Vervanging HD 7970 Matrix naar een nieuwe kaart

Pagina: 1
Acties:

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 10:22

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Ik zoek een?
Een nieuwe videokaart. Ik heb mijn huidige videokaart, een AMD HD 7970 Matrix, nu zo'n 4 jaar. De bedoeling is dat ik mijn systeem langzaam per onderdeel ga upgraden. De videokaart is daarbij als eerste aan de beurt. Mijn systeem heeft een I7 3770K 3,5Ghz, 16GB DDR3 geheugen en een Gigabyte Z77X-D3H. Ik game op 2560x 1440. Soms merk ik dat nieuwe games niet zo lekker meer draaien op mijn videokaart. Ik vermoed dat het komt door de 3GB die de videokaart heeft. Dat is soms net wat te weinig, maar dat is een gevoel.

Wat is je budget?
Zo'n 350 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt mij niet uit welk merk, maar de garantie moet wel in orde zijn. Ik heb mijn huidige videokaart ook een keer moeten opsturen voor garantie, dus dit speelt in mijn achterhoofd. Ik heb vaak gewisseld tussen NVidia en Radeon,, mij maakt het niet uit welke het gaat worden.

Ik zit met een schuin oog naar de GTX 1070 range te kijken, maar die komt zo'n 100 euro boven mijn budget. Ik kan natuurlijk nog wel even wachten of een aanbieding afwachten, maar het kriebelt om een upgrade te doen.

Beauty is in the eye of the beerholder

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Ik zou even wachten tot Vega er is. Met een beetje gelijk zit er een GPU bij die het gat tussen de rx 480/gtx 1080 dicht en uiteraard ook met een prijs die daar tussen zit.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
loki504 schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:44:
Ik zou even wachten tot Vega er is. Met een beetje gelijk zit er een GPU bij die het gat tussen de rx 480/gtx 1080 dicht en uiteraard ook met een prijs die daar tussen zit.
Wanneer komt deze ongeveer uit?

Verwijderd

Wachten tot vega dan kan je een beter oordeel fellen waarbij ik wel zeg, vega zal in de eerste 1-3 maanden nog lang niet ze volle potentie zien, was ook te zien met de rx 4xx lijn met bevoorbeeld de rx480 tegen de 1060 met dx11 liep amd net achter en met dx12 liep nvidia net achter maar binnen een half a jaar was met dx11 amd net beter en met dx12 liep amd nog verder uit.

Dus als een vega gpu rond de 1070 performance heeft en ongeveer even veel kost niet blindstaren op de benchmarks want je kunt ervan uitgaan dat de 1070 nu al redelijk op ze max zit met drivers vega zal dat niet zijn. Maar mocht vega een flop zijn is de 1070 een erg leuke kaart voor 1440p :)

De rx580 8 gig zal ook een leuke gpu zijn maar denk in jouw geval als je weer 3-5 jaar wil doen met je gpu dat het beter is om toch een stapje hoger te doen en amd met ze '' wine tech '' die beter word met de tijd de '' beste '' keuze.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:56
Vega zou volgens Videocardz in Mei moeten uitkomen.

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Topicstarter
Een RX480 valt ruim in mijn budget, maar slimmer is dus om te wachten?

Pagina: 1