Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-04 19:42
Mijn vraag
Mijn lieve vriendin is vandaag bij het uitlaten van de puppy de telefoon (Sony X compact 2016) uit haar zak verloren. Meteen teruggekeerd na realisatie en helaas telefoon weg (10 min).

De telefoon had 80 procent batterij op tijd van verdwijnen en de telefoon doet het normaal vrij zuinig en zingt het wel een anderhalve tot twee dagen uit op een batterij.

Ik ga nu even jullie tweakers als klankbord gebruiken.

Wat al gedaan?
-Mij gecontacteerd die via Android manager een locatie trace wil gebruiken; Geen verbinding met telefoon.
-Gerealiseerd dat de telefoon gebruik maakt van Ziggo Wifihotspots dus wanneer deze ergens in een stad aan staat dan moet er contact zijn met het internet.
-Via whatsappjes zie je dat er geen contact is met de telefoon en bellen geeft geen gehoor.
-Via google history gekeken naar de locatie historie. De telefoon is binnen een half uur uitgezet.
-Een lockscreen met adresggegeven en mijn nummer, alsmede met nieuw wachtwoord ingesteld via Android manager dat hopelijk uitgevoerd word zodra de telefoon online komt.

-Verder de telefoon afgemeld bij iedere bankdienst waarvan gebruik wordt gemaakt.

Wat nog te doen?

-De telefoon als gestolen vermelden bij de politie.
-Kijken of de Imei nog ergens als gestolen vermeld kan worden (Sony, Provider)
-Oud laptopje aanzetten met Android manager aan om te kijken wanneer deze toch iets ziet.

-Tweakers navragen of er nog iets zeer obvious is na te lopen?

Hartelijk dank voor het lezen,

Ik slaap er nog een nachtje over, al zal zij er waarschijnlijk niet over slapen. Kijken of er morgen nog iets bedacht kan worden.

Ondertussen na plaatsing van forumpost

-Realisatie dat er in Nederland een imei afmelding platform bestaat dat betrouwbaar is.
-Afmelden bij provider nog niet gedaan zodat we nog contact kunnen hebben met de telefoon en hopelijk is het nieuwe login screen met zeer moeilijke wachtwoord afdoende. Als we de sim blokkeren (met geen 0000 pin) dan misschien ook geen contact meer met telefoon. Tis een afweging.

[ Voor 12% gewijzigd door Basilange op 13-04-2017 22:05 ]

Beste antwoord (via Basilange op 14-04-2017 19:53)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik mis de afmelding / melding van vermist bij de provider? Dus blokkeren die handel, voordat ze een paar uurtjes bellen naar de andere kant van de wereld :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik mis de afmelding / melding van vermist bij de provider? Dus blokkeren die handel, voordat ze een paar uurtjes bellen naar de andere kant van de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Op basis van de Ziggo hotspots toch simkaart geblokkeerd. Merci thatnetnummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
Heel spijtig dat je vriendin de telefoon verloren is. Ik weet alleen niet of het correct is om hem als gestolen bij de politie aan te melden.
Het is ook niet handig voor de (eventuele) verzekering. Dan moet je vriendin verklaren dat hij uit haar zak is gestolen.
Dat is wel iets om naar te kijken: Valt het verlies van een telefoon buitenshuis onder de inboedelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Ik ben bang van niet maar ik ga morgen de polis bekijken.

Klopt, gestolen is meer een aanname omdat de telefoon al meteen is uitgezet, maar is niet zeker natuurlijk. Al is deze met zijn bouw en hoesje waarschijnlijk niet beschadigd tot op het niveau van uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:03
Ja, uitzetten is wel verdacht. Zolang je hem aan laat staan kun je misschien de provider nog achterhalen, en hem daar inleveren. Maar goed, zo denk ik. Ik hoop voor je dat je hem nog op tijd geblokkeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basilange
Ik hoop dat het goed komt. Wil haar ook niet weer opnieuw de telefoonwinkels in sleuren voor een nieuwe telefoon waarbij ik sta te orakelen over verschillen in (nu) budget telefoons. Hopelijk heeft opa hem gevonden en komt morgen de kleinzoon met de smartphone spelen die dan alle instructies achterhaald. Als ik zie hoe sommige collegas nog telefoons terugkrijgen na een avondje uit moet het goedkomen.

* Of zelf dat ik de telefoon van een van onze gasten uit de kontzak van een andere ietwat beschonken gast trok nadat er 4 uur met find my iPhone was gespeeld.

Beste mensen, de telefoon is terecht.

Hij was gevonden door iemands dochter en haar begeleider hier in de buurt.

De goede man heeft een goede Limburgse vlaai gekregen.

Heb hem wel proberen duidelijk te maken dat wanneer de telefoon aan was geweest dan had ik hem zo gevonden middels terugbellen. Het blijft een beetje verdacht dat de telefoon ondanks zijn opmerking dat hij hem vaker had gestart om te kijken van wie hij was nooit online is gekomen in googlehistory of android manager. Zeker omdat mijn wifi signaal tot zijn deur reikt.

"... anders had ik hem naar de Turk gebracht." "Alles was in het Engels..."

Maar we denken het goede van de zaak.

Nu alleen nog een nieuwe simkaart erin. Hartelijk dank voor de morele support.

[ Voor 40% gewijzigd door Basilange op 14-04-2017 19:53 ]

Pagina: 1