Voor een nieuwe inrichting van m'n kamer ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe tv en de mogelijkheden van de volgende situatie:
Ik had zelf gekeken naar HDMI splitters en switches. Switches zijn blijkbaar juist om tussen verschillende bronnnen voor één afspeelmedium te kunnen kiezen. Splitters zouden mij dan kunnen helpen, omdat ik daarbij één bron naar meerdere afspeelmedia kan sturen. Alleen heb ik tot nu toe geen splitters kunnen vinden waarbij je het afspeelmedium kunt kiezen zoals je bij switches wel de bronnen kan kiezen.
Daarbij nog de vraag of, en zo ja hoeveel, een splitter de sterkte of kwaliteit van het signaal verslechtert. Zou dan de tv met de DVI uitgang van mijn computer verbinden een beter idee zijn?
Dus hierbij de vraag wat jullie mij zouden adviseren
- Ik wil zowel de monitor als tv op mijn computer aangesloten hebben. En dus niet continu kabels in- en uitpluggen.
- Het moet mogelijk zijn om het beeld op mijn monitor (dus vanuit de computer) ook (of alleen) op de tv te laten zien.
- Het moet mogelijk zijn om beeld op mijn monitor te hebben en tegelijk tv te kunnen kijken.
- Optioneel is de mogelijkheid dat de tv vanuit de computer een ander signaal krijgt dan de monitor. Dus dat de tv als tweede scherm kan dienen.
Ik had zelf gekeken naar HDMI splitters en switches. Switches zijn blijkbaar juist om tussen verschillende bronnnen voor één afspeelmedium te kunnen kiezen. Splitters zouden mij dan kunnen helpen, omdat ik daarbij één bron naar meerdere afspeelmedia kan sturen. Alleen heb ik tot nu toe geen splitters kunnen vinden waarbij je het afspeelmedium kunt kiezen zoals je bij switches wel de bronnen kan kiezen.
Daarbij nog de vraag of, en zo ja hoeveel, een splitter de sterkte of kwaliteit van het signaal verslechtert. Zou dan de tv met de DVI uitgang van mijn computer verbinden een beter idee zijn?
Dus hierbij de vraag wat jullie mij zouden adviseren