Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer niet bereikbaar gedurende torrent download

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Perlian
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:19
Situatie-schets:

- Ziggo Modem Router: Technicolor TC7210 --> netgear unmanaged 8 poorts Switch --> 2 Windows 7 machines

Probleem:

Op mijn computer1 draait een hadouken service voor het downloaden van mijn torrents. Zodra ik via mijn computer2 een download start (via een web-interface) is computer 1 niet meer te bereiken:

- Al mijn drive-mappings richting computer1 klappen eruit (not reachable)
- Web-interface Hadouken niet te bereiken

Maar ik kan wel nog normaal op internet vanaf computer2.

Torrent wordt netjes gedownload. Zodra de download klaar is is computer1 ook weer bereikbaar vanaf computer2.

Ligt dit aan mijn unmanaged switch of is mijn ziggo router de boosdoener?

...

Beste antwoord (via Perlian op 14-04-2017 13:23)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eerst eens je torrentclient beperken qua speed & connecties; dat kan je geheel zelf in de hand houden en levert in ieder geval informatie op of het beter gaat. Dat gezegd hebbende; je draait een "random" client in plaats van de bekende/vaste clients dus troubleshooting/issues kan je op Github aanmelden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eerst eens je torrentclient beperken qua speed & connecties; dat kan je geheel zelf in de hand houden en levert in ieder geval informatie op of het beter gaat. Dat gezegd hebbende; je draait een "random" client in plaats van de bekende/vaste clients dus troubleshooting/issues kan je op Github aanmelden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kan het zijn dat je een automatische VPN service mee opstart tijdens de download ?

Ik heb het mijn mijn remote desktop gehad, die ik op afstand met de VPN verbond, en 'spontaan' uit het eigen (thuis)netwerk klapte.
De hostname was niet meer te vinden, het IPadres lokaal echter wel, maar niet voor de RDPsessie vanuit de router

• Locke_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-11 21:39

Locke_

Iron within, Iron Without!

Probeer ook het aantal half-open TCP sessions dat je OS toestaat op te hogen, uit mijn hoofd staat dit bij Windows 7 op 10, wat voor een torrent-client ietswat beperkt is.

"From iron cometh strength! From strength cometh will! From will cometh faith! From faith cometh honour! From honour cometh iron!"