Ik gebruik al een jaar of 8 Apple laptops voor mijn activiteiten, maar de afgelopen tijd ben ik me meer en meer gaan ergeren aan verschillende aspecten van MacOS. Toen ik nog heel veel met muziek deed was Apple voor mij de goede keus vanwege z'n goede CoreAudio systeem, maar tegenwoordig doe ik daar vrij weinig meer mee. Ik ben dus aan het kijken naar een goede vervanger, want de functionaliteit die ik zoek is niet louter bij Apple te vinden.
Wat ga je met je laptop doen?
- Programmeren (web, Unity, .NET)
- Photoshop, Lightroom en Premiere (geen poweruser met 8 4K streams oid)
Wat is je budget?
Met verkoop van de MBP ongeveer 1500 euro, wat ook de aanschaf van mijn MBP was.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop altijd mee op langere reizen. Geen woonwerk verkeer dus, maar hij moet makkelijk, met adapter, in handbagage passen én geen bakbeest zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Goed touchpad is onmisbaar
- Goed scherm
- Minimaal 512GB HDD
- 8GB Ram is een minimum
Ik heb al goed rond zitten neuzen bij de bekende merken, maar wat me opvalt is dat de MBP van mij heel vaak betere specs heeft, helemaal gezien het feit dat ie al 3 jaar oud is:
- 2560x1600 scherm welke ik op non retina kan zetten zodat ik alle pixels benut
- fantastisch touch pad
- 256GB ssd die bloedsnel is
Waarschijnlijk kijk ik niet goed, maar veel van de laptops in die prijs uit 2017 lijken, afgezien van de processor, bijna geen vooruitgang te zijn en mbt het scherm bijna altijd een acheruitgang. Is Apple dan toch niet zo overpriced?
Wat ga je met je laptop doen?
- Programmeren (web, Unity, .NET)
- Photoshop, Lightroom en Premiere (geen poweruser met 8 4K streams oid)
Wat is je budget?
Met verkoop van de MBP ongeveer 1500 euro, wat ook de aanschaf van mijn MBP was.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik neem mijn laptop altijd mee op langere reizen. Geen woonwerk verkeer dus, maar hij moet makkelijk, met adapter, in handbagage passen én geen bakbeest zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Goed touchpad is onmisbaar
- Goed scherm
- Minimaal 512GB HDD
- 8GB Ram is een minimum
Ik heb al goed rond zitten neuzen bij de bekende merken, maar wat me opvalt is dat de MBP van mij heel vaak betere specs heeft, helemaal gezien het feit dat ie al 3 jaar oud is:
- 2560x1600 scherm welke ik op non retina kan zetten zodat ik alle pixels benut
- fantastisch touch pad
- 256GB ssd die bloedsnel is
Waarschijnlijk kijk ik niet goed, maar veel van de laptops in die prijs uit 2017 lijken, afgezien van de processor, bijna geen vooruitgang te zijn en mbt het scherm bijna altijd een acheruitgang. Is Apple dan toch niet zo overpriced?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.