Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden PC keuze Ryzen 1600/1600X en RAM

Pagina: 1
Acties:

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 15:33
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, youtube, wat andere standaard taken. Ook af en toe wat hobbymatig programmeren, en misschien in de toekomst vanuit huis werken. Ontwikkelen is voornamelijk met Visual Studio.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 euro voor CPU/Mobo/RAM

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude CPU/Mobo/RAM weggedaan een tijd geleden de rest heb ik nog:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Phanteks Eclipse P400 - Zwart€ 66,01€ 66,01
1LG 29UM57-P Zwart€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Corsair Builder CX500 Bronze€ 59,-€ 59,-
1Crucial MX100 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 533,35

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
CPU/RAM/Mobo in de toekomst een nieuwe videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag Ryzen proberen :)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Neen.

Ga je overklokken?
Ja.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf een paar afwegingen die ik wil maken, voornamelijk de keuze CPU/RAM, vandaar de dubbelingen.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,99€ 234,99
1AMD Ryzen 5 1600X Boxed zonder koeler€ 279,-€ 279,-
1Asus Prime B350M-A€ 87,50€ 87,50
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 124,-€ 124,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 970,44

Maakt het verschil 3000/3200 veel uit bij RAM? En hoe groot is het verschil tussen 1600 en 1600X? Ik heb verschillende meningen gelezen over wat de betere keus is. 1500X lijkt me ivm minder cores minder futureproof. Ik neig vooral naar de 1600 en de iets minder snelle RAM ivm de kosten wat te drukken.

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor overklokken wil je een moederbord met VRM koeling: pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS

Verder zou ik voor de 1600 gaan met het 3200 RAM, dan kom je op een totaal van €476.

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:06
De 1600 kun je overklokken naar een 1600X, dus ik zou ook een 1600 kopen. Daar bespaar je 45 euro mee.

• TheUninvited
wouterg00 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:18:
De 1600 kun je overklokken naar een 1600X, dus ik zou ook een 1600 kopen. Daar bespaar je 45 euro mee.
Ik heb daar ook op gezocht, maar kon niet heel veel vergelijkingen vinden behalve dan dat Ryzen blijkbaar allemaal rond de 4GHz overklokken. Als ik met overklokken gelijke prestaties haal voor een lagere prijs is dat het beste natuurlijk.
mstx schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:13:
Voor overklokken wil je een moederbord met VRM koeling: pricewatch: Asus PRIME B350-PLUS

Verder zou ik voor de 1600 gaan met het 3200 RAM, dan kom je op een totaal van €476.
Bedankt, lijkt me inderdaad een betere keus op dat punt!

• RubenByte
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-11-2022
Koop de pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler . Het voordeel van de 'x' is XFR, oftewel: de CPU klokt zichzelf over. Dit is echter maar zo'n 0,2 GHz. Als je verder wilt, is het de 40 euro niet waard, omdat je het hele XFR niet gebruikt. Daarnaast krijg je er geen koeler bij, en bij de gewone 1600 wel. Mijn advies: koop de 1600 en overklok handmatig zo ver als je kunt.

• TheUninvited
RubenByte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:25:
Koop de pricewatch: AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler . Het voordeel van de 'x' is XFR, oftewel: de CPU klokt zichzelf over. Dit is echter maar zo'n 0,2 GHz. Als je verder wilt, is het de 40 euro niet waard, omdat je het hele XFR niet gebruikt. Daarnaast krijg je er geen koeler bij, en bij de gewone 1600 wel. Mijn advies: koop de 1600 en overklok handmatig zo ver als je kunt.
Ik ben sowieso van plan om mijn oude koeler te gebruiken (CM Hyper 212 Evo) als het enigszins kan, dus wel of geen bijgeleverde koeler is voor mij niet belangrijk maar wel goed om te weten :) Ik heb zelf het idee dat de 1600X meer capaciteit heeft omdat die op zijn overklokbaarheid geselecteerd is en dus meer boost had daarom?

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht alleen dat de 1600 bij een overklok relatief meer stroom verbruikt omdat die een TDP van 65W heeft ipv de 95W van de X maar daar heb ik verder niet zo veel verstand van.

• RubenByte
TheUninvited schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:28:
[...]

Ik ben sowieso van plan om mijn oude koeler te gebruiken (CM Hyper 212 Evo) als het enigszins kan, dus wel of geen bijgeleverde koeler is voor mij niet belangrijk maar wel goed om te weten :) Ik heb zelf het idee dat de 1600X meer capaciteit heeft omdat die op zijn overklokbaarheid geselecteerd is en dus meer boost had daarom?
De 1600X zal misschien iets beter zijn, maar de overklokbaarheid is niet voor iedere chip hetzelfde. Je kunt een 1600 krijgen die zonder moeite naar 4.0 gaat, maar ook een 1600x die niet over de 3.9 komt. Beide niet slecht, maar je betaalt wél 40 euro meer voor 100 MHz lager. Dit is slechts een voorbeeld, hoe een CPU overklokt is nooit te weten voordat je het daadwerkelijk probeert.
Ik dacht alleen dat de 1600 bij een overklok relatief meer stroom verbruikt omdat die een TDP van 65W heeft ipv de 95W van de X maar daar heb ik verder niet zo veel verstand van.
Elke CPU gaat meer elektrische energie gebruiken als deze wordt overgeklokt. Hoeveel extra, ligt aan het voltage dat je 'm geeft.

Dit is trouwens wel een interessante video: YouTube: Ryzen 5 1600 vs. 1600X - Is the X worth it? .

[ Voor 22% gewijzigd door RubenByte op 14-04-2017 16:41 . Reden: Video toegevoegd ]

• TheUninvited
RubenByte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:34:
[...]

De 1600X zal misschien iets beter zijn, maar de overklokbaarheid is niet voor iedere chip hetzelfde. Je kunt een 1600 krijgen die zonder moeite naar 4.0 gaat, maar ook een 1600x die niet over de 3.9 komt. Beide niet slecht, maar je betaalt wél 40 euro meer voor 100 MHz lager. Dit is slechts een voorbeeld, hoe een CPU overklokt is nooit te weten voordat je het daadwerkelijk probeert.

[...]

Elke CPU gaat meer elektrische energie gebruiken als deze wordt overgeklokt. Hoeveel extra, ligt aan het voltage dat je 'm geeft.
Ok bedankt, ik ga ervan uit dat met overklokken de verschillen minimaal zijn dan :+.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PRIME B350-PLUS€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,89

Ik ga deze onderdelen denk bestellen straks.

• RubenByte
Oke :)
Veel plezier met je nieuwe CPU!

Nog een andere tip: Heeft je hyper 212 EVO een beugel voor het AM4 socket? Want anders kun je die niet gebruiken. Dan kun je de meegeleverde Wraith Spire gebruiken, of een koeler kopen die er wel voor geschikt is. Ook kun je bij sommige fabrikanten een nieuwe beugel krijgen. Ik adviseer je even op de site van CoolerMaster te kijken of je zo'n beugel voor jouw koeler kunt krijgen.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Voor overklokken wil je een moederbord met VRM koeling:
Niet VRM koeling maar een sterk/goed VRM vooral. De koeling moet alleen maar het verlies aan warmte afvoeren dat ontstaat in het VRM. Als je een VRM hebt dat meer dan genoeg stroom kan leveren voor overklokken en heel weinig verlies heeft dan heb je helemaal geen koeling op het VRM nodig.

Heb je echter een VRM dat weinig stroom kan leveren, niet tegen overbelasting beveiligd is, dan kan die wel eens doorbranden hoe extreem de VRM koeling ook is, dat maakt dan echt geen verschil meer.
Het voordeel van de 'x' is XFR, oftewel: de CPU klokt zichzelf over.
Ryzen CPU's zonder X hebben ook allemaal XFR, kloksnelheid is gewoon lager bij deze exemplaren alleen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• RubenByte
-The_Mask- schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:58:
[...]

Ryzen CPU's zonder X hebben ook allemaal XFR, kloksnelheid is gewoon lager bij deze exemplaren alleen.
O, dat had ik dan verkeerd begrepen. Bedankt voor de correctie!

• -The_Mask-
  • Niet online
RubenByte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:03:
[...]

O, dat had ik dan verkeerd begrepen. Bedankt voor de correctie!
Zou kunnen kloppen, zijn genoeg plaatsen te vinden die dat beweren, zijn zelfs reviewers die dat beweren ook al is het niet het geval.

AMD Nieuwsdiscussie

• TheUninvited
Bedankt nog voor de aanvullende informatie, ik heb zojuist besteld ik ga morgen lekker aan de slag met bouwen ^^

• Yooo Kerol
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-02-2021
Waarom de keuze voor die moederbord en niet voor een van deze anderen?

categorie: Moederborden

• RubenByte
Yooo Kerol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:11:
Waarom de keuze voor die moederbord en niet voor een van deze anderen?

categorie: Moederborden
Beetje overbodig, TS meldt net dat alles is besteld...

• Yooo Kerol
RubenByte schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:14:
[...]

Beetje overbodig, TS meldt net dat alles is besteld...
Hoezo overbodig? Ik wil het weten, omdat ik ook zit te orienteren naar een soortgelijke build.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik denk omdat dat moederbord het goedkoopste is, zoveel extra's zou @TheUninvited vast niet nodig hebben net als de meesten.

• Yooo Kerol
Wat is het verschil tussen die moederborden dan precies, behalve de prijzen uiteraard.
- Is het puur merk en dus marketing gebaseerd, dat er ~25 eu prijsverschil tussen die B350's zitten?
- Of praten we echt over kwaliteitsverschil tussen de merken?
- Of zijn het al die kleine extra interfaces zoals extra usb aansluitingen van allerlei verschillende typen. Ik zie bijvoorbeeld dat de meesten 'maar' 1 M.2 slot hebben ... waarom hebben ze er geen twee, want bij die SATA connecties hebben ze allemaal er wel een stuk of 6 ofzo.

[ Voor 30% gewijzigd door Yooo Kerol op 14-04-2017 20:32 ]

• TheUninvited
Yooo Kerol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:30:
Wat is het verschil tussen die moederborden dan precies, behalve de prijzen uiteraard.
- Is het puur merk en dus marketing gebaseerd, dat er ~25 eu prijsverschil tussen die B350's zitten?
- Of zijn het al die kleine extra interfaces zoals extra usb aansluitingen van allerlei verschillende typen. Ik zie bijvoorbeeld dat de meesten 'maar' 1 M.2 slot hebben ... waarom hebben ze er geen twee, want bij die SATA connecties hebben ze allemaal er wel een stuk of 6 ofzo.
Ik heb niets extra's nodig inderdaad, ik gebruik zelf alleen SATA schijven ook dus ;) Je kan wel vergelijken uiteraard qua aansluitingen voor jezelf.

• Michiel1997
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 28-11 10:08
Ik zie VRM koeling al een aantal keren voorbij komen in andere forum posts maar hoe zie je wanneer een moederbord VRM heeft?

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:41

fdees

Trust me I'm an Engineer

Michiel1997 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:54:
[...]

Ik zie VRM koeling al een aantal keren voorbij komen in andere forum posts maar hoe zie je wanneer een moederbord VRM heeft?
Ieder moederbord heeft vrm's. Deze zorgen voor de correct spanning van de cpu

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:36

Tribits

Onkruid vergaat niet

-The_Mask- schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:58:
[...]

Niet VRM koeling maar een sterk/goed VRM vooral. De koeling moet alleen maar het verlies aan warmte afvoeren dat ontstaat in het VRM. Als je een VRM hebt dat meer dan genoeg stroom kan leveren voor overklokken en heel weinig verlies heeft dan heb je helemaal geen koeling op het VRM nodig.
Klinkt mij toch wel als een erg theoretisch verhaal. Volgens mij zijn de verschillen in efficiëntie tussen verschillende VRMs niet bijzonder groot. Bovendien kunnen de MOSFETs en drivers van de VRMs hun warmte nu eenmaal slecht kwijt omdat ze weinig oppervlak hebben en in de luwte zitten van de hogere componenten er omheen. In theorie kan het allemaal, maar ik ken in de praktijk geen high end moederborden die het zonder heatsinks op de VRM stellen omdat die zo efficient zijn.

En ja, natuurlijk zijn er ook voor een gekoelde VRM grenzen aan het vermogen dat geleverd kan worden, maar die liggen wel een stuk hoger dan die voor dezelfde VRM zonder koeling.

[ Voor 9% gewijzigd door Tribits op 14-04-2017 21:05 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Yooo Kerol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:30:
Ik wil niet zeggen dat alle prijsverschillen te rechtvaardigen zijn, maar doorgaans zit er wel een bepaalde logica in. Je kan sowieso eens een paar borden naast elkaar zetten in de vergelijking om te zien wat de verschillen zijn. Enkele borden hebben maar 2 dimm slots, het aantal sata poorten (4/6) verschilt, niet alle borden kunnen crossfire aan, type USB 3.1 poorten verschilt, soort M2 slot verschilt, type video connectoren verschilt, audio chip verschilt etc.

Daarnaast zijn er nog wel eens wat verschillen qua constructie. Sowieso zijn er microATX en fulll size ATX borden, maar ook verschilt het aantal VRMs en de heatsink er van en bijvoorbeeld power en resetten knoppen op moederbord. Tenslotte hebben sommige borden LEDs en een bepaald kleur thema.

• Yooo Kerol
Tribits schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:13:
[...]

Ik wil niet zeggen dat alle prijsverschillen te rechtvaardigen zijn, maar doorgaans zit er wel een bepaalde logica in. Je kan sowieso eens een paar borden naast elkaar zetten in de vergelijking om te zien wat de verschillen zijn. Enkele borden hebben maar 2 dimm slots, het aantal sata poorten (4/6) verschilt, niet alle borden kunnen crossfire aan, type USB 3.1 poorten verschilt, soort M2 slot verschilt, type video connectoren verschilt, audio chip verschilt etc.

Daarnaast zijn er nog wel eens wat verschillen qua constructie. Sowieso zijn er microATX en fulll size ATX borden, maar ook verschilt het aantal VRMs en de heatsink er van en bijvoorbeeld power en resetten knoppen op moederbord. Tenslotte hebben sommige borden LEDs en een bepaald kleur thema.
Aha thanks. En hoe zit het met aftermarket cooling. Ik wil graag een stil systeem, ook onder full load. Had een oogje op Be Quiet! Pure Rock Slim bijvoorbeeld. Alleen zag ik al een video voorbij komen dat zulke koelers 1 of meer RAM slots blokkeren :-( ... zou graag nog de optie open willen houden om in de toekomst extra geheugen bij te plaatsen.

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Yooo Kerol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:18:
[...]

Aha thanks. En hoe zit het met aftermarket cooling. Ik wil graag een stil systeem, ook onder full load. Had een oogje op Be Quiet! Pure Rock Slim bijvoorbeeld. Alleen zag ik al een video voorbij komen dat zulke koelers 1 of meer RAM slots blokkeren :-( ... zou graag nog de optie open willen houden om in de toekomst extra geheugen bij te plaatsen.
Dat blokkeren is alleen voor het inbouwen/vervangen. Bij sommige koelers gaat dat niet zonder eerst de koeler (deels) te verwijderen. Daarnaast is het bij bepaalde koelers niet mogelijk RAM met hoge koelribben te gebruiken. Maar goed, dat zijn een beetje details. Je kan wel gewoon alle RAM slots gebruiken.

Voor zover ik weet presteert de Wraith Spire op zich ook best aardig. After market coolers houden de CPU doorgaans een stuk koeler en zijn daarmee beter geschikt om te overklokken. Doorgaans zijn ze ook wat stiller hoewel dat nog al van de uitvoering afhangt.

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De wraith spire op mijn 1700 is stil en koelt prima. Niks mis mee voor een "stock" koeler.

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-11 08:42

jmk

TheUninvited schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:41:
[...]

Ok bedankt, ik ga ervan uit dat met overklokken de verschillen minimaal zijn dan :+.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus PRIME B350-PLUS€ 98,95€ 98,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 475,89

Ik ga deze onderdelen denk bestellen straks.
Bumping for interest!

Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zou je willen laten weten of alles goed loopt en het je gelukt is het geheugen op de gewenste snelheid te laten lopen? Misschien ook leuk om na 2 weken even kort iets te melden over de stabiliteit en of je tevreden bent.

Ik ben van plan een soortgelijke build te kopen op basis van een 1600+stock cooler+OC.

Yippie kayak, other buckets!

• mark300583
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2024
Ik ben ook wel erg benieuwd

• TheUninvited
@jmk en @mark300583. En voor anderen die ook de keuze afwegen zal ik even mijn ervaringen tot nu toe delen. Ik heb gisteren alles in elkaar gezet, overklokken is best simpel te doen in de BIOS, D.O.C.P. aanzetten (voor Asus) voor geheugen en de ratio omhoog voor de processor. Ik draai nu op 3,7GHz zonder het voltage aan te hoeven passen. Dit overtreft de prestaties van zowel de 1600 als 1600X stock in Cinebench, op de standaard Wraith Spire koeler.

Hoger overklokken kan wel met meer voltage maar temperaturen gaan dan wel ver over de 70 graden bij full load, ik heb op 3,8Ghz en 3,9Ghz getest kwam daarbij rond de 75-80 graden bij Cinebench en voltage ging al snel richting de 1.4V. Ik moet nog wachten op zo'n montagekit voor de AM4 socket voor mijn Hyper Evo 212 dan kan ik die nog testen qua temperatuur.

Geheugen overklokken was ook eenvoudig met XMP profiel aanzetten, snelheid is wel 2933Mhz ipv 3200, maar ik hoop dat het in de toekomst nog omhoog kan. Ik heb gelezen dat andere geheugenkitjes het beter doen, maar kan ook aan het moederbord liggen misschien. Dus de 1600 t.o.v. de 1600X lijkt mij een betere koop als je overklokt, je bespaart ~40 euro en krijgt er een koeler bij dus als je dat nog meerekent is het al meer.

• jmk

jmk

Dank je TheUninvited! Wat ik gelezen heb is 2933 Mhz heel netjes.

Ik snap nog niet genoeg van XMP profielen en hoe je hierop kan selecteren. Daarnaast loopt het aardig in de papieren dat hoog geklokte geheugen, helemaal met die geheugenschaarste(kunstmatig in stand gehouden of echt).

Ik ga me er eens op inlezen. Je koopt toch een Ryzen voor het "Best Buy" gehalte, dus je moet slim inkopen.

Een laatste opmerking: Als je 4 modules in Dual Memory modus laat lopen(in jouw geval heb je dan 32 GB) loopt je geheugen minder snel heb ik begrepen. 16GB is wel genoeg trouwens denk ik.

• TheUninvited
jmk schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:47:
Dank je TheUninvited! Wat ik gelezen heb is 2933 Mhz heel netjes.

Ik snap nog niet genoeg van XMP profielen en hoe je hierop kan selecteren. Daarnaast loopt het aardig in de papieren dat hoog geklokte geheugen, helemaal met die geheugenschaarste(kunstmatig in stand gehouden of echt).

Ik ga me er eens op inlezen. Je koopt toch een Ryzen voor het "Best Buy" gehalte, dus je moet slim inkopen.

Een laatste opmerking: Als je 4 modules in Dual Memory modus laat lopen(in jouw geval heb je dan 32 GB) loopt je geheugen minder snel heb ik begrepen. 16GB is wel genoeg trouwens denk ik.
Van wat ik weet zorgt XMP er meestal voor dat je geheugen op de hoogst mogelijke snelheid draait, dus als je hoger dan standaard ondersteund geheugen neemt kan je dat inschakelen dan zet hij automatisch een profiel klaar die bij je geheugen past. Dat is heel simpel voor de gebruiker omdat je dan niet de timings zelf hoeft in te stellen, zoals ik zei is het een kwestie van aan of uit zetten waarbij de enige wijziging is dat ik op 2933 ipv 3200 draai maar hopelijk wordt de ondersteuning in de toekomst verbeterd.

• mark300583
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2024
@TheUninvited bedankt voor alle info en de duidelijke uitleg. Leuk om ervaringen van anderen te horen en er iets van te leren.
Nogmaals dank

• jmk

jmk

TheUninvited schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:13:
[...]

Van wat ik weet zorgt XMP er meestal voor dat je geheugen op de hoogst mogelijke snelheid draait, dus als je hoger dan standaard ondersteund geheugen neemt kan je dat inschakelen dan zet hij automatisch een profiel klaar die bij je geheugen past. Dat is heel simpel voor de gebruiker omdat je dan niet de timings zelf hoeft in te stellen, zoals ik zei is het een kwestie van aan of uit zetten waarbij de enige wijziging is dat ik op 2933 ipv 3200 draai maar hopelijk wordt de ondersteuning in de toekomst verbeterd.
Ok duidelijk. Ik heb net wat leeswerk gedaan over XMP en begrijp dat je XMP profielen ingebakken zitten in je RAM modules. Profiel 2933 werkt icm met de nieuwste BIOS, maar het 3200 profiel werkt (nog) niet.

1 maand geleden werkte in jouw RAM+Mobo combinatie alleen het 2133 profiel. Kun je nagaan hoe snel die ontwikkelingen gaan. Je geheugen zou met het 3200 profiel nog 8% sneller kunnen gaan lopen.

Nogmaals dank je voor je reacties en HF met je nieuwe systeem!

• -The_Mask-
  • Niet online
Tribits schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:02:
[...]

Klinkt mij toch wel als een erg theoretisch verhaal.
Nee het is geen theoretisch verhaal, zijn louter feiten over hoe een VRM werkt.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1