Commerciele partijen - gebruikersreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AlainSki
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
Geachte redactie,

De laatste tijd valt het mij op dat er een aantal vaste namen op dagelijkse basis een volume aan gebruikersreviews aflevereren waarbij je je oprecht af kan vragen of het nog om 'gebruikers' gaat. De scores van deze reviews zijn vaak aan de hoge kant en daarnaast vergaren ze snel populariteit door, toegegeven, de strakke layout en professionele feel. Hierdoor worden andere reviews snel weggedrukt. Op moment van schrijven wordt de top-10 op de 'reviews' tab gedomineerd door een zeer beperkt aantal namen. Sommige hiervan hebben zelfs een website waarop het duidelijk wordt dat het eea een commerciele inslag af. Waar ligt voor de redactie de grens voor het toelaatbare?

Mvg,
AlainSki

[ Voor 6% gewijzigd door AlainSki op 14-04-2017 10:26 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barcht
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-10 12:42
Ik begon me dat ook af te vragen.

Misschien wordt het tijd om de aanduiding 'gebruikersreview' te laten vallen of anders in elk geval duidelijker te definiëren.
Ik denk bij gebruikersreview nog steeds aan een review door iemand die het betreffende product daadwerkelijk gebruikt. Dus niet aan een review door een al of niet bezoldigde producttester.

Begrijp me goed, ik vel geen waardeoordeel over de kwaliteit van de reviews, maar ik pleit ervoor dat het verschil tussen gebruikers en testers duidelijker moet zijn, zeker op Tweakers.

Onderweg naar Tertius