Nieuw wireless router, budget €100

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pinda[NL]
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo allen,

Ik ben opzoek naar een nieuw Wireless router. Momenteel gebruik ik de standaard router van Ziggo nog maar deze heeft niet genoeg power, het bereik van de router valt enorm tegen. Op dit moment zijn er nog geen AC devices in huis maar dit zal in de toekomst wel veranderen. Nu twijfel ik op dit moment tussen de volgende routers:

Asus RT-AC66U
Asus RT-AC58U

Over de 66u is natuurlijk genoeg te vinden, maar van de 58u kan ik nog weinig informatie vinden. Heeft er hier iemand ervaring met 58U? Welke raden jullie aan?
Andere merken zijn ook welkom behalve TP-Link. Mijn vorige router(1043ND v1) van hun had erg veel verbinding issues. Budget is rond de €100

Alvast bedankt!

Alle reacties

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Niet echt antwoord op je vraag, maar draaide je TP-Link op originele firmware of op custom?
Want een 1043ND op lede/openwrt draait geweldig (zolang je internet niet sneller is dan 120Mb/s, dan krijgt die het zwaar) . Met originele firmware is die inderdaad maar ruk.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06:55
@Pinda[NL] Laatste firmware al geinstalleerd?Ik ben zelf in ieder geval ontzettend tevreden met m'n TP-Link Archer C7. De prijs/kwaliteit verhouding is nergens zo hoog als bij TP-Link.

Verder kan je als je Ziggo modem al wat ouder is vaak gratis een nieuwe krijgen bij Ziggo. De laatste modellen hebben erg solide wifi.

[ Voor 24% gewijzigd door Balance op 14-04-2017 12:44 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb zelf die 1043nd gehad maar vond het een onding. Ook met ddwrt er op. Om de haverklap klapte mijn wifi eruit. Toen de asus ac66u gekocht. Merlin f/w er op. Draait al ruim twee jaar rocksolid.

• Balance
@Pinda[NL] Kijk Engadget is het met me eens :P

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-02 21:10
Ik heb een 1043ND v1.0 gehad en heb een 1043ND v3.0 en allebei draaide ze dd-WRT. Met de originele software klapte het internet er om de haverklap uit, maar nadat ik er dd-WRT heb opgezet draait de router zéér stabiel. Ik laat de router overigens ook elke nacht zichzelf rebooten.

Mijn ouders hebben een Archer C7 met originele software en ik heb hen eigenlijk nooit horen klagen over problemen.

Dus ik vermoed, net als anderen, dat je slechte ervaringen hebt gehad met TP-Link, omdat je gebruikmaakte van de originele software. Ik vind het sowieso aan te raden om er open source software, zoals bijvoorbeeld dd-WRT, op te zetten.

Maar gezien je geen TP-Link wilt lijkt het, wanneer ik door de reviews scroll op Tweakers, dat de Asus RT-N66U geen slechte keuze is. Veel reviewers merken op dat het bereik van die router groot is. Ik heb echter geen ervaring met beide Asus routers.

• Balance
@Flavius Je gaat niet in 2017 een 802.11n router kopen :P. Je hebt gelijk dat het een fantastische router was, in 2011.

Bij Coolblue is de D-Link DIR-868L in de aanbieding. Voor €79 heb je dan een fantastische wifi-router. De Asus RT-AC58U is ook geen slecht alternatief.

• Pinda[NL]
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Hallo allen,

Door drukte helaas vergeten te reageren.

Via Coolblue had ik de DIR 868L besteld. Omdat ik nog een bon van bo.com had liggen ook direct een R7000 besteld.(€30 prijsverschil)

Deze heb ik beide uitvoerig getest en tot de conclusie gekomen dat de R7000 iets meer range geeft in mijn situatie. Daarom de 868L terug gestuurd.

Iedereen bedankt voor jullie reactie!
Pagina: 1