Opritverklikker advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 18:26
Afgelopen week is er ingebroken in mijn auto: het navigatiesysteem en het stuur is eruit gehaald. Daarom ben ik nu op zoek naar wat maatregelen om de dieven af te schrikken. Hierbij dacht ik aan een bouwlamp die aangaat en melding in de vorm van een geluidje of bel in mijn slaapkamer, zodat ik er wakker van wordt en in kan grijpen.

Als ik wat rondneus zie ik erg veel opties, maar ik weet niet zo goed waar ik op moet letten en wat goede opties zijn. Het mag best wat kosten. Verder is het ook niet de bedoeling dat hij aan / af gaat wanneer er een kat op de oprit loopt. Ik weet niet of de sensors katten en dieren goed weet te filteren?

Graag advies en / of complete opties. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Aangezien je een Tweaker bent : Domoticz met een motion sensor en een alarm? :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 16:55
Ik moet gelijk denken aan die sensoren die bij de deur van een (vaak kleine) winkel zitten. Daar wordt dan een zichtbaar of onzichtbaar infraroodlichtje onderbroken, waarna er dan een "dingdong" of TGGGGGG klinkt.

Plaats die sensoren wat hoger dan een kat, dan gaat hij alleen af wanneer iets hogers erlangs komt.
Dit bijvoorbeeld: http://www.lichtsluis.nl/...n=com_virtuemart&Itemid=4

[ Voor 13% gewijzigd door TereZz op 14-04-2017 14:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:40
Ik denk dat je beter kunt investeren in een goed autoalarm dan in een bewegingsmelder of iets dergelijks op de oprit.
Bijna iedere oplossing die er te vinden is komen veel valse meldingen en dat worden dan vaak onderbroken nachten...

Wat misschien wel kan is een draadloze bewegingsmelder in de auto leggen en dan binnen een lamp met geluid of bel in de slaapkamer schakelen.
Maar een goed auto alarm lijkt me beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
Een buitenlamp met bewegingsmelder op je oprit. In combinatie met een camera?
Mocht het niet afschrikken, dan heb je tenminste een leuke homevideo voor op dumpert (en voor de politie en verzekering).

Alarmsystemen hebben het nadeel dat je nogal vaak een vals alarm krijgt als je een open oprit gaat bewaken. Elke keer als de postbode of krantenjongen langs komt. Of iemand die zijn hond iets teveel lijn geeft met het uitlaten.
Na 3 keer vals alarm neem je het al niet meer serieus.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01

Rmg

RocketKoen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:54:
Een buitenlamp met bewegingsmelder op je oprit. In combinatie met een camera?
Mocht het niet afschrikken, dan heb je tenminste een leuke homevideo voor op dumpert (en voor de politie en verzekering).

Alarmsystemen hebben het nadeel dat je nogal vaak een vals alarm krijgt als je een open oprit gaat bewaken. Elke keer als de postbode of krantenjongen langs komt. Of iemand die zijn hond iets teveel lijn geeft met het uitlaten.
Na 3 keer vals alarm neem je het al niet meer serieus.
Een alarm systeem is natuurlijk ook te timezonen. Je krantenjongen of postbode komt niet snachts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:07
En het is wellicht qua hoogte in te stellen.
Maar de manier die je wilt krijg je een hoop valse meldingen.
Ik weet niet hoeveel huisdieren er buiten gezet worden en de straat rondstruinen.
Daar zal het systeem dan ook op reageren.

Denk dat je beter af zult zijn met een auto-alarm al dan niet zelf een systeem bouwen

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien een open deur. Verder moet je niet vergeten dat zij nu weten dat er zeer binnekort een nieuw stuur en nieuwe nav in zit dus het zou me zeker niet verbazen als je dit alarm snel weer nodig hebt.

Ik zou gaan voor deze:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Lotus

Kost wat, maar dan heb je ook wat.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Kwam dit laatst tegen op LinkedIn, geen idee van de kosten maar ziet eruit als iets waar je mogelijk wat aan hebt.

http://takex.com/quad-c-4634.php

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
arduino en pir sensor :) http://makezine.com/projects/pir-sensor-arduino-alarm/
of een raspberry pi uiteraard en dan met pushbullet een notificatie naar je telefoon

[ Voor 36% gewijzigd door efan op 14-04-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:35
Ik zou sowieso een ip-camera ophangen om voor de volgende keer wat bewijsmateriaal te hebben voor de politie. Wel eentje met IR nemen. Als je bijvoorbeeld een Foscam neemt zitten er ook alerts in dat je bijvoorbeeld een e-mail krijgt bij beweging waarin 3 foto's zitten terwijl de camera ondertussen de boel opneemt op een SD kaartje.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse5312
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 14:40
Ik heb zelf ook goede IP camera's hangen en PIR sensoren, maar van al deze oplossingen krijg je valse meldingen of geen melding als er daadwerkelijk iemand loopt.
Dit soort systemen is alleen maar om bewijs te hebben, maar meestal kunnen/mogen/doen ze er niets mee.

Het beste is om een goed alarm systeem op de auto te zetten.
Zodra er iemand is die in de auto komt, kan de hele buurt meegenieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Airbags en de VW/Seat/Skoda navigatiesystemen worden bij bosjes gejat.

PIR sensor kan, er zijn ook alarmsensoren die huisdiervriendelijk zijn. Als je oprit echt een oprit is en verder een hek oid kun je ook met lichtsluizen werken.

Er zijn genoeg lichtsluis systemen te koop, al dan niet gebruikt. Voordeel is dat je dan geen 'geflikker' hebt door false positives zoals bij bewegingsmelders wel wil gebeuren. Iemand moet echt door de lichtsluis lopen (oprit) voordat ie getriggerd wordt.

Nadeel is dus wel dat als ze op een andere manier je terrein op kunnen het niet gesignaleerd wordt.

Huisdieren enz kun je goed afvangen door een dual sluis te nemen. op 30cm hoogte en op 70cm hoogte een sluis. Beide onderbroken = groot object (auto, mens whatever). Een kat/hond enz zal meestal 1 straal onderbreken en dus niet triggeren. (staart omhoog niet meegerekend)

IP camera's enz is leuk, maar is meer 'dit is er gebeurd'. Signalering, licht en herrie is de stap hiervoor.

Denk liever dat je een hoop licht/herrie hebt dan een filmpje met daarop het gebeurde feit.

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 14-04-2017 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
DJSmiley schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 23:36:
Airbags en de VW/Seat/Skoda navigatiesystemen worden bij bosjes gejat.

PIR sensor kan, er zijn ook alarmsensoren die huisdiervriendelijk zijn. Als je oprit echt een oprit is en verder een hek oid kun je ook met lichtsluizen werken.

Er zijn genoeg lichtsluis systemen te koop, al dan niet gebruikt. Voordeel is dat je dan geen 'geflikker' hebt door false positives zoals bij bewegingsmelders wel wil gebeuren. Iemand moet echt door de lichtsluis lopen (oprit) voordat ie getriggerd wordt.

Nadeel is dus wel dat als ze op een andere manier je terrein op kunnen het niet gesignaleerd wordt.

Huisdieren enz kun je goed afvangen door een dual sluis te nemen. op 30cm hoogte en op 70cm hoogte een sluis. Beide onderbroken = groot object (auto, mens whatever). Een kat/hond enz zal meestal 1 straal onderbreken en dus niet triggeren. (staart omhoog niet meegerekend)

IP camera's enz is leuk, maar is meer 'dit is er gebeurd'. Signalering, licht en herrie is de stap hiervoor.

Denk liever dat je een hoop licht/herrie hebt dan een filmpje met daarop het gebeurde feit.
toon volledige bericht
Bedankt voor al jullie reacties en het meedenken! De maatregelen die ik ga nemen zijn is een grote opritlamp (LED, vervangt 300W) van Steinel die aangaat bij beweging, en een draadloze bewegingsmelder die ik bevestig aan de binnenkant van de auto. De bijbehorende sirene doe ik in mijn slaapkamer. Tips voor een goede bewegingsmelder? Ik dacht zelf aan deze:

https://www.kabelshop.nl/...PmY8dWyrtMCFUMTGwodjRgJUw

Zal dit goed werken?

Deze is bijvoorbeeld een stuk duurder, maar ik weet niet zo goed waarom:

http://www.spywebshop.nl/...rklikker.html#prettyPhoto

Als deze echter een stuk beter / betrouwbaarder is, dan vind ik het uiteraard geen punt of voor de duurdere te kiezen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet je zeker dat je iedere keer een melding in de slaapkamer wil krijgen als er iets beweegt daar ? Ik denk dat je 100x wakker gemaakt gaat worden voor die ene keer dat er iets aan de hand is.

Dat er een dikke lamp aangaat als er beweging is vind ik een prima plan, maar een melding waar je wakker van word ben je waarschijnlijk snel klaar mee als je voor de 10e keer voor niets wakker bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montu
PilatuS schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:30:
Weet je zeker dat je iedere keer een melding in de slaapkamer wil krijgen als er iets beweegt daar ? Ik denk dat je 100x wakker gemaakt gaat worden voor die ene keer dat er iets aan de hand is.

Dat er een dikke lamp aangaat als er beweging is vind ik een prima plan, maar een melding waar je wakker van word ben je waarschijnlijk snel klaar mee als je voor de 10e keer voor niets wakker bent.
Dat is inderdaad zeker niet de bedoeling! Daarom was mijn idee ook om deze ín de auto te bevestigen (binnenkant van bestuurdersdeur). Dan gaat hij neem ik aan alleen af als de deur opengaat of iets dergelijks. Katten en andere dieren kunnen de sensor in ieder geval niet triggeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Montu op 18-04-2017 18:38 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22
Montu schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:34:
[...]

Dat is inderdaad zeker niet de bedoeling! Daarom was mijn idee ook om deze aan de binnenkant van de auto te bevestigen. Dan gaat hij neem ik aan alleen af als de deur opengaat of iets dergelijks. Katten en dergelijke kunnen de sensor in ieder geval niet triggeren.
Een alarm dat afgaat als iemand in de auto inbreekt. Dat heet een auto alarm.
Je hebt ze alleen wel van 5 tientjes (schokdetectie met een speaker) tot 5 ruggen (startonderbreking, wegsleepdetectie, GPS tracking, 4G).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
RocketKoen schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:44:
[...]

Een alarm dat afgaat als iemand in de auto inbreekt. Dat heet een auto alarm.
Je hebt ze alleen wel van 5 tientjes (schokdetectie met een speaker) tot 5 ruggen (startonderbreking, wegsleepdetectie, GPS tracking, 4G).
Mijn auto heeft een klasse 3 alarmsysteem ingebouwd, maar dat kunnen ze schijnbaar allemaal omzeilen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepersnijder
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Vals alarm is te voorkomen door twee PIR sensoren te gebruiken die ongeveer hetzelfde gebied bewaken. De contacten parallel of in serie schakelen (afhankelijk van of je maak of verbreek contact gebruikt) zodat beide sensoren geactiveerd moeten zijn voordat er een melding plaatsvindt.
Als er een van de twee een af gaat, komt er geen melding. Waneer er iemand in het beveiligde gebied loopt zullen op een gegeven moment beide sensoren tegelijkertijd afgaan.

Daarnaast kan je er ook voor kiezen of er minimaal 2 (of meer) bewegingen binnen een bepaalde tijd geregistreerd moet worden voordat het als een alarm wordt gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:46

Onbekend

...

Je kunt ook een autohoes om de auto doen. Hierdoor kost het iets meer moeite om diefstal te plegen waardoor ze hopelijk sneller naar een andere auto gaan. (Als hij op de openbare weg staat, wel de kentekens zichtbaar houden!)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-06 17:57
Montu schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:55:
[...]

Mijn auto heeft een klasse 3 alarmsysteem ingebouwd, maar dat kunnen ze schijnbaar allemaal omzeilen.
Fabrieksalarmen hangen gewoon aan de CAN-bus, het dievengilde heeft tegenwoordig apparatuur die de CAN-bus gewoon een signaal geeft om de deuren open te doen en dus ook het alarm af te schakelen.
Een niet fabrieksalarm met een aparte afstandsbediening is een goede oplossing.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-06 22:22
Montu schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:55:
[...]

Omzeilen, of gaat het alarm af maar reageert er niemand? Een alarm klinkt altijd leuk, maar laat het overdag maar eens express afgaan en tel het aantal buren dat naar buiten komt of op zn minst van achter de gordijnen kijkt. Grote kans dat niemand reageert.

En zoals hierboven ook al geopperd wordt, dieven kunnen vaak het alarm ook omzeilen. Heb vroeger bij de garage (merkdealer) wel eens gehoord hoe van menig auto met een bepaald type alarminstallatie het alarm heel makkelijk te omzeilen was door op een specifiek punt van de carrosserie kort 12/24V stroom te zetten. Resultaat: hele alarm doet niets meer en, indien de deuren alleen via alarm op slot zaten en niet handmatig met de sleutel, gaan de deuren ook nog eens open.

De beste oplossing is de auto in de garage zetten. Mocht dit geen optie zijn, dan zou ik inderdaad iets van een camera plaatsen, eventueel met een lamp op bewegingssensor. Als men iets wil stelen uit de auto, dan lukt het ze toch wel, punt is alleen of je ze kunt achterhalen.

Een ander iets wat ik heb laten inbouwen is een tracking device, maar dit is natuurlijk alleen voor het geval dat men de gehele auto steelt. Als dief merk je hier in principe niets van, maar je kunt vrij simpel de GPS coordinaten opvragen van waar jouw auto is. Sommige systemen kunnen ook, via een SMS activatie, geluid opnemen of zelfs het motormanagement compleet onderbreken.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Pagina: 1