Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Beste Tweakers, ik heb nu ongeveer 5 maanden een Galaxy S7. Maar de laatste weken gaat mijn batterij erg snel achteruit en sinds de nieuwe Android 7 update, kan ik er niet eens een hele dag op vooruit. Voorheen kon die 1 a 2 dagen mee. Ik Facebook, instagram, snapchat en whatsapp af en toe en game niet. Verder staat GPS, Bluetooth, NFC, Always on Display gewoon uit. Ik heb vannacht de mobiel in vliegtuigstand gezet, toen zakte hij gelukkig maar 1% (in 8 uur). Toen ik de vliegtuigstand eraf haalde ging hij in 20 minuten maar liefst 8% achteruit.

Ik heb al twee keer een harde factory reset gedaan, toen is het een week goed gegaan. Daarna trad het probleem weer op. Ook in veilige modus gezet, werkt ook niet.
Ik heb wat screenshots met de paketten die binnen Android-Systeem actief zijn. Verder heb ik geen anti-virus apps. Ook heb ik alle onnodige apps uitgeschakeld (zoals Google Play Muziek etc.). Apps zoals Knox zitten ook binnen dit systeem, die kan ik niet uitschakelen (de knop is uitgeschakeld).

Ik hoop dat hier een oplossing voor is!

Afbeelding van Batterijpercentage:
1. https://s11.postimg.org/3...625621982_622281353_o.jpg
2. https://s11.postimg.org/y...628955315_275771971_o.png

[ Voor 27% gewijzigd door K1pc0rn op 14-04-2017 11:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dane_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-09-2021
Toevallig via Spotify nummer gedowload om offline te luisteren? Cache/data legen was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
_Dane_ schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:01:
Toevallig via Spotify nummer gedowload om offline te luisteren? Cache/data legen was bij mij de oplossing.
Zou inderdaad kunnen zijn, maar als ik de cache verwijder, dan zijn ook mijn offline nummers weg? dat wil ik liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dane_
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-09-2021
Ja helaas wel, al was het bij ook ook maar een tijdelijke oplossing na een week kwam android systeem weer als grootverbruiker naar boven. Gebruik op dit moment mijn Note 4 totdat de april security update uit is.