Netwerk prioriteit op het werk....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 21:46
Hallo Allemaal,

Op het werk hebben wij een drie-tal wifi netwerken.

Om even op te lijsten:

- 1 netwerk theaterzaal
- 1 netwerk bureaus
- 1 netwerk bureaus 5ghz

En nou wil het dat de iPhones (en overige apparaten in huis) als wij in de bureaus zijn (een zekere 20 meter door muren heen) toch de prioriteit geven aan het netwerk voor de theaterzaal... zelfs met 1 streepje bereik tegenover volledig bereik van het netwerk bureaus..

Beveiligingsinstellingen e.d. zijn volledig hetzelfde.
Gebruikte routers zijn Apple Aiport Extreme en Express.
Het laatste wat we nog kunnen bedenken is dat het zou kunnen komen doordat de namen van de netwerken worden onderscheiden door een beginnende hoofdletter..

Jullie nog ideeën?

Bedankt voor het meedenken.

Bumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Ubiquity draadloos netwerk opzetten met zero handoff?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

shure-fan schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:21:
Ubiquity draadloos netwerk opzetten met zero handoff?
Nee, want dan "forceer" je roaming terwijl topicstarter graag met NetwerkA verbonden blijft totdat het signaal zooo slecht is geworden dat de client automatisch een disconnect forceert.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
Komen jullie toevallig binnen via de theaterzaal? Het is nu eenmaal zo dat apparaten blijven verbonden met het netwerk dat ze als eerst hebben.
De oplossing zit hem in handmatig switchen in de instellingen van je apparaat of voor een pro oplossing te gaan zoals Ubiquity met een handoff...
Ik heb hetzelfde thuis, 2 wifi punten met exact dezelfde ssid's. Ik kom wel eens thuis en vind een ipad die naast de wifirouter ligt is verbonden met de ap die op zolder staat, is er 's middags een disconnect geweest beneden, heeft het ap boven gevonden en blijft daarmee verbonden. Part of life 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Nee we komen binnen via de bureaus.
Maar tussendoor lopen we dan rond in het gebouw met name richting de theaterzaal waarna we terugkeren naar de bureaus.

De verbinding blijft dan toch stug zijn verbinding behouden met de theaterzaal terwijl er nog maar 1 streepje verbinding is en het andere netwerk volop bereik aanbied.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
En daarom wil je een omgeving hebben waarbij de accespoints onderling clienten laten roamen,

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom heb je losse netwerken als de apparaten toch op elk netwerk toegang krijgen? Maak er een enkel groot netwerk van.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Omdat het theaterzaal netwerk ook voor gasten is, en dat van de bureaus enkel voor personeel.. maar dat personaal (ikzelf ook) komt dus ook in de theaterzaal.. waar ik ook verbinding nodig heb.

Bedankt voor het meedenken jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zet dan een bedrijfsdekkend zakelijk netwerk op en bied daarnaast een apart gastennetwerk aan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Stel gewoon op theaterzaal (en op de rest) dat je minimaal x aantal rssi moet hebben.

Wordt dat niet gehaald gooit het access point het device eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbaa
Hoe doe ik dat op de airport express / extreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bumpkin schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:29:
Hoe doe ik dat op de airport express / extreme?
Als ik zo snel even Google zie ik die optie niet, zakelijk gezien zou je voor ubiquiti kunnen gaan, kleine investering met Enterprise mogelijkheden qua WiFi. Daar kan je dit soort dingen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:25
Is de AirPort Express bedraad aangesloten op de AirPort Extreme?
Je zou op de AirPort Extreme een gastnetwerk aan kunnen maken voor de gasten. De AirPort Express laat je het signaal dan uitbreiden.
Als er geen bekabelde verbinding is tussen de Express en Extreme, werkt dat helaas niet.

Edit: zie ook de instructies hier: https://support.apple.com/nl-nl/HT204590

[ Voor 12% gewijzigd door theblindman op 14-04-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:39
Zendvermogen omlaag zetten zodat er minder overlap is tussen de cellen.
Of een managed Wi-Fi oplossing van een gerenommeerde partij zoals Ubiquiti (semi pro), Ruckus, Cisco (pro) enz.

[ Voor 49% gewijzigd door andy88 op 14-04-2017 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Met Airport weet ik het niet, maar is dat geen consumentenspul?
Wij hebben op kantoor Aruba (is inmiddels overgenomen door HP), IAP-115 & IAP-215.

Die dingen werken zonder controller in een grid en we hebben meerdere SSID's draaien, waarbij we de SSID's ieder een eigen VLAN kunnen geven. Op die manier leeft het guest SSID volledig in zijn eigen wereld, met eigen routeringen, etc.

Kost wel wat, die IAP-215's zitten op 900 EUR per stuk ex. BTW. Voordeel van het controller-less ontwerp is dat je dus geen centrale controller nodig hebt maar gewoon inlogt op het controller IP, dat vrij willekeurig op 1 van de AP's draait. (Op die manier beheer je *alles*, ook firmware upgrades voor alle AP's die 'ie met 1 druk op de knop van het internet plukt.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:31
Het zendvermogen verlagen van de theaterzaal. Elk apparaat selecteert als eerste op "sterkste netwerk "

Omdat hij in de theaterzaal waarschijnlijk hoger hangt dan de overige plekken straalt dit AP te hard uit.
Pagina: 1