[BBG] Low-end Systeem januari 2017 - W7 installeert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:22
Beste Tweakers,

Vorige week heb ik heb ik het Low-end systeem uit januari 2017 aangeschaft.
(reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017)

Zonder problemen in elkaar gezet maar toen ik Windows in elkaar wou zetten ging het verkeerd.
Ik ben begonnen met Windows 7, via een USB stick, echter ziet Windows de SSD niet. Ik heb ook geprobeerd Windows te installeren op een hardeschijf maar ook deze ziet Windows niet. De bios staat op staat op AHCI.

Ik ben een beetje ten einde raad en ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien!
Staat mijn vraag in het goede topic?

Alle reacties

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-11 15:33
Kan je in de BIOS je schijven wel vinden in het boot menu? En misschien zou je Ubuntu eens kunnen proberen te booten vanaf je USB om te kijken of het aan je hardware ligt of niet.

• Grazder
Ja, in de BIOS staan de schijven wel gewoon. Is een optie, zal er zo even naar kijken.
Bedankt voor je reactie :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag maar Windows 7? Dat is end of life; beetje zonde om dit te installeren in de wetenschap dat er "de komende jaren" aanzienlijk minder tot geen security-updates voor uitkomen.

Dat gezegd hebbende; grote kans dat je de SATA of chipset -drivers mee moet geven aan de installatie van Windows 7; vaak kan dit door de drivers van de fabrikant op een USB-stick te zetten en hiernaar te verwijzen ergens in de setup van Windows 7.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Grazder
De post van @MAX3400 heeft me aan het denken gezet.
Ik heb Windows 10 geprobeerd en dat verliep zonder problemen!
Alleen nu loop ik tegen het feit dat ik alle drivers heb geïnstalleerd alleen ik heb nog steeds geen audio.
Heeft iemand hier nog een goede tip voor?

Edit
In het playback scherm van Windows staan ook geen audio devices en in de device manager staat ook niks over audio. Terwel ik de Realtek driver wel heb geïnstalleerd.

Edit 2
Opgelost, HD Audio stond uit in de bios..

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 32% gewijzigd door Grazder op 14-04-2017 17:29 ]