Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-05 21:59
Sinds vandaag heb ik een set Raumfeld Speaker L in bezit. Ik wil deze veel gaan gebruiken voor het streamen van muziek. Echter wil ik ze ook graag aansluiten op de TV.\

Dit zijn de beschikbare aansluitingen:

Cinch-ingang stereo 1
High Level luidsprekeringangen 1
High Level luidspreker-uitgangen 1
USB 2.0 1
LAN 1
W-LAN 802.11b/g/n

Wat moet ik gaan gebruiken voor degelijke kwaliteit audio? Moet ik een versterker aanschaffen? Ik heb twijfels bij de kwaliteit bij gebruik van Cinch ingang.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:53
Deze speakers hebben een ingebouwde versterker (in de rechter speaker).

Desgewenst kun je ze aansturen met een externe versterker,daar zijn die 4 speakerterminals midden op het aansluitpaneel voor. De onderste twee terminals zijn een uitgang voor de linker speaker die geen ingebouwde versterker heeft.

De Lan aansluiting is om de speakers met het netwerk te verbinden, ze hebben ook een ingebouwde mediaplayer die diverse audioformaten kent en kan afspelen.

Doorgaans is de USB aansluiting enkel geschikt voor aansluiten van een bestandsdrager zoals externe harde schijf of USB stick.

Ik denk dat je de tv het beste via de tulp/cinch kunt aansluiten en muziek streamen via Lan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-05 11:58
Heb je een moderne Samsung dan heb je geen tulp uitgang op je tv, alleen toslink.
Zal je een omvormer moeten hebben als je Raumfeld dat niet aan kan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Bedankt voor de reacties.

Ik heb toevallig thuis een rood-wit male naar 3.5mm kabel liggen. Ik zou deze op de headphone aansluiting van de tv kunnen gebruiken maar ik weet niet of dit wenselijk is.

Dit zijn mijn overige aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://img1.lesnumeriques.com/test/12/12927/sony-kd-65sd8505-45-l.jpg

Moet ik gaan zoeken naar een rood-wit --> rood-wit kabel of maakt het niet uit als ik hem in de headphone slot doe?

Volgens mij is dit ook analoog geluid. Is het kwalitatief beter om dit via een versterker digitaal te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:06
Enige bruikbare aansluiting op je Raumfeld is de tulp aansluiting, is niks mis mee zolang je geen extreem lange kabels gebruikt. Foto van aansluitingen tv kan ik helaas niet zien, als daar tulp uitgang op zit gewoon die gebruiken.

Foto werkt nu wel :p
Helaas niet anders aan te sluiten dan hieronder genoemd, al zou je volgens mij nog wel met een scart verloopje kunnen werken (scart is meestal in+out), al weet ik niet hoe de kwaliteit daarvan zal zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 15-04-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Robertobananas schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 10:25:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb toevallig thuis een rood-wit male naar 3.5mm kabel liggen. Ik zou deze op de headphone aansluiting van de tv kunnen gebruiken maar ik weet niet of dit wenselijk is.

Dit zijn mijn overige aansluitingen.
[afbeelding]

Moet ik gaan zoeken naar een rood-wit --> rood-wit kabel of maakt het niet uit als ik hem in de headphone slot doe?

Volgens mij is dit ook analoog geluid. Is het kwalitatief beter om dit via een versterker digitaal te laten lopen?
Idd gewoon die kabel die je hebt gebruiken op de koptelefoon uitgang. De rest zijn allemaal ingangen dus je overige opties voor audio zijn via HDMI of optical ... (en dan in het menu instellen; weet niet hoe het eruitziet bij de Android TV modellen)

[ Voor 4% gewijzigd door apis29 op 15-04-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertobananas
Ik heb de speakers nu via Rood-wit naar 3.5mm aangesloten op de headphone aansluiting. Dat werkt opzich prima. Gek genoeg werkt dat niet meer als ik overschakel naar Laptop via HDMI. Dan moet ik de 3.5mm kabel direct op de laptop aansluiten.

Bedankt voor de suggesties.
Pagina: 1