Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 908683

Topicstarter
Beste

Elke keer als ik mijn laptop wil opstarten geeft hij dat blauw scherm met een sad smiley.
Als hij aan 100% zit doet hij het ofwel terug opnieuw of geeft hij gewoon een zwart scherm. Mijn laptop heeft al eens geprobeerd om automatisch te herstellen maar daar geeft hij ook iedere keer een error... Als ik een systeemherstel probeer geeft hij ook een error....

Iemand die een idee heeft hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 19:28
Zo een?:
Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/microsoft-updates-windows-10-blue-screen-of-death-with-qr-code-502827-2.jpg

Staat er ook een foutcode bij?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Dat blauwe scherm is de nieuwe BSoD.
Daar zou iets aan nuttige info moeten staan... bijvoorbeeld een foutnummer.
Daarna krijg je nog een foutnummer, bij systeemherstel. Je geeft dat echter niet door hier. Zonder dat kunnen wij net zo slecht googlen als jij.

Op basis van deze informatie zeg ik: koop een nieuwe PC.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja ik krijg dat scherm te zien...
RocketKoen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:25:
Zo een?:
[afbeelding]

Staat er ook een foutcode bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michidez
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-05 16:51

Michidez

Zelden zo gelachen!

Ik wil niet minachtend doen, maar als je een BSoD niet kent dan raad ik aan om een professional in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 908683 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:32:
Ja ik krijg dat scherm te zien...

[...]
Ook met een QR code en/of een STOP CODE?
Zo ja: Google die. Dan krijg je meer informatie (of post het hier).

Maar het ziet er naar uit dat je laptop is overleden. Heb je nog garantie?

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

RocketKoen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:39:
Kan net zo goed zijn dat je OS over de zeik is. Een simpele reinstall kan dan het probleem prima oplossen. Dat is vaak maar een kwartiertje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja net hetzelfde als uw foto...
En ja heb nog garantie maar ik wil dit zo snel mogelijk opgelost krijgen want ik zit een paar weken voo de examens :(
RocketKoen schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:39:
[...]

Ook met een QR code en/of een STOP CODE?
Zo ja: Google die. Dan krijg je meer informatie (of post het hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe kan ik die reinstall doen? En wat gebeurt er dan juist?
TERW_DAN schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:41:
[...]

Kan net zo goed zijn dat je OS over de zeik is. Een simpele reinstall kan dan het probleem prima oplossen. Dat is vaak maar een kwartiertje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Wat is de exacte foutcode? Die kan namelijk verschillen.

[ Voor 3% gewijzigd door flip75 op 14-04-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 20:33
Geef eerst eens wat informatie over je laptop.
Merk & type bijvoorbeeld.

Bij een re-install word je systeem (OS) opnieuw geinstalleerd.
Je start als het ware weer zoals je de laptop gekocht hebt, compleet clean.
Documenten en programma's worden vaak verwijderd met een reinstall van het systeem

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Anoniem: 908683 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:43:

[...]
Ligt een beetje aan hoe de fabrikant je windows heeft geleverd.
Meestal betekent het de windows DVD erin stoppen en daar vandaan opstarten.
Dan kun je eerst een systeemherstel proberen. Dat kost alleen wat tijd.
Als dat niet lukt moet je je systeem formatteren en windows opnieuw installeren. Dan ben je al je bestanden kwijt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-04 18:18
Ik denk dat het voor TS beter is om iemand in te schakelen die hier wel kaas van heeft gegeten.

Het beste is kijken wat de foutcode is d.m.v. google.
Dit kan duiden op een hardware probleem of software probleem.
Voor ons is dit ook gokken.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MarchelHoek schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:44:
Geef eerst eens wat informatie over je laptop.
Merk & type bijvoorbeeld.

Bij een re-install word je systeem (OS) opnieuw geinstalleerd.
Je start als het ware weer zoals je de laptop gekocht hebt, compleet clean.
Documenten en programma's worden vaak verwijderd met een reinstall van het systeem
Niet alleen Word, heel Office en alle programma's die geïnstalleerd stonden in de factory image.

Overigens heeft Windows 10 een optie om alleen de programma's te herstellen, waarbij hij, naar eigen zeggen, je data in tact laat... Maar een back-up is altijd verplicht!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]
Start op met een installatie DVD of USBstick. Als je die niet hebt kun je die maken via de Media Creation Tool van Microsoft: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Als je herinstalleert zet hij je OS er opnieuw op. Het enige dat je dan nog hoeft te doen is programma's opnieuw installeren die je gebruikt en je backup terugzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Anoniem: 908683 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:42:
En ja heb nog garantie maar ik wil dit zo snel mogelijk opgelost krijgen want ik zit een paar weken voo de examens :(
Je wilt dus gaan reageren op de vraag die al een paar keer is gesteld: welke melding precies? Zonder informatie is er niet te helpen. Nu zeg je bij wijze van spreken: 'help mijn fiets komt niet vooruit' zonder te zeggen of je een lekke band ziet, er een tak tussen de wielen uitsteekt, of dat je een hele steile heuvel op probeert te fietsen. ;)

En inderdaad: een herinstallatie kan een quick fix zijn. Maar kan ook tot niets leiden - en kan leiden tot verlies van data als er niet goed is gebackupt. Zou ik in jouw geval (zo te horen nog weinig kennis van Windows- en hardware beheer/troubleshooting) dus niet zelf gaan doen. Stap naar iemand met meer tech. kennis en ervaring (en maak die duidelijk wat er aan data en applicaties gered zou moeten worden).

Proberen kan geen kwaad, maar alleen als er niets op de machine staat dat je wilt bewaren. En als dat het geval is, dan kan je ook 'gewoon' tijdelijk een ander apparaat gebruiken: even niet de laptop gebruiken maar een leen-laptop / -PC.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 14-04-2017 09:56 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
Hij heeft wel pech! En zijn laptop kapot en ook al zijn PS4 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:56:
[...] Zou ik in jouw geval (zo te horen nog weinig kennis van Windows- en hardware beheer/troubleshooting) dus niet zelf gaan doen. Stap naar iemand met meer tech. kennis en ervaring (en maak die duidelijk wat er aan data en applicaties gered zou moeten worden). [...]
En die kennis haal je dus zeker niet bij de leverancier, want die zal je disk wissen en opnieuw installeren.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
TS weet niet wat een fout/QR code is, kan niet googelen, en weet blijkbaar niet wat een re-install is of wat dat doet. Dat schreeuwt in mijn ogen een bepaald niveau van totale onkunde in het omgaan met computers om zelf dit te kunnen fixen/troubleshooten met hulp van een forum.

Volgens mij is het enige juiste pad om gebruik te maken van de garantie en zo snel mogelijk een professional ernaar te laten kijken, en vooral om de TS niet zelf iets te laten proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 14-04-2017 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Xanaroth schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:43:
[...] Volgens mij is het enige juiste pad om gebruik te maken van de garantie en zo snel mogelijk een professional ernaar te laten kijken.
...behalve dus dat TS 99% zeker ook geen backup van zijn data heeft en die 100% zeker kwijt is als hij hem inlevert voor garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-03 21:40
Room42 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:44:
[...]

...behalve dus dat TS 99% zeker ook geen backup van zijn data heeft en die 100% zeker kwijt is als hij hem inlevert voor garantie.
Als TS niet weet wat een re-install is, weet TS ook niet hoe dat moet, en is de kans bijna net zo groot dat alle data alsnog weg is als er zelf aan geknutseld wordt.
Vermoed namelijk dat er dan ook geen zaken zijn aangebracht zoals partities, waardoor mogelijk eerst data-recovery gedaan moet worden voordat over gegaan wordt op een nieuwe/schone installatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 10:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 908683 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:42:

[...]
+

[...]
Als je niet precies weet wat een reinstall doet en verkeerd klikt, heb je kans dat de data op disk weg is en dat jouw documenten inclusief mogelijke examen-aantekeningen weg zijn.

Zoals anderen al subtiel proberen aan te geven; zoek een professional die hiermee kan helpen. Dit kan een kennis zijn van school die goed is met PC's of een (relatief) erkende PC-winkel. Maar maak dan wel duidelijk dat je van de BSOD af wil zijn zonder verlies van data.

Eventueel, en dat is ook een optie (alles kost geld); laat de huidige disk uit de laptop halen, laat er een nieuwe disk inzetten, installeer Windows op de nieuwe disk en sluit daarna de oude aan met een SATA/USB-adapter om oude data nog te kunnen zien.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Dus moet ie hem niet (direct) voor garantie inleveren maar kennis inhuren voor het veiligstellen van de data. Daarna pas het garantiepad in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Room42 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:48:
[...]

Dus moet ie hem niet (direct) voor garantie inleveren maar kennis inhuren voor het veiligstellen van de data. Daarna pas het garantiepad in.
Een beetje student heeft hopelijk belangrijke documenten op Dropbox/Drive of dergelijke staan. Anders is dit een belangrijke les.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1