Toon posts:

Wat kan het zijn?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2e hands een computer gekocht en heb hier ongeveer een half jaar op gegamed. Nu start ik hem op en gaat mijn pc draaien maar ik heb geen beeld (geen enkele rare bliepjes oid). De lampjes en ventilatoren op mijn videokaart branden nog wel.

Ik heb een oude videokaart aangesloten en had daarmee wel beeld. Vervolgens heb ik alles geformatteerd en Windows opnieuw geïnstalleerd. Daarna heb ik een vriend gevraagd deze video kaart op zijn computer aan te sluiten om zeker te zijn dat de video kaart echt defect is. Bij hem werkte de video kaart zonder enige problemen.

Ik heb de videokaart opnieuw aangesloten met een andere voeding en nog steeds geen beeld. Dus het is ook de voeding niet.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn/wat ik nog zou kunnen proberen?

Videokaart:Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X
Processor: I5-3570K
Ram: 8GB
Moederbord: Gigabyte ga - z77m
Harddisk 1: 120GB SSD
Harddisk 2: 1TB

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 23:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-09 13:54
Zo veel mogelijk hardware verwijderen, wel dat de pc nog kan werken.
Dit om storing te vermijden.

Geheugen 1 voor 1 testen.
Harde schijven ontkoppelen, en booten op een usb stick met linux.

Welke voedingen heb je getest, voeding is het belangrijkste, en daar vermeld je geen naam van.
Hoe je het verteld verdenk ik de voeding.

En volledige specs geven, velen kunnen hier zien aan het model moederbord/hardware wat problemen kunnen zijn, als je alleen zegt i5 en voor de rest niks !!!!!

Moederborden hebben foutmelding lampjes, zie moederbord boekje?

Moederbord bios, zet alles wat variabel is vast, dus dat dit bij elke boot vast staat.
In de bios ook alles op normaal zetten, zeker niet op turbo.
En dan weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:48
Welke voedingen heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Huidige voeding: HKC V-550
Oude voeding(gebruikt voor test): Corsair GS500

Toevoeging* ik heb direct zwart beeld, als ik op de uitknop druk gaat hij ook direct uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2017 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27

UltiemePCNerd

Banaan.

Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:09:
Huidige voeding: HKC V-550
Oude voeding(gebruikt voor test): Corsair GS500

Toevoeging* ik heb direct zwart beeld, als ik op de uitknop druk gaat hij ook direct uit.
Allebij prutvoedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UltiemePCNerd: "Allebij prutvoedingen."

Maar hierop heeft alles probleemloos gedraaid tot heden. En die andere pc nog steeds op die voeding.
Adviseer je ondanks dat toch een betere voeding te proberen of is hiermee de voeding al uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:34
Die Corsair GS500 is een goede voeding, maar misschien kan 'ie niet genoeg stroom meer leveren op de 12V-rails na een aantal jaren gebruikt te zijn. Dat zou de symptomen i.i.g. verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

GS500 is oud, maar daar werkt ie wel op. Na 8 jaar is een voeding wel "prut"
De voeding in TS zijn PC is letterlijk een BOM. Ik kan je verzekeren dat de voeding naar z'n grootje is. Nooit goedkope voedingen kopen, is het belangrijkste deel van je PC. Je mag van geluk spreken dat de rest het nog doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-09 01:11
UltiemePCNerd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:51:
GS500 is oud, maar daar werkt ie wel op. Na 8 jaar is een voeding wel "prut"
De voeding in TS zijn PC is letterlijk een BOM. Ik kan je verzekeren dat de voeding naar z'n grootje is. Nooit goedkope voedingen kopen, is het belangrijkste deel van je PC. Je mag van geluk spreken dat de rest het nog doet.
Qua Corsair ben ik het niet mee eens (zie onderstreepte) maar de huidige HKC voeding is niet alleen slecht maar ook gevaarlijk.

Gevaarlijk, en toch stoppen veel particuliere computer winkels maar ook grotere ketens dit soort troep in een gaming PC, heb nog liever een "prut" Corsair voeding dan een levensgevaarlijke HKC.

Als die HKC recent gekocht is, weg ermee het is gewoon levensgevaarlijke zooi.

(en de persoon die jouw die voeding heeft aangeraden mag best wel achterlijk genoemd worden)

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 14-04-2017 01:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltiemePCNerd

UltiemePCNerd

Banaan.

Mizgala28 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 01:36:
[...]

Qua Corsair ben ik het niet mee eens (zie onderstreepte) maar de huidige HKC voeding is niet alleen slecht maar ook gevaarlijk.

Gevaarlijk, en toch stoppen veel particuliere computer winkels maar ook grotere ketens dit soort troep in een gaming PC, heb nog liever een "prut" Corsair voeding dan een levensgevaarlijke HKC.

Als die HKC recent gekocht is, weg ermee het is gewoon levensgevaarlijke zooi.

(en de persoon die jouw die voeding heeft aangeraden mag best wel achterlijk genoemd worden)
Onder gestreepte heeft te maken met de HKC niet corsair

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-09 14:18
Joep schreef op donderdag 13 april 2017 @ 23:40:
[...]

Die Corsair GS500 is een goede voeding, maar misschien kan 'ie niet genoeg stroom meer leveren op de 12V-rails na een aantal jaren gebruikt te zijn. Dat zou de symptomen i.i.g. verklaren.
Sorry, maar dat is écht onzin. Tijdens boot is zelfs je CPU al lang niet 100% belast (bottleneck zit - nog steeds! - in storage), laat staan de graka. Als dat ding meer dan 100W over de 12V pakt is er al écht iets geks aan de hand; een 'versleten' voeding gaat niet de ene dag nog full load gaming aankunnen en de volgende dag de belasting tijdens boot niet meer kunnen trekken.

@Verwijderd

Doet die corsair het nog in een ander systeem? Zo ja, geen PSU issue.

Heb je trouwens de BIOS reset jumper al eens omgezet (en weer teruggezet uiteraard!)? Doe dat eens.
Nu je overigens met die oude GPU wel kunt opstarten (en, neem ik aan, de BIOS in kunt), zet je primary display adapter (of iets soortgelijks, namen kunnen ietwat verschillen) eens op PCI-e. Wil nog wel eens een issue zijn met de ene GPU en niet met de andere. Hoe dat zou gebeuren met een systeem wat eerst wel werkte is een goede vraag, maar ik heb gekkere dingen gezien :+

NB. @UltiemePCNerd is een tikkeltje overtrokken aan het reageren, zeker op de Corsair PSU, maar inderdaad is een betere voeding op zich geen slecht idee (en die HKC mag inderdaad zsm weg).

[ Voor 20% gewijzigd door iceheart op 14-04-2017 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios gereset en opnieuw geprobeerd, nog steeds geen resultaat. Vervolgens heb ik een nieiwe voeding aangeschaft (corsair CX650, 650watt en bronze certificaat) nog steeds geen resultaat.

Ik heb de kaart in 2 andere systemen getest waarvan 1 een 520w voeding heeft en de ander een 750w voesing. De kaart werkt daar uitstekend.

Hieruit kan ik dus concluderen dat het niet aan de voeding ligt!?

Omdat het systeem met een andere (radeon hd6870) wel gewoon werkt begrijp ik niet wat nu het probleem kan zijn. Andere mensen nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook heb ik de ram vervangen, en nog steeds geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-09 13:57
Test of je I-GPU wel werkt van je processor.

Zowel uitzetten in bios en PCI-E voorrang geven

je kan ook je dual bios schakelaar omzetten van de gpu, wie weet.

We horen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Probeer eens een ander moederbord, kan zijn dat er iets(half) gaar is

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Met de andere werkende kaart erin wat meer voltage op het PCI-E slot zetten als dat kan?
Pagina: 1