewoon een model uit 2017 of 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat heeft die winkel oud spul op de plank liggen. Die voeding is al 3 jaar niet meer verkrijgbaar. Heb je daar een nieuwprijs voor betaald of ben je gematst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je zeker of de PEG/PCIe connector voor de videokaart de originele is die bij de voeding hoort? Deze zijn namelijk niet universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxSnelder
Ja omdat ik de kabels vanuit dezelfde fabriek heb gekocht
Pagina: 1