Toon posts:

Heb ik eindelijk een nieuwe comp dan dit gvd! Pls

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc gekocht...start ik hem op 1 grote lange niet ophoudende piep, na wat geklood starte ie toch door en hield het piepen op en begon af en toe weer (om de zoveel min, geen regelmaat) Toen ik windows wou installen (heb ze alle 4 geprobeerd, win 95/98/ME/2k) kreeg ik weer piepen (lang en niet stoppend) en na een paar sec bleef de pc hangen.... na tig keer installatie hervatten had ik win ME eropgekregen, cdtje naar de schgijf lezen neej hoor.... piepen en vast! zwaar kut, hij loopt vast als ie iets moet doen, zoals lezen etc duz ik d8 de temp word te hoog (de proc is 70C en t Mobo 43C) maar volgens een kennis schijnt 70C heel normaal te zijn voor een AMD, duz ik denken dat de pc een soort veiligheidoptie had, temp te hoog -> KAPPEN, ik alle tempo metingen op ignore zetten maar hij doet t nog steeds. Ander Ram proberen... er zat 256 mb double sides SDRAm in, nu deed ik er 64 MB single sided sdram in... en ja hoor het werkte, ik kon office installeren al mn mp3s naar de hd kopieren, duz ik naar de winkel ram omwisselen, nu heb ik 2x 128 mb double sides sdram en hij loopt weer vast... iemand suggesties...het systeem is als volgende
AMD 1333 MHz
Asus A7A266
256 MB SDRAM (2x Doublesides 128 mb)
AOpen 16x/40 DVD
Plextor 16/10/40 brander
Maxtor 7200 40 GB HD
SB Live 5.1 sound
Asus V7700 GTS

Ik zie dat het een niet errug duidelijk verhaal is geworden sorry hiervoor maar ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

BVD

Verwijderd

mja is het niet het verkeerde type ram ? ecc ofzow
of staat je bios ingesteld op cas2 en is je geheugen cas 3 ??

Verwijderd

Kun je dan niet gewoon vragen om alleen single sided RAM?

Verwijderd

Topicstarter
staat ingesteld op cas 3 , ik heb alle biosdefaults al geladen, nx anders... zelf weer veranderen nog steeds hetzelfde gedonder....

hoe kan ik zien welke biosversie ik heb?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk toch wel dat een nieuw Mobo Double sided moet ondersteunen hoor!

Verwijderd

ik denk toch een warmte probleem hoor. Temp. sensoren zijn erg onnauwkeurig. Trouwens, als ie vastloopt tijdens installen kan de temp op dat moment hoger zijn dan degene die je na een reboot in je bios ziet (proc. koelt namelijk snel weer af)

Verwijderd

Misschien een niet ondersteund merk? Of te veel chips op het geheugen (dit kan dus echt zo zijn)? Alleen maar hetzelfde soort gebruikt (zoals PC133)? Geen ECC en gewone doorelkaar gebruikt?

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Duh....zelfs mijn (bijna) bejaarde EPoX met een i440 BX Chipset ondersteund Double Sided Ram :D

Verwijderd

kicked to->PMG....
kick again........
Damn, ben geen mod |:(

Verwijderd

Een TB core kan 90 graden hebben volgens de spec's. Maar je mobo meet de Temp aan de onderkant. Hier kan de temp lager zijn dan de core zelf. Ik vind 70 graden echt te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
Te veel chips? hoezo.. ik heb verder nog een trust fast ethernetkaartje erin en een trust modem (56K) en het zijn toch echt dezelfde soort rammetjes...

Verwijderd

Topicstarter
btw... ik was vanmiddag op ziekenbezoek, 3 uur van huis geweest e na die tijd hield ie het veel lnanger vol dan eerst... duz maybe toch de tempratuur?

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 21:20 schreef AMD-Raiser het volgende:
btw... ik was vanmiddag op ziekenbezoek, 3 uur van huis geweest e na die tijd hield ie het veel lnanger vol dan eerst... duz maybe toch de tempratuur?
denk het wel hoor

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 21:19 schreef AMD-Raiser het volgende:
Te veel chips? hoezo.. ik heb verder nog een trust fast ethernetkaartje erin en een trust modem (56K) en het zijn toch echt dezelfde soort rammetjes...
Ik had het over reepjes met geheugen hoor :)
Mijn ASUS bord kan geen reepjes aan met meer dan 18 chips er op. Vandaar m'n opmerking.

Verwijderd

Topicstarter
hmz eens proberen Proc op 1000 MHz te laten draaien en dan kijken... maar als het de temp is welke koeler zou ik dan moeten kopen?

Verwijderd

Een Orb misschien? En een extra koeler in je behuizing?

Verwijderd

Topicstarter
maar wat ik niet snap... koop je zon pc zegt de winkel, we hebben hem helemaal nagekeken hoor werkt perfect! maarja duz toch niet... morgen de pc maar ff wegbrengen en die gasten maar een nieuwe cooler oid erop laten zetten...

ik ben vanaf 7 juli toch op vakantie...:z

Verwijderd

In je Handboek van je moederbord staat :
Long beeps in an endless loop >No DRAM installed or detected <

mischien is het geheugen niet echt lekker *D

• Scipionyx
  • Niet online
Op woensdag 04 juli 2001 21:10 schreef AMD-Raiser het volgende:
staat ingesteld op cas 3 , ik heb alle biosdefaults al geladen, nx anders... zelf weer veranderen nog steeds hetzelfde gedonder....

hoe kan ik zien welke biosversie ik heb?
Tijdens het opstarten. Helemaal onderaan je scherm.
Het is volgens mij een lange reeks getallen met letters (een soort serial :) )

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

1) AMD geeft 70°C als "maximum sustained" temperatuur, dus DA IS VEEL, TE VEEL
2) lees es in uw mobo-boekske wa die pieps BETEKENEN, gewoon wa ligge klooie omda het piept is achterlijk, das net als: oei, lamp van fiets is kapot, es kijke of den band platsta
3) ik ben nijdig op de moment, dus dees kan allemaal beetje brut overkome

Verwijderd

Topicstarter
ja stommmm..... sorry geeft niet hoor! Maar ik zet hem op 1000 MHz kijken wat ie dan doet of zou 1000 nog te hoog zijn?

Verwijderd

wa voor koeler staat der trouwes op ?

Verwijderd

Zou inderdaad ff probere te underclocken kijken wat temp wordt in bios..
Mocht dat het zijn -> andere cooler.

Budget = Thermaltake SuperOrb of Volcano II
Quality = Alpha PAL6035MFC of een Swiftech MC462-A

Temp voor een T-Bird 1,33 is heel verschillend per core, maar 70 graden is veel. Ik draai zelf op 48 idle en 59 stressed... >:)

Is dat het niet dan zou ik toch maar ff het geheugenreepie laten testen in de shop !!
Of zet in de bios ff het snelstarten uit en laat de pc zelf het geheugen ff een paar keer doorlopen.

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 21:06 schreef Flamez het volgende:
mja is het niet het verkeerde type ram ? ecc ofzow
of staat je bios ingesteld op cas2 en is je geheugen cas 3 ??
offtopic:
ECC is verder niets bijzonders hoor, het staat voor Error Correction Code , dan maakt je geheugen minder fouten enzo, beetje overbodig vind ik het

Owja en voor de topicstarten, kijk is op de site van de fabrikant wat dat piepje inhoudt.

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
en naast die geheugen probleem van je, heb je ook een temperatuur probleem dus die mar ff eest oplossen en kijk dan als je geheugen het dan wel doet..

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
heeft jou "kennis" toevallig een coolermastertje >:) :r

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
is die RAM noname :? of anders leg je ze in de winkel je probleem voor: Jullie verkopen mij K#T RAM dus ruilen tot het werkt >:) 8-)

:Z

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-07 14:33
Alle orb varianten zoals supper orb en golden orb enzovoort zijn AMD killers je bent gewaarschuwd koop een full copper spire coellertje kost 50 piek bij Computerland in Amsterdam en doet het prima op mijn Amd tb 1400

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 00:04
Op donderdag 05 juli 2001 03:02 schreef mmxmmx het volgende:
Alle orb varianten zoals supper orb en golden orb enzovoort zijn AMD killers je bent gewaarschuwd koop een full copper spire coellertje kost 50 piek bij Computerland in Amsterdam en doet het prima op mijn Amd tb 1400
w00t! Punt kapoet?

Steam

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 03:02 schreef mmxmmx het volgende:
nee hoor mijn golden orb doet het beter als een orginele amd koeler :7 B-)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal! Ik heb m'n pc weggebr8 naar de winkel (garantie) ik heb zowiezo een nieuwe betere cooler (kweenie welke, scheen niet veel geluid te maken...zelf gehoord en was ook rond de 60 piek, gratiz voor mij uiteraard) De PC word verder helemaal doorgelopen daar hebben ze 2 weken voor, na 2 weken kom ik terug van vakantie en dan wil ik hem terug!

En dan nog een vraagje... ik heb nu een aopen 16x en een plextor 16x nu wil ik nog een 52x cdrom want de dvd snelheid valt tegen. Nu moet ik duz een 3e IDE aansluiting hebben d8 ik, is er een mogelijkheid om dit te doen en wat zijn de prijzen?

Verwijderd

Op donderdag 05 juli 2001 00:03 schreef Kev0867 het volgende:
en naast die geheugen probleem van je, heb je ook een temperatuur probleem dus die mar ff eest oplossen en kijk dan als je geheugen het dan wel doet..
ja ik ben`t echt eens met de masters hoor.....TEMP!!! 2High en BOEM!!! fluiten

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38

Soullie

Planeshift

70 graden is idd erg hoog.. mijn 1333 word na een uurtje of 2 quake maximaal 54 graden... (wat ik al hoog vond)

• Blindfold
  • Laatst online: 04-07-2025

Blindfold

Donde estan los conejos?

Op donderdag 05 juli 2001 21:08 schreef AMD-Raiser het volgende:En dan nog een vraagje... ik heb nu een aopen 16x en een plextor 16x nu wil ik nog een 52x cdrom want de dvd snelheid valt tegen. Nu moet ik duz een 3e IDE aansluiting hebben d8 ik, is er een mogelijkheid om dit te doen en wat zijn de prijzen?
Euh. Je hebt nu een A-open en een Plextor en een Harddisk. Dan kan je daar toch nog gewoon een cdrom bijprikken?
Pagina: 1