Toon posts:

MSI MS-6321 / 694D dual moederbord probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier bovenstaand MSI moederbordje met 2x 1Ghz PIII, en het functioneerde allemaal naar behoren. Win2k erop gezet en beestje draaide als een zonnetje. Totdat ik toenstraks opmerkte dat ik wat rare tekentjes in beeld zag en het systeem bevroor. VGA probleempje dacht ik, maar dat bleek niet te helpen. Opeens zag ik ook de fans van de procs stoppen met draaien terwijl hij wel aan was. Vervolgens de stroom eraf gehaald en vanaf dat moment geen reactie meer. Fans van de procs blijven stil, fan van de VGA kaart gaat wel draaien, evenals het opspinnen van de harddisks. De processoren heb ik allebei getest en in een ander systeem werken die zonder probleem.

Ben ik getuige geweest van het langzame overlijden van het mammaplankje ? :? Of zie ik iets over het hoofd ? :(

Verwijderd

Ligt het niet aan je voeding????? bij mijn weten krijgen de fannetjes van de proc's de stroom direct van de voeding......... Voeding is niet helemaal kaduuk.... je video kaart krijgt nog wel stroom

Die D-Leds geven die nog wat aan??

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Erg vaag idd.
Als de fan van je videokaart wel gaat draaien is de vraag is dat een "onboard" fan die vanaf je videokaart draaid of een los eropgeplaatste die op een ander voedingstekkertje zit ?
Als je schijfen opspinnen etc. betekend dat je moederbord in zoverre werkt dat de aansturing van de stroom het doet. Ik ben idd benieuwd wat de ledjes op het bord aangeven. Ik heb zelf een soortgelijk probleem gehad met hetzelfde bord, alleen ik zag ook een rookwolkje uit een ic-tje komen (waar nu een gaatje in zit). Videokaart, schijfen etc. starten wel op, processoren en rest niet. Mobo is nu terug naar MSI.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
heb net nog ff gekeken, de D-Leds geven 4x rood aan... volgens het boekje zou dat betekenen dat de procs niet werken of niet goed geplaatst zijn. Ze werken wel want in een ander systeem doen ze het beide, en verkeerd geplaatst daar ga ik blindelings vanuit dat me dat niet overkomt ;)

De voeding lijkt me verder in orde want die werkt ook gewoon in andere systemen. De fan van de videokaart krijgt zijn voeding van de videokaart zelf, is maar een simpel M64 kaartje..

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Heb je al geprobeerd met 1 processor op te starten ? Je kan proberen te wisselen van processor eb socket om te kijken of hij met een van de combinatie's het wel wil doen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al geprobeerd 1 proc ( allebei geprobeerd) te laten opstarten alleen dat geeft ook no-go. Het kan volgens mij alleen in socket1 omdat alleen een proc in socket2 zeker niet werken gaat ( geloof ik :? )

Verwijderd

ik denk dat je mobo terug moet naar MSI.....
Pagina: 1