Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met 4G/WAN en Repeater functie

Pagina: 1
Acties:

• Boei_nl
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-02 14:29
Weet iemand een goede router die naast normaal bekabeld internet ook beschikt over een interne 4G kaart? Daarnaast is het ook de bedoeling dat de router een repeater functie heeft.

Wat wil ik ermee bereiken?

Geregeld zijn we met grote groepen onderweg. Ik wil kijken hoe ik hun kan voorzien van internet op de slaaplocaties. Vaak is hier geen wifi voorhanden en af en toe ook geen bedraad internet voorhanden.
Op de momenten dat er geen internet voorhanden is wil ik verschillende 4g routers inzetten om hun toch toegang te bieden tot internet.
Wanneer er wel een router aangesloten kan worden op internet, wil ik de overige routers inzetten mbv een repeaterfunctie om het signaal te verlengen.

Wanneer dit niet mogelijk is, dan is mijn volgende optie om verschillende 4G routers aan te schaffen, en daarnaast een router met verschillende repeaters die met deze router goed samenwerken.
Wat is jullie advies hierin?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:46

lier

MikroTik nerd

Volgens mij heet zo'n doos een mifi router 4G :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
En dan de overige routers als client instellen om zo een verbinding t ekrijgen.

• Boei_nl
Max, die is leuk. Daar heb ik natuurlijk als eerste gekeken, maar er staat nergens bij de 4G routers(die ook gewoon bekabeld aangesloten kunnen worden) dat ze een repeater functie hebben. Lees wel dat de verschillende routers door gebouwindeling niet met elkaar verbonden kunnen worden

[ Voor 21% gewijzigd door Boei_nl op 14-04-2017 15:43 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Boei_nl schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:32:
Max, die is leuk. Daar heb ik natuurlijk als eerste gekeken, maar er staat nergens bij de 4G routers(die ook gewoon bekabeld aangesloten kunnen worden) dat ze een repeater functie hebben. Lees wel dat de verschillende routers door gebouwindeling niet met elkaar verbonden kunnen worden
heb je niet nodig..

Je hebt routers nodig welke ook als client kunnen fungeren (en waarshijnlijk zowel 2.4 alsook 5ghz ondersteunen anders heb je alleen een wifi-to-wifi bridge en kan je de rest alleen bekabeld aansluiten...

https://www.reddit.com/r/...pi_powered_wifi_repeater/

https://www.raspberrypi.o...iewtopic.php?f=36&t=40906

*edit2*

OpenWRT op zo'n rasberri zetten + 2x wifi usb en je hebt je repeater in combinatie met de eerder gelinkte 4G routers een oplossing

[ Voor 20% gewijzigd door Dutch2007 op 14-04-2017 16:25 ]

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Het meest simpele lijkt mij een 4g router met utp poorten aan de achterkant waar je bekabeld dan extra accespoints op aansluit, is dit niet een oplossing?

4g router kun je dan ergens neerzetten en met een lange utp kabel sluit je dan de losse accespoints aan op de punten waar je een betere wifi verbinding wil hebben.

De manier (alles draadloos) gaat problemen opleveren (dekking, range, confuguratie) en gaat je een hoop tijd kosten op locatie om het draaiende te krijgen / houden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Boei_nl
Nadeel van 1 4g router, is dat je ook maar 1 4g verbinding maakt. Dus als er meerdere personen 50+ tegelijk gebruik van maken dan lijkt mij dat niet werkbaar. Kan natuurlijk verschillende 4G routers neerzetten, en per situatie bekijken of ik ze kan bekabelen
Pagina: 1