Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gevraagd: suggesties budget laptop [leren programmeren hobby

Pagina: 1
Acties:

• Aat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09-2023
een bijzonder goede dag Tweakers!

Graag zou ik jullie willen vragen om advies. Ik zou graag wat willen leren programmeren en zou daar een lptop voor aan willen schaffen. Maar de exacte eisen waaraan deze moet voldoen, daar heb ik dan weer minder verstand van. Dus bij deze een oproep om jullie kennis en advies:

Wat ga je met je laptop doen?
Het doel is om te leren programmeren. Dan met name web gerelateerde talen. Te beginnen met basis html etc. dus extreem hoge eisen zijn niet nodig.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken
Graag zou ik naast windows, ook op een later moment een linux distributie willen kunnen draaien.
Gamen absoluut niet. Qua programma's dus weinig spectaculairs (vermoed ik).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst <450

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, ik vermoed dat ik die laptop voornamelijk thuis zal gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Voorkeuren qua merk niet, ik heb ergens gelezen dat RAM enigszins van belang zou kunnen zijn, maar wil mij graag laten leiden door de mensen met meer verstand van programmeren en dergelijke.

Alvast enorm bedankt allemaal!

Aat

Verwijderd

Aat schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:37:
een bijzonder goede dag Tweakers!

Graag zou ik jullie willen vragen om advies. Ik zou graag wat willen leren programmeren en zou daar een lptop voor aan willen schaffen. Maar de exacte eisen waaraan deze moet voldoen, daar heb ik dan weer minder verstand van. Dus bij deze een oproep om jullie kennis en advies:

Wat ga je met je laptop doen?
Het doel is om te leren programmeren. Dan met name web gerelateerde talen. Te beginnen met basis html etc. dus extreem hoge eisen zijn niet nodig.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken
Graag zou ik naast windows, ook op een later moment een linux distributie willen kunnen draaien.
Gamen absoluut niet. Qua programma's dus weinig spectaculairs (vermoed ik).

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst <450

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, ik vermoed dat ik die laptop voornamelijk thuis zal gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Voorkeuren qua merk niet, ik heb ergens gelezen dat RAM enigszins van belang zou kunnen zijn, maar wil mij graag laten leiden door de mensen met meer verstand van programmeren en dergelijke.

Alvast enorm bedankt allemaal!

Aat
Gezien jouw wensen en budget kom ik uit op het volgende:

pricewatch: Asus VivoBook R541UA-DM987T

Waarbij Bol.com veruit de goedkoopste is:

https://www.bol.com/nl/p/...NLTWE002021-L6CFRQ6NJKC2C

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2017 23:19 ]

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Als je tweedehands durft te gaan. zou ik je een lenvo thinkpad aanraden. vaak zit er een i7 voor dat bedrag. maar nadeel is wel je hebt geen gerantie

Over ram: ik merkten het persoonlijk niet echt in HTML/CSS dat veel ram nodig had. het is vaak niet meer dan een chrometab.

Tip : Ik raad je ook sterk aan om het programma notepad++ gebruiken. Als je dan een fout maakt laat hij het zien. kan je veel tijd besparen ;)

-Edit: spelling

[ Voor 52% gewijzigd door Sweatleek op 15-04-2017 00:29 ]

confused reality

• Aat
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09-2023
Thanks voor de feedback beiden! Ga erover nadenken of ik een tweedehands thinkpad ga doen of de vivobook.

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-11 17:18

Sweatleek

404: Member Not Found

Aat schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 17:30:
Thanks voor de feedback beiden! Ga erover nadenken of ik een tweedehands thinkpad ga doen of de vivobook.
Als je gaat zoeken via marktplaats of tweakers kijk dan naar cpu's met QM of MQ in de titel B.V I7 4700QM. dit zijn namelijk quad cores wat veel I7 cpus uit dat tijdperk B.V (I7 2620M ) is een dual core een geen quad core

confused reality