Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidderp
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 13:28
Mijn vraag is wat er fout kan zijn met mijn Samsung Galaxy S4, want het leest op dit moment geen SIM- kaarten..

Relevante software en hardware die ik gebruik
De samsung galaxy S4 met android versie 5.0.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al heel simpelweg mijn telefoon uit en aan gezet, mijn SIM-kaart uit het toestel gehaald, daarna in een andere telefoon (ook een S4) gestopt en daar werkte hij wel.
Verder heb ik geprobeerd druk te zetten met een opgevouwen papiertje en dat werkte ook niet

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met een goede oplossing, zodat ik mijn telefoon nog kan gebruiken.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Hidderp op 17-04-2017 11:47)

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 13:29
@Hidderp ik heb dit ook gehad... oplossing: gebruik een non-nfc simkaart. Galaxy S4 heeft een design flaw en kan geen nfc simkaarten lezen omdat dit niet genoeg stroom geeft.

verdere uitleg van iemand op kpn forum met zelfde probleem

[ Voor 33% gewijzigd door Indodraakje op 14-04-2017 14:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 11:28

Dograver

>> Insert Title Here <<

Je simkaart doet het dus wel in een andere telefoon.
Misschien kijken wat de simkaart van een vriend/vriendin/ouder doet in de S4 waar het probleem mogelijk mee speelt?

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Als je simkaart het in een ander toestel wel doet, dan lijkt het er op dat je simkaart-lezer kapot is. Om het zeker te weten kan je nog een andere simkaart in jouw toestel proberen. Je zou ook kunnen proberen Android opnieuw te installeren, maar ik betwijfel of dat werkt.

Het vervangen van de simkaartlezer in een Galaxy S4 kost ongeveer €59, maar je weet natuurlijk van te voren nooit zeker of dat het probleem zal verhelpen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
@Hidderp ik heb dit ook gehad... oplossing: gebruik een non-nfc simkaart. Galaxy S4 heeft een design flaw en kan geen nfc simkaarten lezen omdat dit niet genoeg stroom geeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Indodraakje op 14-04-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidderp
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 27-08 13:28
Indodraakje schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:16:

Ik heb inderdaad sinds een paar weken een nieuwe simkaart met NFC, maar hij heeft het wel een tijdje volgehouden, dus dat is voor mij een beetje vreemd..

Zou het zo kunnen zijn dat mijn batterij niet goed genoeg meer is voor de stroom die de nieuwe SIM nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
Nee, het ligt echt aan de simkaart pinnetjes. enige optie is echt een non-nfc sim kaart halen of een nieuw mobieltje :(
Pagina: 1