Programma's sluiten om verlies van informatie te voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-09 22:42
Ik heb een paar dagen geleden een ssd gekocht en daar een clean install van windows op gedaan. En nu had ik vandaag opeens een popup van windows.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6nXRoBL.png?1

Vervolgens heb ik naar mijn geheugen gekeken in taakbeheer en die zat op 60%. Er was dus nog zat ruimte over. Dus ik ging googlen. Toen Hoorde ik een aantal mensen zeggen dat het met mijn virtuele geheugen te maken heeft. Maar hier heb ik zelf nog nooit aangezeten en ik heb voordat ik windows opnieuw had geinstalleerd nog nooit eerder dit probleem gehad.

Als ik bij systeemeigenschappen naar virtueel geheugen kijk zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5CMQD2H.jpg?1
C: en D: is mijn ssd en de andere zijn mijn HDD

Zou iemand die hier verstand van heeft mij misschien kunnen/willen helpen en vertellen wat deze error message veroorzaakt en hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Zojuist zijn mijn beeldschermen ook uitgevallen. Ik zat op discord en ik kon nog wel gewoon praten en andere mensen horen, maar ik kon niks meer zien. Ik hoorde het windows 10 waarschuwings geluidje en opeens vielen beide beeldschermen tegelijk uit. Ik ga er van uit dat dit er mee te maken heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door JenniferCA op 13-04-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
waarom laat je je `wisselbestandgrootte` niet automatisch beheren=

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
warhamstr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:58:
waarom laat je je `wisselbestandgrootte` niet automatisch beheren=
Omdat dit de standaard windows instellingen zijn. Ik heb nergens aangezeten en ik heb er ook geen verstand van, dus ik ga niet zomaar instellingen aanpassen. Zou dit mijn probleem oplossen? en zoja. Moet ik dat voor alle schijven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:53:
Ik heb een paar dagen geleden een ssd gekocht en daar een clean install van windows op gedaan. En nu had ik vandaag opeens een popup van windows.
Welke ssd en hoe vol heb je deze gepropt?
Vervolgens heb ik naar mijn geheugen gekeken in taakbeheer en die zat op 60%. Er was dus nog zat ruimte over.
Percentage ansich zegt niet zoveel. Hoe ziet je systeem er precies uit?
40% beschikbaar geheugen klinkt leuk maar als je in totaal slechts 1 gb ram beschikbaar hebt ga je niet ver komen.
Edit: Zojuist zijn mijn beeldschermen ook uitgevallen. Ik zat op discord en ik kon nog wel gewoon praten en andere mensen horen, maar ik kon niks meer zien. Ik hoorde het windows 10 waarschuwings geluidje en opeens vielen beide beeldschermen tegelijk uit. Ik ga er van uit dat dit er mee te maken heeft.
De link tussen gebrek aan geheugen en uitvallende schermen vind ik zelf niet heel voor de hand liggend.
Windows kan redelijk slim met geheugen omgaan. Bij een tekort zal Windows ruimte maken door minder relevante processen af te sluiten. De beslissing om GPU output dicht te gooien zal niet zo snel genomen worden

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
Switchie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:08:

Welke ssd en hoe vol heb je deze gepropt?
Ik heb de Samsung 850 EVO 500 gb. Windows erop geinstalleerd en 1 game. nog zo'n 400 gb erop over en op mijn HDD nog zo'n 700gb over.
Switchie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:08:
Percentage ansich zegt niet zoveel. Hoe ziet je systeem er precies uit?
40% beschikbaar geheugen klinkt leuk maar als je in totaal slechts 1 gb ram beschikbaar hebt ga je niet ver komen.
moederbord: MSI Z170A Gaming pro carbon
CPU: i5-6400
Geheugen: 8gb geheugen

[ Voor 61% gewijzigd door JenniferCA op 13-04-2017 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:11:
[...]

Ik heb de Samsung 850 EVO 500 gb. Windows erop geinstalleerd en 1 game. nog zo'n 400 gb erop over en op mijn HDD nog zo'n 700gb over.

[...]

moederbord: MSI Z170A Gaming pro carbon
CPU: i5-6400
Geheugen: 8gb geheugen
Beetje speurende op Youtube zie ik benchmarks voorbij komen waarbij WoW >6gb ram slurpt.
Die 8gb is dus niet al te moeilijk te vullen.

Maar verder wat @warhamstr zegt.
Waarschijnlijk zijn je problemen verleden tijd als je het virtueel geheugen gewoon op automatisch beheren zet.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
Switchie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:25:
Beetje speurende op Youtube zie ik benchmarks voorbij komen waarbij WoW >6gb ram slurpt.
Die 8gb is dus niet al te moeilijk te vullen.
Dat zou wel gek zijn aangezien ik hier voordat ik windows opnieuw had geinstalleerd nooit last van heb gehad.
Switchie schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:25:
Maar verder wat @warhamstr zegt.
Waarschijnlijk zijn je problemen verleden tijd als je het virtueel geheugen gewoon op automatisch beheren zet.
En zou het misschien mogelijk zijn om nog te vertellen wat dat precies inhoudt? want ik wil het graag veranderen, maar zou het wel fijn vinden om te weten wat ik precies verander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:29:
[...]

Dat zou wel gek zijn aangezien ik hier voordat ik windows opnieuw had geinstalleerd nooit last van heb gehad.

[...]

En zou het misschien mogelijk zijn om nog te vertellen wat dat precies inhoudt? want ik wil het graag veranderen, maar zou het wel fijn vinden om te weten wat ik precies verander
Ja
Zie je tweede screenshot, meest rechtste scherm, daar ff een vinkje zetten. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:09
JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:00:
[...]

Omdat dit de standaard windows instellingen zijn. Ik heb nergens aangezeten en ik heb er ook geen verstand van, dus ik ga niet zomaar instellingen aanpassen. Zou dit mijn probleem oplossen? en zoja. Moet ik dat voor alle schijven doen?
Je hebt dus duidelijk wel iets gedaan of misschien een of ander tooltje geinstalleerd die het aanpast, want de standaard instelling is juist wel dat Windows het automatisch beheerd.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
warhamstr schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:30:
Ja
Zie je tweede screenshot, meest rechtste scherm, daar ff een vinkje zetten. :>
Ok, bedankt. en moet ik dat voor alle schijven doen of alleen de C: schijf?

Ik heb nu deze aangevinkt:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VxaNccu.jpg?1

[ Voor 13% gewijzigd door JenniferCA op 13-04-2017 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:29:
Heel simpel gezegd (dus technisch wellicht niet 100% correct)
Ram geheugen wordt ingezet voor het tijdelijk wegschrijven van recent gebruikte bestanden om deze op de achtergrond in leven te houden.
Hierdoor kun je erg snel een vorig programma "terugroepen"
Door deze voordelen is Windows zo gemaakt, om zoveel mogelijk weg te schrijven in dit RAM geheugen.
Indien deze volraakt, wijkt Windows uit naar het zogenaamde virtueel geheugen.
DIt is een surrogaat welke weggeschreven wordt op de (in dit geval) ssd.

Aangezien dit virtueel geheugen in jouw geval gelimiteerd is tot 1gb, zal deze ook snel gevuld zijn waardoor Windows geen ruimte meer heeft om verder weg te zetten.
Wat Windows in jouw geval dus eigenlijk zegt is: "ik zie dat je lekker aan het youtuben en skypen bent, dit wil ik graag in het RAM wegzetten maar WoW heeft dit stuk helemaal volgegooid. Zou je aub WoW willen afsluiten zodat ik verder kan met mijn werk..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
Heb zelf geen samsung ssd, maar kan het zijn dat 'rapid mode' (als het zo heet) aanstaat zodat je geheugen gebruikt wordt als cache. Kijk ff in de samsung software, dat verklaard wellicht een en ander?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
JenniferCA schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:40:
[...]

Ok, bedankt. en moet ik dat voor alle schijven doen of alleen de C: schijf?

Ik heb nu deze aangevinkt:
[afbeelding]
Bovenste, vierkante vakje moetje aanvinken, en daarna [ok] en checken of je problemen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
Ok bedankt. Ik ga het uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

CSA->WOS

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
Dat begrijp ik niet helemaal :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JenniferCA schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:01:
[...]

Dat begrijp ik niet helemaal :o
Je topic wordt verplaatst in een ander subfora.

Afijn; ik heb ook een SSD en het wisselbestand volledig uitgezet. Echter met het spelen van BF1 op WQHD / High raak ik met 16GB aan geheugen nog steeds krap. Ik krijg ook meldingen van dat ik applicaties sluiten moet omdat anders dingen gaan crashen enzo. Doe ik dat niet dan crashed BF1 binnen een kleine 2 minuten.

De truuc is om dan met zo min mogelijk programma's te draaien. Al zou je een virtueel wisselbestand hebben (niet aan te raden op een SSD ivm writes) dan zou dat niet zo snel meer ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Of je houd gewoon je wisselbestand ingeschakeld. Dan heb je geen problemen ook.

Pagina: 1