Kleine pc eenvoudig gebruik | internet, email, video/plex

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crateagus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:20
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem(pje) moet het oude grote bakbeest gaan vervangen.
Gewenst gebruik is volgens mij minimaal, namelijk email, internet, foto's en video's bekijken.
Plexserver erop laten draaien voor een tablet of smart tv is wenselijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is € 300, aan componenten, max. € 350,00
Assemblage wordt zelf gedaan.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?.
Crucial BX100 ssd wil ik hergebruiken en de windows licentie.
Verder geen randapparatuur benodigd, scherm en toetsenbord/muis wordt hergebruikt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De deskmini 110 leek me een mooi zuinig klein kastje met voeding. Toch nog wat upgrade mogelijkheden en goedkoper dan NUC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-7100 Boxed€ 119,95€ 119,95
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 59,-€ 59,-
1ASRock DeskMini 110€ 150,75€ 150,75
1Kingston ValueRAM KVR21S15D8/8€ 45,-€ 45,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 374,70

Ik twijfel over de processor. Mijn eisen zijn niet zo hoog, maar heb geen idee of de G4560 voldoet aan mijn eisen, of de lichtste i3 die bijna 2 keer zo duur is een overkill is.
Afgaande op de BBG van januari 2017 lijkt mij dat de G4560 vlot genoeg zou moeten zijn.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Een kritische blik op de componenten, met name of de processor voldoende is voor het beoogde gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Mijn eisen zijn niet zo hoog, maar heb geen idee of de G4560 voldoet aan mijn eisen, of de lichtste i3 die bijna 2 keer zo duur is een overkill is.
Dan is mijn vraag, wat zijn jouw eisen m.b.t. snelheid. Hoeveel geduld heb je ?

Ik ken die G4560 niet dus dan kijk ik op Passmark voor een indicatie. Oh, ik zie dat ie zelfs sneller dan mijn oude AMD A8-3870K die in mijn (budget) game PC zit die wat mij betreft snel genoeg is voor "vrijwel alles" en zeker wat jij met je PC wilt gaan doen.

Als je tegen die extra 60 Euro aanhikt voor de i3, zou ik gewoon lekker die G4560 nemen. Een SSD is echt veeeeel belangrijker en die heb je al. Ik heb hier zelfs oude Core 2-duo laptops met 4 GB RAM en een SSD en die zijn snel zat voor het standaard kantoorwerk.

Zolang je geen 4K resolutie videos wilt laten serveren door de Plex server zou ik zeggen: ga voor de G4560.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crateagus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:20
Je hebt gelijk, een beetje rare zin die je quote.

Ik bedoel ermee dat ik moeilijk kan inschatten of de G4560 in dagelijks gebruik trager "voelt" dan die i3. Als ik dat pas merk bij zware inzet, dan is het mij die 6 tientjes niet waard. Als je het in normaal gebruik wel merkt, dan vind ik het wel de moeite.

Als ik je zo hoor dan lijkt die G4560 wel oke. Bedankt voor die passmark site