Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-02 13:53
Mijn vraag
ik heb bij alternate een r9 fury nitro ( met backplate ) gekocht een tijd terug, nu is hij kapot gegaan en heb ik hem RMA gestuurd naar alternate.

Nu krijg ik dit als volg van alternate.

[Ticket#201704133002283] Betreft: grafischekaart // retournummer: 416700
Alternate Nederland Klantenservice
|
Vandaag, 12:38

Ik mail u omtrent uw retour met retournummer: 416700.
Wij hebben uw product in goede orde ontvangen. Echter tijdens het controleren van uw product ontdekte wij een Asus sticker op de backplate waar een garantie zegel hoort te zitten. Om te kijken of de garantie zegel er nog zat hebben wij de Asus sticker verwijderd waarna wij constateerde dat er geen verzegeling onder zat. Door het ontbreken van de garantie zegel is de garantie komen te vervallen. Wij kunnen u dus niet meer verder helpen met de grafische kaart.
Foto's van de sticker zijn toegevoegd aan de bijlage.

( hierbij de fotos die alternate mij heeft gestuurd in deze email )

https://www.mupload.nl/img/xpkmbbpqul5ui.jpg

https://www.mupload.nl/img/bmqxotft47fqv.jpg

https://www.mupload.nl/img/kutxmd0zzcgh8.jpg

https://www.mupload.nl/img/pc6pvqq06aze5.jpg

ik zie nergens een verzegeling en het lijkt mij erg stug dat het om een zwart stempeltje gaat, ik weet me geen raad ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben al zeker 12 jaar klant bij alternate, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. :'(

hier een foto van een r9 fury van internet

https://www.mupload.nl/img/ztr3yuactl6gn.jpeg

ik zie nergens een zegel.

Beste antwoord (via Kleptomanix1337 op 14-04-2017 03:31)

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 21:06
Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:06:
Bedankt voor deze informatie al, daar kan ik al een hoop mee, ik sta met mijn rug tegen de muur en wil er graag morgen naartoe vanuit purmerend, 112 kilometer, heb er niet zo een vertrouwen in om het per telefoon te doen, daarom hoop ik ook dat iemand op dit forum mee leest en toevallig een fury heeft voor een mooie foto van deze plek, zodat ik dat kan laten zien aan alternate, want ik ben er echt zeker van dat daar geen garantie zegel zat
Advies, ga er niet naar toe, zonde van je tijd en geld, doe alles per mail. Ik ken de winkel al te goed, één omdat ik daar gewerkt heb, twee omdat ik daar nog steeds erg veel kom. En geloof me, Alternate is geen winkel waar je het even opgelost krijg door er naar toe te gaan. Niemand mag, kan of durf toezeggingen te doen.

Ben er zelf nog een keer genaaid, na dat me videokaart kapot ging met 2 jaar en 2 maanden. Ben er naar toegegaan met hun regels en de wet, dat ik recht heb op een deugdelijk product en dat het niet met 2 jaar en 2 maande kapot mag gaan. Maar daar wilde ze niks van weten, ik moest het maar aankaartte bij ictwaarborg maar dat liep op niks uit. Uiteindelijk door drukt heb ik het maar laten gaan.

Mijn advies is mailen en op die manier bewijst verzamelen, want aan de balie ruzie gaan zoeken levert geen of nauwelijks bewijs op. Daarbij kan je met een mail veel beter nadenken dan een beetje te gaan ratelen voor de balie. Op die manier heb je ook nog eens kans dat je dingen ga zeggen die tegen je gebruikt kunnen worden.

Verder die sticker is niet handig, het trekt onnodig aandacht. Maar is het niet van belang of de koeler er wel of niet af is geweest. Wel is van belang of het binnen 6 maanden of na 6 maanden is. Binnen 6 maande zal Alternate zelfs moeten bewijzen of de garantie zegel aanwezig is geweest laat staan dat ze kunnen bewijzen of de koeler er af is geweest.

Kort om, als de koeler er echt niet af is geweest en het is binnen de 6 maanden dan zou het simpel moeten zijn. Duidelijk aangeven wat je rechten zijn en aangeven dat als ze niet binnen een gestelde termijn het oplossen, dat je het geschil gaat aanmelden bij de thuiswinkel organisatie.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:21
Misschien een simpele vraag, maar hoe komt een RoG sticker op een Sapphire kaart terecht? Heb jij die er op geplakt?

Het probleem is (voor zover ik zie) hier niet dat er een sticker op zit maar dat er géén sticker meer over de schroef heenzit. Ze kunnen hiermee garanderen dat de backplate/koeler niet van de kaart af is geweest, sapphire staat namelijk niet toe dat je een andere koeler plaatst binnen de garantievoorwaarden.

De afwezigheid van de sticker over die schroef geeft als indicatie dat de schroef is losgedraaid en dat dus onbekend is of deze in zijn geheel verwijderd is geweest.

TLDR: Ja, volgens mij handelt Alternate hiermee binnen de wet. Ze kunnen voorwaarden aan de garantie stellen, die hier volgens mij zijn verbroken.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik weet 100% zeker dat daar nooit een sticker boven het schroefje heeft gezeten toen ik hem erop heb geplakt, ook heb ik hem nog nooit open gemaakt of met een schroevendraaier aangeraakt, alleen deze sticker die ik op een plek heb geplakt waar het totaal vrij was. ik zie wel een soort van zwarte stempel.. maar zou dat dan de garantie zijn die ze bedoelen? want dat kan ik ook perongeluk wegvegen als ik hem erin zet.

Ik hoop dat er iemand mee leest die ook een R9 Fury heb, en een foto kan uploaden van deze plek op de videokaart.

[ Voor 12% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 00:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:41
Dit is niet het antwoord wat je wil horen, maar Alternate handelt hier rechtvaardig.

Zoals gezegd is, zitten die stickers er niet voor niks. Als ze zien dat die stickers weg zijn, kunnen ze concluderen dat er met de kaart gerommeld is. Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt, maar ik ben bang dat Alternate kaarsrecht in zijn schoenen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
hier nog een foto.

https://www.mupload.nl/img/q4kxowjn9ykar.jpg

dat gat is gewoon open en zit een schroef onder, er heeft nooit een zegelsticker gezeten, of iets dat kan aangeven dat ik met mijn kaart heb gerommeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kleptomanix1337 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:51:
ik weet 100% zeker dat daar nooit een sticker boven het schroefje heeft gezeten toen ik hem erop heb geplakt,
Zat de kaart ten tijde van aankoop in een verzegelde verpakking of was deze reeds aangebroken?
ook heb ik hem nog nooit open gemaakt of met een schroevendraaier aangeraakt,
Die "zegel" is louter gemaakt om deze stelling te bevestigen c.q. te ontkrachten. Aangezien de zegel ontbreekt heb je (helaas en wellicht onterecht) de schijn tegen je.
alleen deze sticker die ik op een plek heb geplakt waar het totaal vrij was.
Hoe stom het ook klinkt. Door het plakken van die sticker kun je (volledig onbedoeld) de suggestie wekken dat je de kaart hebt gemodificeerd.
(een auto volgeplakt met stickers doet ook vermoeden dat er onder de motorkap is gesleuteld)
ik zie wel een soort van zwarte stempel.. maar zou dat dan de garantie zijn die ze bedoelen?
Indien deze stempel geen schroefjes oid bedekt is er imho geen sprake van een zegel dus lijkt me niet dat dit van invloed kan zijn op garantie.
want dat kan ik ook perongeluk wegvegen als ik hem erin zet.
Nah... Ooit een Nike logo weggeveegd toen je je schoenen aantrok? Zo'n logo wordt aangebracht ter promotie van het betreffende merk. De fabrikant zorgt er wel voor dat je deze niet met een willekeurige handveeg kunt verwijderen.

@FreakerTweaker Natuurlijk erg vervelend voor je maar wat heeft @Kleptomanix1337 precies aan deze toevoeging?

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 14-04-2017 00:12 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 01:54
Momenteel ligt voor de 3e x ook een grafische kaart van mij bij alternate. Ze willen het niet oplossen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

marcel4332 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:01:
Dit is niet het antwoord wat je wil horen, maar Alternate handelt hier rechtvaardig.
Waar staat het wetsartikel waar Alternate naar handelt? Want volgens mij is het onzin wat je (en anderen) hier verkondigt. Alternate heeft het met Sapphire maar uit te zoeken, daar sta je volgens mij als consument gewoon buiten.

Je hebt gewoon recht op een conform product, en dat maakt het als eindgebruiker geen fluit uit of je die koeler eraf haalt, om wat voor reden dan ook. Een onzinnig stickertje heeft geen wettelijke waarde.
zie ook : https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=163867

Ik ben benieuwd hoe @Anoniem: 27535 hier naar kijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 14-04-2017 00:25 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Iig, als je met google image search zoekt dan kom je op geen enkele sapphire fury een verzegelde schroef tegen? Of hebben review samples die niet?

Ik neem aan dat sapphire wel kan vertellen of en op welke schroef deze zou moeten zitten.

YouTube: Teardown SAPPHIRE R9 FURY NITRO
http://images.anandtech.com/doci/9421/SapphireRear.jpg
http://cadpolska.pl/wp-content/uploads/2016/01/1.jpg
https://cms-images.idgesg...n-fury-100596552-orig.jpg
http://images.anandtech.com/doci/9421/SapphireRear.jpg
https://prohardver.hu/dl/...adeon_r9_fury_nitro-1.jpg

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393088

Warranty stickers zijn meestal een kleine sticker op de schroef zelf. Die zou dus op die schroef moeten zitten waar jij je sticker overheen geplakt hebt.

Waarom je uberhaupt een random ass sticker op je vid card plakt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde.
Lip schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:21:
[...]

Waar staat het wetsartikel waar Alternate naar handelt? Want volgens mij is het onzin wat je (en anderen) hier verkondigt. Alternate heeft het met Sapphire maar uit te zoeken, daar sta je volgens mij als consument gewoon buiten.

Je hebt gewoon recht op een conform product, en dat maakt het als eindgebruiker geen fluit uit of je die koeler eraf haalt, om wat voor reden dan ook. Een onzinnig stickertje heeft geen wettelijke waarde.
zie ook : https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?t=163867

Ik ben benieuwd hoe @Anoniem: 27535 hier naar kijkt.
Dat ligt er al geheel aan hoelang de kaart in bezit is van de TS. Indien deze langer dan 6 maanden in bezit is van ligt het bewijsrecht bij hem en ik kan je garanderen dat je zonder die warranty sticker een lastige uitdaging voor je hebt. Tenzij jij hard kan maken dat die sticker er nooit heeft opgezeten middels foto's tijdens aanschaf o.i.d., bevestiging vanuit de fabrikant or what not wordt het een hele lastige opgave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik heb de kaart in mijn pc gezet, en toen hij stuk is gegaan heb ik hem er weer uit gehaald en weer in de originele doos terug gestopt, met elk boekje en kabeltje erbij, en dat stickertje vond ik gewoon mooi ( die zaten bij mijn moederbord, ik heb een open kast met verlichting erin en vond dat wel stoer staan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Ik zei ook nergens dat het een makkelijke klus is.
Maar ik ken het reilen en zeilen met garantie verlenen als winkelier zijnde omdat ik een lange tijd de rma's heb moeten afhandelen voor een vendex kbb keten

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:36:
ik heb de kaart in mijn pc gezet, en toen hij stuk is gegaan heb ik hem er weer uit gehaald en weer in de originele doos terug gestopt, met elk boekje en kabeltje erbij, en dat stickertje vond ik gewoon mooi ( die zaten bij mijn moederbord, ik heb een open kast met verlichting erin en vond dat wel stoer staan. :9
Like I said, indien je de kaart langer dan 6 maanden in je bezit hebt ligt het bewijsrecht bij jou en dien jij te bewijzen dat je er niet mee geknoeit hebt.

Ik zou eens beginnen met een bericht naar Sapphire, ik zie op hun website ook nergens een warranty sticker op een Fury zitten. Het is dus goed mogelijk dat er nooit een opgezeten heeft, maar probeer daar maar eens bewijs voor te vinden.
Lip schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:39:
Ik zei ook nergens dat het een makkelijke klus is.
Maar ik ken het reilen en zeilen met garantie verlenen als winkelier zijnde omdat ik een lange tijd de rma's heb moeten afhandelen voor een vendex kbb keten
Ken het verhaal ook vanuit de winkeliers kant middels werkervaring, dus dat komt me maar al te bekend voor haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-06 00:56

zekerpixels

Victory Loves Preparation

*knip*, graag via een TR dit soort zaken.;)

Alternate geeft aan dat de garantiezegel ontbreekt, maar dat zegt niet dat dit een grote stikker is die gemakkelijk op random google fotos te zien is. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is als garantiezegel op GPU's, maar het zou ook een soort seal of kleine stikker in de schroefkop kunnen zijn.

Dat er geen garantie word verleend bij het ontbreken van een dergelijke garantiezegel is natuurlijk te verwachten. De fabrikant / verkoper / hersteller verleend gemakkelijker garantie aan het product zoals dat verkocht is, met het garantiezegel kan men zien dat het product niet open is geweest / er is niet mee gerommeld. Als er een garantiezegel op hoort te zitten en niet aanwezig is kan je verwachten dat er moeilijk word gedaan. Ookal kan van een consument bij aankoop niet worden verwacht dat deze gaat controleren op de aanwezigheid van een zegel. Zoals door @Anoniem: 393088 gezegd, aantonen dat daar nooit een zegel heeft gezeten, evt met de plaatjes die eerder zijn gepost waar op die plaats ook geen zegel te zien is of misschien een is er een foutje gemaakt en zit het zegel op een andere plaats.

Dat ligt er al geheel aan hoelang de kaart in bezit is van de TS. Indien deze langer dan 6 maanden in bezit is van ligt het bewijsrecht bij hem en ik kan je garanderen dat je zonder die warranty sticker een lastige uitdaging voor je hebt. Tenzij jij hard kan maken dat die sticker er nooit heeft opgezeten middels foto's tijdens aanschaf o.i.d., bevestiging vanuit de fabrikant or what not wordt het een hele lastige opgave.
deze sticker die ik op een plek heb geplakt waar het totaal vrij was.
Sorry hoor, ik wil er verder niks mee zeggen (geen verkeerde bedoelingen), maar wie plakt er nou een stikker op de plaats waar heel toevallig de garantiezegel zou moeten zitten. Dit stikker had ook op andere plaatsen gepast en dan niet over schoentjes, dan kan de stikker ook blijven zitten als het een keer open moet voor garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 14-04-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lip schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:21:
Je bewering mbt die sticker volg ik blindelings.
EU wetgeving is wat dat betreft redelijk nuchter.
Dat het verwijderen van een koeling niet van invloed is lijkt me wel stug. Imho ben je met een dergelijke ingreep het oorspronkelijke product redelijk aan het saboteren

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zoals aangehaald is het relevant wat de aankoopdatum was. De bewijslast verandert, maar zo significant is dat niet als gesteld wordt dat er na inbouw niets meer mee gedaan is.

Een garantiezegel heeft op zichzelf ook geen waarde. Er zal aangetoond moeten worden dat er onkundig met het product is omgegaan. Dat is niet een zwart-wit bepaling.

Bewijsrecht na 6 maanden is net zo min een moeilijk te overkomen situatie. Let wel dat dit recht is opgesteld om de consument te beschermen. Een stelling 'niets raars gedaan' betekent simpelweg dat het bewijs weer bij de winkel ligt.

Koper is naar leverancier gegaan. Die komt met allerlei uitleg, die niet relevant is. De administratieve kant, en of er een schroef met zegel is, is voor de wet compleet irrelevant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Zolang je geen schade maakt, mag het niks uitmaken. Dus alles wat bewijsbaar onder user-abuse valt is al uitsluitsel daarvan. Ik weet dat ASUS daar wat makkelijker in is, tenzij hun bedrijfspolicy recentelijk veranderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
Bedankt voor deze informatie al, daar kan ik al een hoop mee, ik sta met mijn rug tegen de muur en wil er graag morgen naartoe vanuit purmerend, 112 kilometer, heb er niet zo een vertrouwen in om het per telefoon te doen, daarom hoop ik ook dat iemand op dit forum mee leest en toevallig een fury heeft voor een mooie foto van deze plek, zodat ik dat kan laten zien aan alternate, want ik ben er echt zeker van dat daar geen garantie zegel zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-07 18:57

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik verplaats dit topic naar het Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Sta je helaas vrij snel als "simpele" consument.
en wil er graag morgen naartoe vanuit purmerend, 112 kilometer, heb er niet zo een vertrouwen in om het per telefoon te doen,
Als je echt een zaak wilt maken moet je dingen zwart op wit zien te krijgen. Telefoon of persoonlijk aanspreken blijft mondeling. Zou je de moeite besparen die kant op te reizen. Hoogstwaarschijnlijk kom je sowieso niet verder dan de receptioniste.
daarom hoop ik ook dat iemand op dit forum mee leest en toevallig een fury heeft voor een mooie foto van deze plek, zodat ik dat kan laten zien aan alternate
Is qua "bewijslast" niets waard dus bespaar je de moeite
want ik ben er echt zeker van dat daar geen garantie zegel zat
Kun je dit aantonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
dus ik heb mijn gehele pc afgezocht, in al mijn fotos en kwam in mijn verstuurde whatsapp fotos een foto's tegen van de kaart zonder sticker, toen ik hem net heb gekocht.. en idd zonder zegel en gewoon een gat met schroef, hier het bewijs.

https://www.mupload.nl/img/ey6afl6b1z3ih.jpg

https://www.mupload.nl/img/zqip8fbqm5s3f.jpg

recht uit de doos.

datum + tijd is aanwezig op het bestand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Natuurlijk goed dat je foto's hebt, maar aanwezigheid zo'n super klein stikkertje in de schroef is wel erg lastig te zien.

Is dit dezelfde kaart?

YouTube: Teardown SAPPHIRE R9 FURY NITRO

Zoja zie ik het dan goed dat de schroef op de plaats waar de stikker zat, niet word losgedraaid om de backplate te verwijderen.

[ Voor 20% gewijzigd door zekerpixels op 14-04-2017 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
deze backplate is ook puur versiering, heeft werkelijk geen nut voor de koeling of iets van deze kaart, hij was ook zonder backplate te verkrijgen.

( ja precies deze kaart heb ik )

[ Voor 10% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Je hebt gelijk, dat zegt nog niks. Komt doordat ik stikker op de backplate had gelezen, met de gedachte om die eraf te halen moet je de zegel verbreken.
Bij teardowns komt vaak ook het verbreken van een verzegeling aan bod, maar dat gebeurt in die video inidergeval niet bij die schroef.

[ Voor 93% gewijzigd door zekerpixels op 14-04-2017 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
En inderdaad zekerpixels, op de video is ook niks van een verzegeling te zien.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-06 21:06
Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:06:
Advies, ga er niet naar toe, zonde van je tijd en geld, doe alles per mail. Ik ken de winkel al te goed, één omdat ik daar gewerkt heb, twee omdat ik daar nog steeds erg veel kom. En geloof me, Alternate is geen winkel waar je het even opgelost krijg door er naar toe te gaan. Niemand mag, kan of durf toezeggingen te doen.

Ben er zelf nog een keer genaaid, na dat me videokaart kapot ging met 2 jaar en 2 maanden. Ben er naar toegegaan met hun regels en de wet, dat ik recht heb op een deugdelijk product en dat het niet met 2 jaar en 2 maande kapot mag gaan. Maar daar wilde ze niks van weten, ik moest het maar aankaartte bij ictwaarborg maar dat liep op niks uit. Uiteindelijk door drukt heb ik het maar laten gaan.

Mijn advies is mailen en op die manier bewijst verzamelen, want aan de balie ruzie gaan zoeken levert geen of nauwelijks bewijs op. Daarbij kan je met een mail veel beter nadenken dan een beetje te gaan ratelen voor de balie. Op die manier heb je ook nog eens kans dat je dingen ga zeggen die tegen je gebruikt kunnen worden.

Verder die sticker is niet handig, het trekt onnodig aandacht. Maar is het niet van belang of de koeler er wel of niet af is geweest. Wel is van belang of het binnen 6 maanden of na 6 maanden is. Binnen 6 maande zal Alternate zelfs moeten bewijzen of de garantie zegel aanwezig is geweest laat staan dat ze kunnen bewijzen of de koeler er af is geweest.

Kort om, als de koeler er echt niet af is geweest en het is binnen de 6 maanden dan zou het simpel moeten zijn. Duidelijk aangeven wat je rechten zijn en aangeven dat als ze niet binnen een gestelde termijn het oplossen, dat je het geschil gaat aanmelden bij de thuiswinkel organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
Ik heb hem vanaf 10-03-2016. helaas buiten de 6 maanden, het beste is dus al het bewijs verzamelen en opsturen in de mail. De oude foto die ik heb zonder sticker heeft natuurlijk dezelfde ID nummers als de kaart die bij hun is, dan kunnen ze er niet omheen lijkt mij.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Zoals gezegd is, zitten die stickers er niet voor niks. Als ze zien dat die stickers weg zijn, kunnen ze concluderen dat er met de kaart gerommeld is. Ik zeg niet dat je dat gedaan hebt, maar ik ben bang dat Alternate kaarsrecht in zijn schoenen staat.
Dit klopt niet. Je mag garantie niet weigeren op basis van een sticker. Alternate zal moeten aantonen dat er met de kaart gerommeld is op een manier die invloed heeft op het geconstateerde defect. Het is precies hetzelfde verhaal als garantie weigeren bij een custom rom. Dat mag ook niet zomaar. Je mag dus prima een koeler losschroeven en hebt dan nog garantie, tenzij duidelijk is dat het defect daardoor ontstaan is.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 14-04-2017 02:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18

Crusader

Arc Nature

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:35:
dus ik heb mijn gehele pc afgezocht, in al mijn fotos en kwam in mijn verstuurde whatsapp fotos een foto's tegen van de kaart zonder sticker, toen ik hem net heb gekocht.. en idd zonder zegel en gewoon een gat met schroef, hier het bewijs.

https://www.mupload.nl/img/zqip8fbqm5s3f.jpg

recht uit de doos.

Ik wil niet lullig doen, maar deze twee foto's zijn verschillend.

https://www.mupload.nl/img/xpkmbbpqul5ui.jpg

Op het ene kleine stickertje staat E324 en op het andere zelfde kleine stickertje staat E331. Het gaat hier niet om dezelfde kaart.

Ook het grote logo SAPPHIRE is anders. Op de andere foto staat er Nitro Gaming Series.

Plus de hele layout van het metalen frame dat anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 14-04-2017 03:00 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
Ik kom er net achter dat het de R9 390 was waar de foto van was... ( lijkt op mekaar ) die heb ik maar 2 maanden gehad en toen door verkocht lekker weer pff.. ff doorzoeken in mijn foto's in de hoop dat ik ook een foto van mijn fury heb gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 03:03:
Ik kom er net achter dat het de R9 390 was waar de foto van was... ( lijkt op mekaar ) die heb ik maar 2 maanden gehad en toen door verkocht lekker weer pff.. ff doorzoeken in mijn foto's in de hoop dat ik ook een foto van mijn fury heb gemaakt.
Dat zou je zeker helpen :)
Parallel even contact opnemen met Sapphire zou ik ook doen trouwens. Wie weet is er een serie waar die sticker inderdaad niet op zit.

[ Voor 14% gewijzigd door Crusader op 14-04-2017 03:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
Ja enorm.. ik zie nu al op tegen het gevecht per email met alternate.. 😣 en ga zeker even contact opnemen met sapphire morgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:35:
Is makkelijk te manipuleren dus gaat je weinig opleveren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
En dat allemaal om een sticker... wat heb ik daar een spijt van zeg.. maar ik vond het leuk staan.. van kinds af aan al trouwe klant van alternate.. begon op mijn 12e jaar samen met mijn vader de eerste pc bouwen ben nu 25.. ook al waren ze niet altijd de goedkoopste, toch haalde ik altijd mijn spullen daar.. 😯

Weltrusten tweakers, verhaal word vervolgd.

[ Voor 6% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PT-Scribble
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06-2024
laat alternate maar bewijzen dat ze die sticker niet zelf hebben weggehaald...
dat kunnen ze niet... voilá ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:36
Bekijk ook even wat unboxing video's op youtube, Ik zie er geen enkele met een dergelijk stickertje. De medewerker zal zich "vergist" hebben want het lijkt mij dat die sticker er helemaal niet eens op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 03:59:
En dat allemaal om een sticker... wat heb ik daar een spijt van zeg.. maar ik vond het leuk staan.. van kinds af aan al trouwe klant van alternate.. begon op mijn 12e jaar samen met mijn vader de eerste pc bouwen ben nu 25.. ook al waren ze niet altijd de goedkoopste, toch haalde ik altijd mijn spullen daar.. 😯

Weltrusten tweakers, verhaal word vervolgd.
Ook ik heb die fout gemaakt om ooit klant te worden van Alternate. Het zijn gewoon oplichters en bedriegers en ik kan het bewijzen. Alleen zijn de bedragen gewoon te klein om een rechtzaak aan te spannen. Mocht ik ooit de PCL winnen of de Staats dan wordt het een missie om ze kapot te procederen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
thetrueman2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:46:
Misschien een simpele vraag, maar hoe komt een RoG sticker op een Sapphire kaart terecht? Heb jij die er op geplakt?
Beetje raar dat Alternate de garantie wilt laten vervallen,omdat er een Asus stikker op een Sapphire kaart zit geplakt (zoals thetrueman2 al aangaf).

Ik zou eens een vriendelijk mailtje naar Alternate sturen met waarin je aangeeft dat jij die stikker er voor de sier op hebt geplakt, maar dat je niet snapt waarom juist daarom de garantie van de Sapphire kaart vervalt.

Ik kan me voorstellen dat de persoon die dit behandeld de kaart door de Asus stikker als een kaart van Asus heeft aangezien 8)7 |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:46:
[...]

Ook ik heb die fout gemaakt om ooit klant te worden van Alternate. Het zijn gewoon oplichters en bedriegers en ik kan het bewijzen. Alleen zijn de bedragen gewoon te klein om een rechtzaak aan te spannen. Mocht ik ooit de PCL winnen of de Staats dan wordt het een missie om ze kapot te procederen.
Alternate heeft niet de geweldigste reputatie nee, maar het probleem was simpelweg dat Alternate rond die tijd als enige een R9 Fury aanbood voor een behoorlijk scherpe prijs. Het was niet een geval van twee tientjes meer betalen bij een ander, maar bijna letterlijk 2x zoveel betalen bij een ander omdat het een model was dat waarschijnlijk niet meer geproduceerd werd.

Ik heb dus ook hetzelfde gedaan. Gelukkig werkt mijne nog wel prima. En hoewel zoals eerdere hebben aangegeven het niet uitmaakt, als @Kleptomanix1337 het nog steeds graag heeft kan ik vanavond wel een foto maken van mijn kaart. Zitten geen stickers op :P.

(Overigens is het idee dat je op een backplate geen sticker zou mogen plakken redelijk idioot. Het is nu alleen door Alternate misbruikt als reden om onder garantie uit te denken te komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XAEROCOOL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:25
Ik zie ook geen sticker op geen enkele foto op internet van deze kaart.
Hoe zou zo'n sticker eruit moeten zien?
Je ziet inderdaad ook dat je deze schroef niet hoeft te verwijderen om de backplate los te maken.
Het zou dan vreemd zijn om hier een garantie sticker te plaatsen, schroef is is niet op hetzelfde niveau als backplate en omdat je de backplate eraf kan halen zonder deze schroef te verwijderen zou de garantie sticker altijd heel blijven.
Ik denk ook dat ze makkelijk iets hebben verzonnen, dus ga er zeker achteraan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:33
Ook ik heb inderdaad garantie issues gehad met alternate en dit klinkt weer als iets verzinnen waardoor ze geen garantie hoeven te geven. Doen ze wel vaker. Mijn advies door blijven mailen en direct met leverancier schakelen.

En geef ze ook een geweldige review op Tweakers want in mijn ogen gebeurt dit veel te vaak bij Alternate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:36
Schakel gewoon je rechtsbijstand in.. Die kunnen je vast helpen of adviseren..

Het lijkt me nl. sterk dat Alternate de garantie claim op basis hiervan mag weigeren. Je hebt gewoon recht op een goed werkend product. Wat de leverancier er van zegt en welke voorwaarden die er aan stelt doet er niet toe..

Jij doet zaken met Alternate en niet met de fabriek.

Zou wat zijn als ik een sticker op mijn auto plak de garantie komt te vervallen. :)

[ Voor 79% gewijzigd door Blommie01 op 14-04-2017 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Overigens. Waarom een ROG stikker op die plaats? De schroef daar onder zit aan koelblok en kan heet worden. Heel erg heet met brand tot gevolg. Backplate had dicht gekund daar met dun plastic en toch is het open. Ze hadden ook kunnen zeggen dat kaart daardoor kapot is.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Kleptomanix1337 Vergeet je niet om even een mooie shopreview te plaatsen? https://tweakers.net/shop...ernate-punt-nl/overzicht/

offtopic:
Mijn issues van alternate zijn al zo lang geleden dat ze niet meer relevant zijn... Dat ging om de levering van een printer waar alle gebruikelijke fixatiestikkes en de verzegelingen op de inktcartridges ontbraken. een DOA HP digitale camera en een aluminium Lian-Li kast. Die laatste kwam in een overduidelijk geopende doos bij de balie en ik stond er op (vanwege de eerdere ervaringen) dat ze aantoonden dat het product nog in nieuwstaat was voordat ik de doos ook maar aanraakte. Na wat tegenstribbellingen haalden ze de kast uit de doos en flikkerde meteen het aluminium afdekplaatje eraf. Of ik de kast even wilde terugbrengen bij de RMA afdeling een deur verder. Wat dacht je zelf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:48

servies

Veni Vidi Servici

Wim-Bart schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:37:
Overigens. Waarom een ROG stikker op die plaats? De schroef daar onder zit aan koelblok en kan heet worden. Heel erg heet met brand tot gevolg.
Ik denk dat de grafische kaart al lang kapot is voordat het papier van het stickertje in vlammen opgaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Even los van de sticker die je er zelf op hebt geplakt: waarom zou Alternate geen garantie hoeven te verlenen? Alleen vanwege een ontbrekend zegel?Lekker makkelijk, dan zou ik als verkoper overal eerst de zegeltjes af halen, klanten letten daar toch niet op. Vervolgens bij iedere rma lekker zeuren over het zegeltje. Ik denk dan ook dat geen rechter (mocht het zover komen) hier in mee gaat.
Daarnaast is het ook nog zo dat de bewijslast bij de verkoper ligt in de eerste 6 maanden. Hierbij moet BEWEZEN worden dat de schade aan de kaart is veroorzaakt door de koper. Niet aannemelijk gemaakt, nee bewezen! Zo'n zegel is een inidicatie, maar je kunt niet zonder meer zeggen dat 1. de koper dat heeft gedaan en 2. dat daardóór de schade is veroorzaakt.

Alternate hoort gewoon de regels te volgen, en ze maken zich er nu te makkelijk van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killzonex
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 16:29
Alternate bestel ik al lang niks meer service van azerty is vele male beter.

Teveel gedoe gehad met ze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:37:
Overigens. Waarom een ROG stikker op die plaats? De schroef daar onder zit aan koelblok en kan heet worden. Heel erg heet met brand tot gevolg. Backplate had dicht gekund daar met dun plastic en toch is het open. Ze hadden ook kunnen zeggen dat kaart daardoor kapot is.
Dan moeten ze een fatsoenlijke reden kunnen opgeven waardoor hij daardoor kapot zou gaan. Bijvoorbeeld dat die schroef essentieel is voor de afvoer voor hitte (en zelfs dan nog hoort hij gewoon terug te klokken). Wat uiteraard onzin is.

En voor plastic in de fik gaat door een hete schroef, moet die schroef echt wel heel erg heet zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bl00dy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-05 23:17
Heb ooit een vergelijkbaar gevalletje gehad met MediaMarkt over een MoBo die duidelijk defect was van een Sony Vaio. Ongeacht of je een rechtsbijstandsverzekering hebt (en dat is zeker wel aan te raden), vraag hen het geval duidelijk te documenteren voor je rechtsbijstandsverzekering en vraag of ze expliciet willen opschrijven dat zij van mening zijn dat dit niet onder de garantie valt. Enkel het stellen van deze vraag was bij MM voldoende om toch "nog een keer te kijken" en toen kon ineens het hele moederbord wel vervangen worden onder garantie.

De meeste bedrijven hebben geen zin in (juridisch) gedoe en de kosten die daarbij komen kijken en een vervanging of reparatie is dan vaak toch goedkoper dan het uurtarief/uurloon van hun jurist.

The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TvE
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:02

TvE

Nog even ter ondersteuning van TS.
Ik bezit dezelfde Nitro Fury. En ik kan met zekerheid stellen dat er op geen enkele manier sprake is van verzegeling en/of garantiestickers. Alleen (zoals duidelijk op zijn foto's) een sticker met productcode/serienummer op de backplate.

@Kleptomanix1337 Ik zou als onderdeel van je bewijsmateriaal even proberen om bij Sapphire zwart op wit een statement te krijgen dat hun Nitro Fury kaarten geen verzegeling oid hebben. En mochten ze die toch wel hebben, dat ze even duidelijk beschrijven waar deze dan zitten.
Lijkt me toch ook handig om dat Alternate onder de neus te kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
de shop review gaat er zeker komen, vooral omdat ik al zoveel jaar klant ben en dit wel heel erg als een klap aan komt, ik had altijd vertrouwen in alternate.. maar dit stelt dat heel erg op de proef, ik ga ze zeker een goeie mail terug sturen met de informatie die jullie mij hebben gegeven, ben er enorm blij mee tweakers! super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemjanssen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10-2022
mijn ervaring met Alternate is dat ze erg moeilijk zijn met garantie en RMA's.
succes met de garantie aanvraag, ik hoop dat het je lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik heb alternate gesproken, zij beweren mij nu dat de schroefjes op meerdere hoogtes zijn, en daar een garantie zegel hoort te zitten wat wij tweakers dus al bijna 100% weten dat dat er nooit onder heb gezeten en ik zelf weet dat ik deze kaart nog nooit heb open gemaakt.... :F heeel vreemd dit , ze gaan de kaart nu onder voorbehoud opsturen naar sapphire, en dan moet sapphire daar verder over beslissen. ( @Sissors ) ik zie heel graag een foto van jouw kaart, en als het kan kan je dan ook controleren of de schroefjes op jouw kaart ook meerdere hoogtes hebben zoals alternate beweerd.

( ik weet niet hoe ik iemand zijn naam link ) sorry daarvoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:38:
de shop review gaat er zeker komen, vooral omdat ik al zoveel jaar klant ben en dit wel heel erg als een klap aan komt, ik had altijd vertrouwen in alternate.. maar dit stelt dat heel erg op de proef, ik ga ze zeker een goeie mail terug sturen met de informatie die jullie mij hebben gegeven, ben er enorm blij mee tweakers! super bedankt
Shopreviews, en hoop sterke taal hierboven. Maar hoe vaak heb je na de eerste mail al contact gehad met Alternate?
Wie weet is een simpele mail al voldoende en willen ze alsnog repararen. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jandirks
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-02 21:45
@Kleptomanix1337 door het at-sign in te tikken kun je iemand taggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik ga de shop review ook pas geven, als dit verhaal op zijn eind is en ik zeker weet hoe dit afloopt.

ook ben ik bang dat alternate dalijk zelf aan mijn schroeven heeft gezeten en ik dus hang bij sapphire.. ik weet dat ik dat echt niet heb gedaan, waarom zou ik dat doen met deze kaart, ik kocht hem juist omdat hij 3 fans had en een goede koeling.. en dan dat verhaal over die sticker.. man o man

[ Voor 59% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

YouTube: Safely Remove Warranty Stickers

In de eerste 3 minuten word verteld dat de garantie gewoon geldig blijft (in de USA), ik heb geen idee in hoeverre dit betrekking heeft op de Europees/Nederlandse wetgeving. Maar het is wel in lijn met de diverse reacties die inmiddels gegeven zijn, waarin word gezegd dat je gewoon garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ook hebben ze niet in de 1e email gezet dat ik aan de schroeven heb gezeten.. vreemd weer, ik hoop dat sapphire wel eerlijk is en mij hiermee helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

TS heeft ook gewoon recht op garantie, echter heeft hij de kaart langer dan 6 maanden en ligt het bewijsrecht nu bij hem i.p.v. Alternate. Mijn insziens zou een Alternate donders goed moeten weten of een warranty sticker aanwezig is op zo'n kaart. Maar er is op letterlijk geen enkele Sapphire Fury foto een warranty sticker te vinden, in ieder geval niet op de locatie waar Alternate acht dat deze moet zitten. Als deze al uberhaupt ergens aanwezig is. Simpelweg een mail sturen naar Sapphire met de benodigde informatie waardoor zij weten uit welke batch je kaart is zou voor hen genoeg moeten zijn. Het antwoord van Sapphire kun je vervolgens bij Alternate onder de neus schuiven. Vanuit daar dienen zij te bewijzen dat jij met de kaart gerommelt hebt en aangezien je verder nergens aan bent geweest zal dat vrij moeilijk worden.

Wat ik me overigens wel af vraag is of Alternate hier uberhaupt wel gebruik van mag maken. Mijn inziens doelt een warranty sticker eerder op fabrieksgarantie dan garantie bij de verkopende partij. De verkopende partij mag aan de wettelijk gestelde garantie periode (2 jaar) of de wet van conformiteit geen eisen stellen zoals in dit geval de betreffende warranty seal.

https://blog.iusmentis.co...ntenwet-garantiestickers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik heb zojuist een ticket gemaakt op sapphire, ik wacht het antwoord af en zal het meteen hier posten. 8)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
zojuist gebeld met azerty, zij vinden het erg vreemd dat alternate zo handelde, want ze moeten normaal zelf contact zoeken met sapphire over dit verhaal, en hebben mij gevraagd de email van alternate te sturen zodat zij ook contact kunnen opnemen met sapphire, zelfs als alternate mij niet verder helpt wil azerty mij alsnog helpen voor de garantie! WAT EEN TOPPERS _/-\o_ ook gaan ze even kijken of de sticker daar wel is, omdat ze nog een r9 fury hebben liggen.

ik weet wel waar ik nu klant word.

[ Voor 3% gewijzigd door Kleptomanix1337 op 14-04-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 12:41
Maar heb je nu ook contact opgenomen met Sapphire met dé meest voor de hand liggende vraag;
Zit er wel een garantiesticker op de R9 Fury?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
@FlowSnake jazeker, alleen kon dat alleen doormiddels een ticket te openen, dat heb ik gedaan en wacht nog op antwoord van sapphire, azerty heb natuurlijk het nummer rechtstreeks van sapphire dus kunnen ze het sneller regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-12-2024
Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:12:
zojuist gebeld met azerty, zij vinden het erg vreemd dat alternate zo handelde, want ze moeten normaal zelf contact zoeken met sapphire over dit verhaal, en hebben mij gevraagd de email van alternate te sturen zodat zij ook contact kunnen opnemen met sapphire, zelfs als alternate mij niet verder helpt wil azerty mij alsnog helpen voor de garantie! WAT EEN TOPPERS _/-\o_ ook gaan ze even kijken of de sticker daar wel is, omdat ze nog een r9 fury hebben liggen.

ik weet wel waar ik nu klant word.
Haha, kijk dat is nou service _/-\o_. Wel vervelend dat het allemaal zo moeilijk verloopt maar ik hoop voor je dat het tot een goed einde komt!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alternate.nl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-11-2024

Alternate.nl

Bedrijfsaccount Alternate
Hi Kleptomanix1337,

Volgens mij hoort er inderaad geen sticker op, ik ga ervanuit dat het op een misverstand van mijn collega berust. We gaan je even direct contacteren om te kijken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-06 13:19

KDL

TS is een wakkere klant met een levendige community achter zich, dan krijg je wel meteen webcare en coulance me dunkt

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 18:20

Whuzz

Dodgeball!

Alternate schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:56:
Hi Kleptomanix1337,

Volgens mij hoort er inderaad geen sticker op, ik ga ervanuit dat het op een misverstand van mijn collega berust. We gaan je even direct contacteren om te kijken naar een oplossing.
Blijft altijd frappant dat pas wanneer er met een probleem naar buiten getreden wordt er ineens "een collega" een "misverstand" en "een oplossing" naar voren komen...

Maar goed, als het wordt opgelost voor de TS dan zou dat iig mooi zijn.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
GEWELDIG NIEUWS! alternate belt mij uit het niks op en verteld mij dat het een misverstand was, ze sturen de kaart met garantie vanuit hun op en dan moet alles goedkomen! misschien had azerty hier een hand in, maar ik ben in iedergeval zeer opgelucht 8)7 super bedankt tweakers voor al jullie reacties, en misschien heeft alternate die ook wel gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:46
Kleptomanix1337 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:04:
GEWELDIG NIEUWS! alternate belt mij uit het niks op en verteld mij dat het een misverstand was, ze sturen de kaart met garantie vanuit hun op en dan moet alles goedkomen! misschien had azerty hier een hand in, maar ik ben in iedergeval zeer opgelucht 8)7 super bedankt tweakers voor al jullie reacties, en misschien heeft alternate die ook wel gelezen.
@Kleptomanix1337 dat weet ik wel zeker :P
Alternate schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:56:
Hi Kleptomanix1337,

[ Voor 47% gewijzigd door mrdemc op 14-04-2017 14:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

alternate belt mij uit het niks op belt mij naar aanleiding van mogelijke negatieve publiciteit op
FTFY ;)

Fijn dat het is opgelost, jammer dat er heisa voor nodig is en dat ze je eerst met een kluitje het riet in proberen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kijk is drie reacties boven jouw bericht wat ik hier citeer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleptomanix1337
ik zie het! zag het even over het hoofd dat het een reactie van alternate was, ben enorm blij @CH40S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Kleptomanix1337, kan ik mij heel goed voorstellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 19:36
Whuzz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:59:
[...]

Blijft altijd frappant dat pas wanneer er met een probleem naar buiten getreden wordt er ineens "een collega" een "misverstand" en "een oplossing" naar voren komen...

Maar goed, als het wordt opgelost voor de TS dan zou dat iig mooi zijn.
Tja, alsof het natuurlijk nooit misgaat. Kijk, je kan er op hameren dat het natuurlijk wel heel toevallig is, je kunt er ook blij zijn dat het ook op andere manieren kan worden opgelost. Het is wel zo dat er bij dit soort bedrijven gewoon veel stagiaires zitten van MBO, tja, beginnend IT student, die maken idd wel eens een foutje (iedereen overigens). Ik vind het een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:23
ExilaaHH schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 14:43:
[...]

Tja, alsof het natuurlijk nooit misgaat. Kijk, je kan er op hameren dat het natuurlijk wel heel toevallig is, je kunt er ook blij zijn dat het ook op andere manieren kan worden opgelost. Het is wel zo dat er bij dit soort bedrijven gewoon veel stagiaires zitten van MBO, tja, beginnend IT student, die maken idd wel eens een foutje (iedereen overigens). Ik vind het een nette oplossing.
tuurlijk fouten maken kan maar 2 verschillende fouten en dan ineens oeps foutje we regelen het nu direct allemaal?

eerst mist er een sticker
dan zijn de schroefjes op verschillende hoogte

vind het dan wel raar dat na ze dit topic lezen ze in eens zeggen we gaan het oplossen terwijl TS toch echt al meerdere keren contact met hun heeft gehad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Het is blijkbaar een lonende strategie voor Alternate? Als 1 klant stampij maakt maar 2 andere klanten hun schouders ophalen en het als 'pech gehad' afdoen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 19:36
hjvg schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]

tuurlijk fouten maken kan maar 2 verschillende fouten en dan ineens oeps foutje we regelen het nu direct allemaal?

vind het dan wel raar dat na ze dit topic lezen ze in eens zeggen we gaan het oplossen terwijl TS toch echt al meerdere keren contact met hun heeft gehad
Het zijn slechts aannames die ik maak hoor, puur op eigen ervaring. Der zit een leidinggevende bij die stagiaires die mooi druk is met andere grotere problemen, verteld halfbakken de student zonder te kijken wat er mis en poef, je hebt een vergelijkbare situatie. Uiteraard is het wel wat vreemd natuurlijk, uiteindelijk speelt het natuurlijk wel mee lijkt mij dat hier toch een soort van publiciteit mee wordt gezocht, was uiteindelijk de naam van Alternate niet genoemd, was het dan ook opgelost ?

Desondanks vind ik een dubbele fout nog steeds niet zo gek, zo blijkt des te meer dat het belangrijk is je kaart te controleren voor versturen en niet direct alles aan te nemen wat wordt gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ExilaaHH schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:03:
[...]

Het zijn slechts aannames die ik maak hoor, puur op eigen ervaring. Der zit een leidinggevende bij die stagiaires die mooi druk is met andere grotere problemen, verteld halfbakken de student zonder te kijken wat er mis en poef, je hebt een vergelijkbare situatie. Uiteraard is het wel wat vreemd natuurlijk, uiteindelijk speelt het natuurlijk wel mee lijkt mij dat hier toch een soort van publiciteit mee wordt gezocht, was uiteindelijk de naam van Alternate niet genoemd, was het dan ook opgelost ?

Desondanks vind ik een dubbele fout nog steeds niet zo gek, zo blijkt des te meer dat het belangrijk is je kaart te controleren voor versturen en niet direct alles aan te nemen wat wordt gezegd.
Als het om één mailtje ging ofzo, dan had ik het van je aangenomen. Maar het gaat om een complete mailwisseling, inclusief argumenten en foto's.

Dus een persoon komt met een foutief statement; verzegeling verbroken. Dat is al een rare fout. Er is helemaal geen verzegeling, dus waaruit constateert hij dat er een verzegeling is verbroken? Klinkt al behoorlijk verzonnen.
Daarna gaat TS er tegenin met een maildiscussie inclusief "bewijslast", een aantal momenten om "tot bezinning" te komen, maar men houdt voet bij stuk.
Dan komt er een tweakers-topic met grotendeels dezelfde bewijslast en tadaaa... we hebben een "foutje" gemaakt.

Nogmaals: fijn dat het is opgelost, maar erg jammer dat het op deze manier moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:32
hjvg schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]

Ik niet. Hij zal meerdere keren met een klantservice medewerker hebben besproken. En die kijken in hun log/systeem en zien dat garantie niet mogelijk is. en ze zullen niet kijken wat er precies gebeurt is. Nu komt het onder de aandacht. En komt er iemand kijken die veder mag/kan kijken.

Op mijn werkt helpt bv klagen om incasso kosten. Puur omdat het bedrijf niet voor 35 euro een slechte naam wil hebben op internet. Lullig ja best wel. Maar dat is wel hoe het werkt. Is het getouw trek op social media bv waard? En 9/10 kan is dat niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakerTweaker
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-06 01:54
Ik kwam deze video tegen over garantie stickers: YouTube: Safely Remove Warranty Stickers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:36
Alternate ;w

Azerty _/-\o_ (ben er ook al jaren klant)

Erg jammer dat TS nadat de halve doelgroep van Alternate er over gevallen is ineens aangeeft dat het allemaal goed komt.

Zegt toch iets over de werkwijze van de winkel..

Maar wel blij voor TS dat het allemaal goed gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597256

Alternate heeft bij mij ook afgedaan. tot 2x toe een gebruikt product gekregen als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Whuzz schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:13:
[...]

Dus een persoon komt met een foutief statement; verzegeling verbroken. Dat is al een rare fout. Er is helemaal geen verzegeling, dus waaruit constateert hij dat er een verzegeling is verbroken? Klinkt al behoorlijk verzonnen.
Daarna gaat TS er tegenin met een maildiscussie inclusief "bewijslast", een aantal momenten om "tot bezinning" te komen, maar men houdt voet bij stuk.
Dan komt er een tweakers-topic met grotendeels dezelfde bewijslast en tadaaa... we hebben een "foutje" gemaakt.

Nogmaals: fijn dat het is opgelost, maar erg jammer dat het op deze manier moet.
Precies dit. Lijkt hier wel de rubriek "Stekeligheden" van de Consumentenbond. Pas als het verhaal van de klant in de publiciteit komt kan er ineens wel wat vanuit de leverancier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:59

KrazyJay

Het is al incorrect dat deze webshop klanten hun rechten probeert te ontnemen door de klant zo te misleiden. Als de impact vervolgens te groot dreigt te worden (want reken maar dat ze toch wel op de hoogte blijven van wat er speelt op dit forum d.m.v. het bedrijfsaccount dat ze hebben,) wordt er aan damage control gedaan met als fortuinlijke bijzaak het aannemen van het garantieverzoek van de topicstarter. Slecht hoor, @Alternate . Maar ehh, gaan jullie nu jullie bedrijfsproces aanpassen om zulke zaken te voorkomen, of zijn zulke medewerkers (meervoud dus) conform jullie eisenpakket?

Al die mensen die ik daar in Aartselaar (BE) al aan de balie van de klantenservice heb afgewimpeld zien worden in soortgelijke gevallen, hebben helaas niet zoveel geluk gehad. Ik koop tegenwoordig ook ergens anders, en door te lezen over ervaringen zoals die van de TS weet ik dat ik de juiste keuze hebt gemaakt.

[ Voor 9% gewijzigd door KrazyJay op 14-04-2017 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:54
AndreStarTrek schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:53:
[...]

toon volledige bericht
Ik weet niet hoe dat anno 2017 zit maar vroeger werd ik daar eigenlijk wel altijd goed geholpen. Diverse keren is hardware daar direct omgeruild. Misschien wat versoberd?

Overigens zie ik dit soort verhalen vaker voorbij komen, altijd foto's maken voor je iets opstuurt.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

sdk1985 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:10:
[...]

Ik weet niet hoe dat anno 2017 zit maar vroeger werd ik daar eigenlijk wel altijd goed geholpen. Diverse keren is hardware daar direct omgeruild. Misschien wat versoberd?
Versoberd is een understatement. Een half uurtje op bezoek bij de klanten"service" op zaterdagmiddag en je snapt wat ik bedoel. Wat een droefenis en van enige verbetering is geen sprake. Lang wachten, mensen met een kluitje in het riet sturen (bv. met defecte spullen die ze dezelfde dag nog willen ruilen, maar "dat moet naar de leverancier, kan soms wel 6 weken duren") en zelfverzonnen regeltjes als waarheid verkondigen.

Na diverse teleurstellingen bij deze vroeger zo fijne toko, heb ik ooit besloten mijn spulletjes ergens anders te halen. Jammer, want ik woon redelijk dicht bij ze en had er 10+ jaar geleden wèl goede ervaringen.

Azerty ken ik sinds enkele jaren. Goede prijzen en ze stellen me nooit teleur. Makkelijk dus :)

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
KrazyJay schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:22:
Het is al incorrect dat deze webshop klanten hun rechten probeert te ontnemen door de klant zo te misleiden. Als de impact vervolgens te groot dreigt te worden (want reken maar dat ze toch wel op de hoogte blijven van wat er speelt op dit forum d.m.v. het bedrijfsaccount dat ze hebben,) wordt er aan damage control gedaan met als fortuinlijke bijzaak het aannemen van het garantieverzoek van de topicstarter. Slecht hoor, @Alternate . Maar ehh, gaan jullie nu jullie bedrijfsproces aanpassen om zulke zaken te voorkomen, of zijn zulke medewerkers (meervoud dus) conform jullie eisenpakket?

Al die mensen die ik daar in Aartselaar (BE) al aan de balie van de klantenservice heb afgewimpeld zien worden in soortgelijke gevallen, hebben helaas niet zoveel geluk gehad. Ik koop tegenwoordig ook ergens anders, en door te lezen over ervaringen zoals die van de TS weet ik dat ik de juiste keuze hebt gemaakt.
Dat dergelijke webshops forum / social media accounts hebben is niks nieuws. Voor de TS heeft dit nu wel geresulteerd in een oplossing.

Alternate is toch een winkel die vooral componenten verkoopt aan B2C klanten voor zelfbouw. Zat klanten die een verkeerd onderdeel kopen, verkeerd assembleren, zelf het product verknallen, etc. Dan kan het gekochte product prima conform zijn maar werkt het toch niet en wil men toch RMA proberen claimen.

Dat inkomende aanvragen kritisch worden bekeken is niet gek, met een beetje uitleg en doorvragen moeten ze daar wel onderscheid in kunnen maken. Als TS gelijk had geantwoord dat hij al jaren alles bij hen koopt met een onderbouwing waarom het volgens hem een garantiegeval is etc was het wellicht anders gelopen.

Mijn spullen komen van de beruchte winkel in Aartselaar(BE). Onlangs een compleet nieuw systeem in onderdelen gekocht. Geassembleerd, Video kaart was DOA. Volgende middag terug gegaan met de kaart, uitgelegd waarom het volgens mij aan de kaart zelf lag en wat ik zelf al had geprobeerd en kreeg gewoon gelijk een nieuwe mee.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:49
Wat nou als Alternate het niet had opgelost. Zou Azerty het dan wel fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 20:51

Volgens LTT is het verwijderen van een garantie sticker niet wettig als tenietdoening van garantie.

Ze melden overigens wel dat je ALTIJD beter naar de fabrikant kunt stappen ipv de reseller, en dat is op zich ook wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:37

IQM

Ik was al vrij vroeg klant bij Alternate (ik heb nog een 3 cijferig klantnummer gehad) en geloof me vanaf dag 1 dat ze in Ridderkerk zaten deden ze moeilijk. Ik heb bij de service balie mensen met de trein en bus vanuit Utrecht naar Ridderkerk zien reizen omdat hun geluidskaart het niet deed. En dan werd met droge ogen gezegd: "Bij ons doet hij het wel hoor dus we kunnen u niet verder helpen.." De jaren daarna toen ze een enorme groei kenden was de garantie afhandeling iets beter maar ze waren nooit top. Het was dat ik in de buurt woonde en makkelijk even langs kon gaan maar daarna heb ik er ook bijna niets meer gekocht.

Ook al verliest een vos zijn haren, zijn streken verliest hij nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ayporos schreef op maandag 17 april 2017 @ 20:05:
[...]

Volgens LTT is het verwijderen van een garantie sticker niet wettig als tenietdoening van garantie.

Ze melden overigens wel dat je ALTIJD beter naar de fabrikant kunt stappen ipv de reseller, en dat is op zich ook wel logisch.
Alleen vergeet je te melden dat dit voornamelijk om de VS geldt. Nederland kent VELE malen strengere/betere regels omtrent Garantie. En die gaan ALTIJD via de reseller/winkelier. En niet via de Fabrikant. Die kunnen van alles in hun algemene voorwaarde plaatsen waar je later spijt van kan hebben. In Nederland ALTIJD eerst melden bij de verkoper. Daar kan je prima aangeven dat je het eerst direct met de fabrikant gaat oplossen. Maar ik zou het altijd melden. Zodat je later altijd nog aanspraak kan maken op een deugdelijk product. En die is VELE malen sterker/beter/uitgebreider als Fabrieksgarantie ook zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayporos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-07 20:51
loki504 schreef op maandag 17 april 2017 @ 21:02:
[...]

Alleen vergeet je te melden dat dit voornamelijk om de VS geldt. Nederland kent VELE malen strengere/betere regels omtrent Garantie. En die gaan ALTIJD via de reseller/winkelier. En niet via de Fabrikant. Die kunnen van alles in hun algemene voorwaarde plaatsen waar je later spijt van kan hebben. In Nederland ALTIJD eerst melden bij de verkoper. Daar kan je prima aangeven dat je het eerst direct met de fabrikant gaat oplossen. Maar ik zou het altijd melden. Zodat je later altijd nog aanspraak kan maken op een deugdelijk product. En die is VELE malen sterker/beter/uitgebreider als Fabrieksgarantie ook zal zijn.
Nonsense, ik heb een RMA voor mijn Corsair H100i v2 ook gewoon via Corsair aangevraagd ipv de reseller en ik werd ook gewoon prima zonder poespas door Corsair geholpen.

Misschien is corsair een uitzondering, maar ik betwijfel dat, maar sowieso is dat 'altijd via reseller' dus al niet zo 100% waar als jij wilt doen geloven.

Dat Nederland/EU betere en uitgebreidere koperbescherming heeft dan de VS wil ik je wél gelijk in geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Ayporos op 17-04-2017 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ayporos schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:10:
[...]

Nonsense, ik heb een RMA voor mijn Corsair H100i v2 ook gewoon via Corsair aangevraagd ipv de reseller en ik werd ook gewoon prima zonder poespas door Corsair geholpen.

Misschien is corsair een uitzondering, maar ik betwijfel dat, maar sowieso is dat 'altijd via reseller' dus al niet zo 100% waar als jij wilt doen geloven.

Dat Nederland/EU betere en uitgebreidere koperbescherming heeft dan de VS wil ik je wél gelijk in geven.
Corsair is daar niet perse een uitzondering in. Maar Corsair zal na 2 5 jaar niets voor je doen. Terwijl de Reseller dat wel moet doen. Tenzij jij natuurlijk op enigenhoutje aan de slag gaat. Daarom wil je kans maken op een deugdelijk product moet je binnen aanzienlijk tijd het melden aan de reseller. En uiteraard kan je al aangeven dat je hem zelf wel naar de fabrikant wil sturen. Maar is ook zeker niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27
Ook weer niet geheel waar, er zijn zat Corsair producten waarop meer dan 2 jaar (5, 10 tot zelfs levenslang) garantie op zit. Die mag je gewoon via hen laten lopen. (In mijn geval zonder gemopper een CPU koeler van 4 jaar oud, en een extra onderdeel voor een 3 jaar oude case zonder bon)
Daartegenover staan zat winkels die na 2 jaar je echt niet meer helpen (weer op uitzonderingen na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
ShitHappens schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:33:
Ook weer niet geheel waar, er zijn zat Corsair producten waarop meer dan 2 jaar (5, 10 tot zelfs levenslang) garantie op zit. Die mag je gewoon via hen laten lopen. (In mijn geval zonder gemopper een CPU koeler van 4 jaar oud, en een extra onderdeel voor een 3 jaar oude case zonder bon)
Daartegenover staan zat winkels die na 2 jaar je echt niet meer helpen (weer op uitzonderingen na).
Niet meer willen helpen maar nog wel verplicht zijn. Net zoals je MINIMAAL de geadverteerde fabrieksgarantie moet hebben(9/10 winkels zien dat als maximaal). Dus je kan nog slechter afzijn bij een reseller.

En volgens Corsairs eigen voorwaarden mogen ze een RMA zonder Void sticker weigeren. En dan is het toch wel fijn als je even de reseller had ingelicht.

En blijkbaar zit er 5 jaar garantie op de H100 v2.

/edit. En door met de reseller te overleggen. dek je je zelf in tegen eventuele Onderzoek kosten dan wel verborgen kosten die een fabrikant kan stellen aan zijn Garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door loki504 op 17-04-2017 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
sdk1985 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:10:
[...]

Overigens zie ik dit soort verhalen vaker voorbij komen, altijd foto's maken voor je iets opstuurt.
Dat is mijn ervaring ook. het gaat vaak mis bij de communicatie trouwens, duidelijk uitleggen en op je punten staan helpt (bij iedere winkel)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Op Google geen enkele verzegelde schroef, het lijkt er op dat ze gewoon van de garantieclaim af willen komen.

Leuk dat het nu opgelost wordt, maar wordt vanaf nu elke klant met een garantieclaim weer netjes behandeld?

[ Voor 17% gewijzigd door Jumpman op 18-04-2017 11:20 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar staat een consument in principe machteloos tegen een verkoper/fabrikant die een dergelijk garantievoorbehoud (zegel verbroken is geen garantie) maakt? Ook al heeft de consument ingstemd via Algemene Voorwaarden of anderszins.

Of zijn er (EU/NL) wetten die hier tegen beschermen :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Help!!!! schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:31:
Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar staat een consument in principe machteloos tegen een verkoper/fabrikant die een dergelijk garantievoorbehoud (zegel verbroken is geen garantie) maakt? Ook al heeft de consument ingstemd via Algemene Voorwaarden of anderszins.

Of zijn er (EU/NL) wetten die hier tegen beschermen :?
Ja die zijn er. En je kan er ook wat tegen doen. Alleen zal je een stap veder moeten als oke helaas het is dan maar zo. Je kan beginnen met ze in gebreken stellen en een termijn in waar je het wil opgelost hebben. Wil dat niet werken. Dan kan je ze nog dagvaarden(kosten ong 100 kan je verhalen op de tegenpartij) https://www.rechtspraak.n...agvaardingsprocedure.aspx

En de meeste bedrijven zijn het wel eens met de Dagvaarding. Ze weten immers dat ze fout zitten. Maar eens in de zoveel tijd 100 euro extra betalen is natuurlijk goedkoper als x keer extra garantie verlenen.

Alleen de meeste mensen gaan niet zo ver om een bedrijf te dag vaarden. En laten het er bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Jumpman schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 11:11:
Op Google geen enkele verzegelde schroef, het lijkt er op dat ze gewoon van de garantieclaim af willen komen.

Leuk dat het nu opgelost wordt, maar wordt vanaf nu elke klant met een garantieclaim weer netjes behandeld?
Goede opmerking, het antwoord weet je natuurlijk al.

Net nog even de laatste 2 pagina's reviews bekeken hier op GoT over Alternate. Zo te zien is er helemaal niets veranderd sinds mijn laatste aankoop (jaren geleden). Normaal gesproken zou ik een (web-)winkel willen meegeven dat het inhuren van tijdelijk, jong personeel prima is, maar dat een vaste werknemer op een strategische plek -met hart voor de zaak- dit soort wantoestanden voorkomt. Tenzij het management deze werkwijze onderschrijft. Gezien de al jaren aanhoudende stroom van negatieve reviews en geregeld een topic zoals dit, lijkt dit er sterk op.

Ik blijf er weg, ben er een paar keer als oud vuil behandeld en zag dat dat de normale gang van zaken was (ik ben redelijk mondig, maar als nette, niet al te deskundige klant op hardware-gebied, ben je gewoon de sjaak).
Het verbaasd me enorm dat zo'n winkel blijft bestaan, op een gegeven moment zijn de nieuwe klanten toch "op", zou je denken...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Pagina: 1 2 Laatste