Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 15:16
Mijn vraag
Hoi, zoals de titel het al aangeeft ik wil SLI configureren maar tot mijn verbazing krijg ik geen SLI optie in nvidea configuratie scherm.

Relevante software en hardware die ik gebruik
de videokaarten:
- 8800GT XFX (512mb)
- 8800GTsparkle (512mb)

mobo: MSI z170A SLI plus
ram: 16gb ddr4 2600mhz hyperfuryx\
cpu: i7 6700K @4.4ghz
PSU: corsair CX600m

windows 10 64bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van beide kaarten draaid de fan. ik heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstaleerd en ik heb geprobeerd om eerst de ene kaart te downloaden en dan de andere drivers. eerst zonder SLI bridge opstarten en daarna met.

Nu ben ik ten einde raad :'( iemand misschien nog ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Mischien is het een idee om sli achterwegen te laten want zoveel perf winst geeft het niet en het geeft wel microstutter en hogerekosten energie.

Vooral gezien zulke oude gpu's is het beter om ze te verkopen, in een oud single/dual core te doen als retro pc of aan de muur te hangen.

Want je geeft wel '' veel '' geld uit aan je cpu etc maar je zet er gpu's bij die een tientje of mischien 2 tientjes per stuk hooguit waard zijn.

Koop een rx 470/480 als je op een budget bent maar beter zou het alsnog zijn om even te wachten deze maand komen de rx 570/rx580 uit maar beide versies kunnen 1080p 60fps+ ultra graphics in 99.9% van de games.

High-end nano/fury(x) of 1070+ van nvidia of nog even wachten op de nieuwe high-end van amd genaamd vega.

Als je niet echt gpu performance nodig hebt ( maar dat wil je wel denk ik gezien je sli wil draaien ) kun je ook voor een rx 460 gaan of een 1050(ti) of nog even wachten op rx 550/560.

Die low/low-mid gpu's produceren over het algemeen een stuk minder warmte, slurpen minder energie en zijn performance wise veel en veel beter.

Die performance wat een 8800 geeft kun je eigenlijk nog beter ergens goedkoop tweedehands een 730 of 750ti op de kop tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
8800 GT ... die kaarten zijn minimaal 10 jaar oud (al wel knap dat ze het nog doen bij je , aangezien ze meestal na 24 maanden "spontaan" kapot ging door slechte solderingen)

Volgens mij krijg je met deze kaarten ook geen SLI optie, maar was de bedoeling toen dat je de kaarten erin prikte, de SLI Bridge aansluit, de beide drivers verwijdert en dan opnieuw opstart om het werkende te krijgen.

Maar buiten een ouderwetse straalkachel van 300 watt te maken om je kamer te verwarmen, zie ik niet echt direct in waarom je dit uberhaubt zou willen met die oude kaarten (buiten 'omdat het kan")

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Bedankt voor jullie reacties, en jullie zorgen wat betreft de leeftijd van deze kaarten.
maar ik wilde graag eens SLI proberen, en eens hun kracht laten zien in bijv crysis 2 en bioshock2.

Ik zal nogmaals proberen de drivers te verwijderen en opnieuw op te starten.
Ik heb een r9 280x als main card. En ben inderdaad van plan een 480 te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Kijk ook eens even met bijv. gpuz of dezelfde GPU versies gedetecteerd worden of dat er een afwijking zichtbaar is tussen de 2 kaarten waardoor het mogelijk niet werk:

https://www.techpowerup.com/gpuz/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 792093

Kun je alsnog beter even wachten totdat rx 580 er is in mijn mening.

Komt wel vaker voor als je hardware matig cpu/motherboard/gpu wisselt dat het kan helpen om je OS ook weer opnieuw te doen en/of speciale tools om echt de drivers weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
erik.heijink schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:54:
Bedankt voor jullie reacties, en jullie zorgen wat betreft de leeftijd van deze kaarten.
maar ik wilde graag eens SLI proberen, en eens hun kracht laten zien in bijv crysis 2 en bioshock2.

Ik zal nogmaals proberen de drivers te verwijderen en opnieuw op te starten.
Ik heb een r9 280x als main card. En ben inderdaad van plan een 480 te nemen
Er was vroeger ook een tooltje om SLI te forceren bij kaarten die wel uit dezelfde serie kwamen maar net een iets andere versie zouden hebben door o.a. verschillende leveranciers: DifferentSLIAuto

https://github.com/EmberVulpix/DifferentSLIAuto/releases

https://www.techpowerup.c...h-different-cards.158907/

[ Voor 5% gewijzigd door Breezers op 14-04-2017 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Bedankt voor jullie snelle reacties.

In cpuZ zie ik echter geen verschillen. zelfde gpu core, revisie en snelheden.

ik ga je tools proberen.

PS wachten op de 5xx serie is een goed plan, ben wel vanplan om tweedehands aan te schaffen dus wordt het waarschijnlijk een goedkopere 480

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-07 21:16

Nemesizz

Untouchable

Wel de kaarten in de juiste PCI-e slots zitten?

Er zijn 2 slots die 8 lanes kunnen (in het geval van dual-gpu), en een die 4 lanes heeft (de onderste), als je een kaart in de 4 lane PCI-e slot hebt werkt SLI al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Ik heb de kaarten gedaan in de twee pci sloten die versterkt zijn van het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik.heijink
Ik zie dat ze niet de zelfde BIOS hebben, zou dit het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28
Heb je voor SLI ook niet zon verbindingskabeltje nodig van de ene naar de andere GPU ?
geen verstand van GPU's

Check dit en help mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik.heijink
DaMoUsYs schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:41:
Heb je voor SLI ook niet zon verbindingskabeltje nodig van de ene naar de andere GPU ?
geen verstand van GPU's
Ja, in het geval van SLI heb je een SLI bridge nodig. deze is meegeleverd bij het moederbord als je moederbord het ondersteunt in de meeste gevallen.

Ook heb je crossfire, dit is voor AMD kaarten. daar heb je een crossfire bridge voor nodig.

Ik heb de kaarten verbonden met een SLI bridge
Pagina: 1