oude dolby surround set op laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-10 01:56
Hallo,

Ik heb een oude dolby surround set in de woonkamer staan; ik wil hem graag enkel gebruiken voor de films die ik op mijn pc afspeel in dolby surround te kunnen horen. Er zit een tulp ingang op...... heb ik hier ook een aparte kabel voor nodig? Ik heb net een tulp naar mini jack geprobeerd en via youtube de dolby 5.1 test afgespeeld maar dat werkte niet.....

Het is een AKAI DV-R2120SS

Als ik een DVD brand en afspeel dan werkt het wel maar ik doe niets meer met DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
Als ik de handleiding erbij pak, zie ik alleen analoge ingangen op het apparaat zitten. Het Dolby Surround wordt alleen intern via DVD gedecodeerd. De overige aansluitingen zijn audio / video / scart uitgangen en 1 setje analoge (rood - wit tulp) ingangen.

Dus via je PC Surround aanbieden en afspelen gaat je niet lukken..

ps. Link naar handleiding (2 sec google) https://www.gebruikershan...w-handleiding-286237.html

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

@saken
In het verleden ben je al vaker aangesproken over het feit dat je TS(-en) eigen inzet missen. Als je weet dat de set over een tulp ingang beschikt dan is zoeken naar de bijpassende kabel en eigenschappen van die aansluiting niet zo heel lastig lijkt me. Dan had je gevonden dat tulp slechts één kanaal draagt en met twee keer tulp (rood/wit) je dus maximaal twee kanalen heb en nooit surround zal krijgen.

De set beschikt zo te lezen wel over Dolby Pro Logic, daar kan je een soort van vullend effect door krijgen waardoor je een soort van surround creëert. Het is echter niet dedicated zoals Dolby 5.1 dat wel is.

Indien je echt surround wilt wordt het zoeken naar een set met minimaal een één digitale ingang om surround te krijgen. Surround via analoog kan ook, maar dat zie je haast niet op bronapparatuur. De huidige AKAI heeft namelijk nog wat nukken zoals het niet ondersteunen van DTS, een track die toch veel wordt gebruikt deze tijd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.