Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:32
Momenteel probeer ik door middel van deze kabel pricewatch: InLine 17111 een Samsung pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart aan te sturen. Dit geeft echter geen beeld.

Het gebruikte moederbord (pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS) heeft alleen maar een DVD-D en VGA uitgang. Om toch de Samsung te gebruiken had ik de kabel dus gekocht met het gedacht 1080p 144Hz beeld te hebben.

Zoals gezegd heb ik nu geen beeld. Komt dit doordat de kabel niet de juiste is (waarvoor dient ze dan?), is er niet genoeg bandbreedte met DVD-D om 144 Hz 1080p te kunnen verwezenlijken? Doe ik iets anders fout?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

Ik ben even aan het googlen gegaan, maar 1080P op 120Hz lijkt ongeveer de limiet. Bovendien lijkt het moederbord niet meer te ondersteunen dan 1600P op 75Hz. Ik denk dat je ergens tegen een limiet aan loopt, want zowel moederbord, uitgang als kabel zijn twijfelachtig.

Heb je geen slot over voor een goedkoop videokaartje?

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:23
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk geen beeld omdat de kabel andersom bedoeld is, dus van DisplayPort naar DVI :) Verder sluit ik mij bij @M2M aan, een simpele losse videokaart zou de makkelijkste oplossing zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
M2M schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:35:
Ik ben even aan het googlen gegaan, maar 1080P op 120Hz lijkt ongeveer de limiet. Bovendien lijkt het moederbord niet meer te ondersteunen dan 1600P op 75Hz. Ik denk dat je ergens tegen een limiet aan loopt, want zowel moederbord, uitgang als kabel zijn twijfelachtig.

Heb je geen slot over voor een goedkoop videokaartje?
Jij denkt dat het moederbord het niet aan kan? Uiteindelijk is 2560x1600 @ 75Hz 307 miljoen pixels. 1920x1080 @ 144Hz geeft 298.5 miljoen pixels. In theorie zou het dus toch moeten gaan zou je denken qua bandbreedte. Ook zou ik verwachten dat het wel beeld geeft maar dat je in Catalyst center gelimiteerd bent tot het kiezen van een 120Hz refresh rate ofzo, ipv helemaal geen beeld geven.

Een extra videokaart kan in principe wel (alhoewel de voeding maar 1 6-pins PIC-e aansluiting heeft). Verder is het natuurlijk een beetje zonde van de APU imo.
theblindman schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:40:
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk geen beeld omdat de kabel andersom bedoeld is, dus van DisplayPort naar DVI :) Verder sluit ik mij bij @M2M aan, een simpele losse videokaart zou de makkelijkste oplossing zijn :)
Ahzo, dat verklaart meteen waarom er geen 60Hz of 120Hz optie is. Ik neem aan dat deze adapter (pricewatch: Sapphire Active DisplayPort naar DVI Adapter wel voor de juiste richting bedoeld is?

[ Voor 24% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 14-04-2017 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Staat ook al in 1 van de webshops; https://www.kabeldirect.n...ter-kabel-schwarz-1m.html
Werkt dus niet van DVI naar Displayport

Je hebt hiervoor een actieve adapter nodig.

/edit
Die je zelf dus inderdaad gevonden hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door jordeeeh op 14-04-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

kun je er geen 2e scherm even bijhangen om te kijken of je je 144Hz wat custom resoluties te proberen? Zonder UI wordt het lastig om wat instellingen te maken...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
jordeeeh schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
Staat ook al in 1 van de webshops; https://www.kabeldirect.n...ter-kabel-schwarz-1m.html
Werkt dus niet van DVI naar Displayport

/edit
Had bij een andere shop besteld waar de waarschuwing niet stond. Dom van me maar de kabel gaat dan maar terug. Denk je dat ik met die active converter een 144Hz optie ga hebben?
M2M schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
kun je er geen 2e scherm even bijhangen om te kijken of je je 144Hz wat custom resoluties te proberen? Zonder UI wordt het lastig om wat instellingen te maken...
Er hangt nu een 2de scherm via VGA aan, maar aangezien de kabel niet klopt, gaat in het bios snuffelen niet veel helpen waarschijnlijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 14-04-2017 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:23
jordeeeh schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:

/edit
Weet je zeker dat zo'n actieve adapter bi-directioneel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Een gpu heeft een video-uit en een monitor video-in.

Als iets een DisplayPort naar DVI-kabel wordt genoemd, dan betekent het dat DisplayPort aan de kant van je computer zit en DVI aan de monitor.

Naar mijn weten zijn er geen adapters van DVI naar DisplayPort.

Ik snap overigens ook niet helemaal waarom je deze monitor gekocht hebt in combinatie met de rest van het systeem. Het is namelijk een 144 Hz monitor en die zou dan moeten worden aangestuurd door een apu?
Tevens heeft de monitor Freesync voor het geval dat je systeem niet genoeg frames per seconde naar je monitor kan krijgen. Maar de Freesync range loopt van 70-144 Hz, en het is maar de vraag of je apu wel 70 frames/s gaat halen. Daarbij ondersteunt je apu geen Freesync.

De enige mogelijkheid die ik op basis van het huidige systeem zie is:
DVI naar HDMI. Dan zou je 60 Hz op je monitor moeten krijgen.

Voor 144 Hz op 1080p zul je een gpu moeten bijvoegen met DisplayPort. HDMI 2.0 kan ook, maar dan kom je maar tot 120 Hz. En uiteraard een gpu die Freesync ondersteunt om hiervan gebruik te kunnen maken.

En ik weet niet welke games je speelt, maar een apu als processor om je extra gpu aan te sturen is meestal te zwak om een hoge framerate te halen. Voor counterstrike gaat het wel lukken, maar voor de iets zwaardere games niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
White Feather schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 09:39:
Een gpu heeft een video-uit en een monitor video-in.

Als iets een DisplayPort naar DVI-kabel wordt genoemd, dan betekent het dat DisplayPort aan de kant van je computer zit en DVI aan de monitor.

Naar mijn weten zijn er geen adapters van DVI naar DisplayPort.

Ik snap overigens ook niet helemaal waarom je deze monitor gekocht hebt in combinatie met de rest van het systeem. Het is namelijk een 144 Hz monitor en die zou dan moeten worden aangestuurd door een apu?
Tevens heeft de monitor Freesync voor het geval dat je systeem niet genoeg frames per seconde naar je monitor kan krijgen. Maar de Freesync range loopt van 70-144 Hz, en het is maar de vraag of je apu wel 70 frames/s gaat halen. Daarbij ondersteunt je apu geen Freesync.

De enige mogelijkheid die ik op basis van het huidige systeem zie is:
DVI naar HDMI. Dan zou je 60 Hz op je monitor moeten krijgen.

Voor 144 Hz op 1080p zul je een gpu moeten bijvoegen met DisplayPort. HDMI 2.0 kan ook, maar dan kom je maar tot 120 Hz. En uiteraard een gpu die Freesync ondersteunt om hiervan gebruik te kunnen maken.

En ik weet niet welke games je speelt, maar een apu als processor om je extra gpu aan te sturen is meestal te zwak om een hoge framerate te halen. Voor counterstrike gaat het wel lukken, maar voor de iets zwaardere games niet denk ik.
Heb het scherm ook niet gekocht, maar gewonnen via een actie ;) Verder staat er in huis nog wel een systeem hier met een 6870 met een mini-display poort, dus ik neem aan dat met een mini displayport - displayport het is opgelost, maar ik had het graag voor mijn andere systeem gebruikt.

Buiten browsen en documenten doornemen (144Hz is heerlijk rustig scrollen!) speel ik er ook nog op CoD2 op. Geloof me, die APU kan er 250 fps halen dus dat zit wel snor :) Voor de rest speel ik daar geen games op, maar wou ik het scherm toch graag daarvoor inzetten indien mogelijk.

Jij geeft echter aan dat het met een actieve converter ertussen zoals eerder gelinkt ook niet gaat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb een gelijkaardige situatie waar ik tegenaan loop. En ik heb het zelf nog niet getest, maar volgens mij zou het volgende moeten werken:

2 keer een omvormer
DVI naar HDMI (signalen zijn elektrisch compatibel dus zou zonder convertor moeten werken)
HDMI naar DP (Dit is misschien een makkelijkere convertor om te vinden als DVI naar DP)

Voor de laatste omvorming heb ik bv deze gevonden:
https://www.startech.com/...ayport-converter-4k~HD2DP

[ Voor 18% gewijzigd door kluyze op 15-04-2017 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
kluyze schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:19:
Ik heb een gelijkaardige situatie waar ik tegenaan loop. En ik heb het zelf nog niet getest, maar volgens mij zou het volgende moeten werken:

2 keer een omvormer
DVI naar HDMI (signalen zijn elektrisch compatibel dus zou zonder convertor moeten werken)
HDMI naar DP (Dit is misschien een makkelijkere convertor om te vinden als DVI naar DP)

Gaat ook niet werken. Voor deze resolutie en refreshrate heb je óf dual-link DVI óf HDMI 1.4 nodig. Hier zijn geen betaalbare convertors voor. Het goedkoopste blijft simpelweg om een moederbord of videokaart en scherm te kopen die je ZONDER convertors op elkaar aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
kluyze schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 19:19:

2 keer een omvormer

Dit is echt de 1e keer dat ik van zo'n converter hoor, top.

Startech is een bedrijf dat heel veel converters maakt en gezien de omschrijving zal het wel goed zitten.

Probleem wordt dan dat DVI single link (is gelijk aan een of andere HDMI versie) maar 1080p@60 Hz doet. Dual link doet 1080@120 Hz. Maar daar zul je dus weer een andere adapter voor nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 14:27
Lambo LP670 SV schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:30:
Momenteel probeer ik door middel van deze kabel pricewatch: InLine 17111 een Samsung pricewatch: Samsung C24FG70 Zwart aan te sturen. Dit geeft echter geen beeld.

Het gebruikte moederbord (pricewatch: ASRock FM2A75M-DGS) heeft alleen maar een DVD-D en VGA uitgang. Om toch de Samsung te gebruiken had ik de kabel dus gekocht met het gedacht 1080p 144Hz beeld te hebben.

Zoals gezegd heb ik nu geen beeld. Komt dit doordat de kabel niet de juiste is (waarvoor dient ze dan?), is er niet genoeg bandbreedte met DVD-D om 144 Hz 1080p te kunnen verwezenlijken? Doe ik iets anders fout?
Hee, is het inmiddels gelukt?
Ik heb vandaag dit scherm binnen gekregen en worstel met de DP-aansluiting op het scherm en de DP-mini op de gpu (DVI zit ook op de gpu). Ik weet nou niet of ik een adapter van dp naar mini dp of dp naar dvi moet aanschaffen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@nichan blijf weg van DVI als je HDMI/DP hebt :) dus adapter/kabel aanschaffen van mDP > DP

[ Voor 3% gewijzigd door Damic op 22-10-2017 00:25 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nichan
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-08 14:27
Damic schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:24:
@nichan blijf weg van DVI als je HDMI/DP hebt :) dus adapter/kabel aanschaffen van mDP > DP
Thanks, dvi is een oudere standaard he?
Ik heb zelf nog wat onderzoek gedaan en kwam tot de conclusie dat een DP naar DP mini-kabel het beste is. Ik las ook nog ergens dat sommige kabels problemen gaven met de slaapstand van je pc. Dit omdat de 20e pin continu voeding levert.
Ik ben deze kabel toen tegengekomen die dit niet heeft: https://www.amazon.com/dp/B00A7R9I2M/
18€ en dan is die bij je thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

DVI is de opvolger van VGA. HDMI is eigenlijk de opvolger van SCART en DP is de opvolger van DVI.

Als je kan neem dan een dp kabel die DP1.4 al ondersteund zodoende dat je later geen nieuwe moet kopen als je een 4k scherm koopt met een rr van 120Hz

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Damic schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 00:24:
Inderdaad. Gewoon een fatsoenlijke mDP > DP nemen en dan ben je klaar. Zou niet gaan prutsten met iets anders want dat werkt niet.
Pagina: 1