Beste allemaal.
Na jaren trouwe dienst heeft mijn core2duo IMac de geest gegeven, het was al een oudje maar heeft altijd prima zijn werk gedaan.
Ik heb eigenlijk altijd met macs gewerkt (zelfs nog met os8) mede door het gebruiksgemak en besturingssysteem, maar hoe mooi de nieuwe iMacs ook moge zijn vindt ik 2000+ spenderen aan iets waar ik maar zelden serieus werk op verricht onzin.
sinds ik vaker met Windows 10 op andere computers werk, merk ik dat het geen belemmering zal zijn om over te stappen.
Dus nu de kern van mijn vraag, ik heb losse componenten uitgekozen om mijn eerste pc te gaan bouwen en wilde graag jullie advies/mening/tips of het allemaal wel gaat lukken met wat ik samengesteld heb.
Allemaal al vast bedankt voor uw mening, advies en tips.
Ik zoek een?
Vlotte pc waarmee ik weer een aantal jaren mee vooruit kan.
Ik heb de onderstaande componenten uitgekozen:
Processor.
AMD Ryzen 5 1600x
Moederbord:
Msi B350M gaming pro
Videokaart:
Xfx Radeon rx 480 8gb
Ram:
16gb crucial ballistix elite ddr-4 2666
Ssd:
WD Blue 250gb
HD:
WD Blue 1 TB
Voeding:
Cooler master b600 V2
CPU koeling:
Coolermaster hyper tx3 evo
Behuizing:
Bitfenix neos
Ventilatoren:
Crosair af120
Wat is je budget?
Het bovenstaande komt rond de 1200 euro uit, ik heb ruimte om tot 1500 te gaan, monitor heb ik al aangeschaft
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur ik heb alleen gehoord dat de Ryzen erg sterk is in renderen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn hobby weer oppakken en dat betekend af en toe photoshop en HD videobewerking, gamen doe ik eigenlijk nooit (ging ook moeilijk op mijn oude iMac) verder het gebruikelijke, tekst, internet Netflix Etc.
Na jaren trouwe dienst heeft mijn core2duo IMac de geest gegeven, het was al een oudje maar heeft altijd prima zijn werk gedaan.
Ik heb eigenlijk altijd met macs gewerkt (zelfs nog met os8) mede door het gebruiksgemak en besturingssysteem, maar hoe mooi de nieuwe iMacs ook moge zijn vindt ik 2000+ spenderen aan iets waar ik maar zelden serieus werk op verricht onzin.
sinds ik vaker met Windows 10 op andere computers werk, merk ik dat het geen belemmering zal zijn om over te stappen.
Dus nu de kern van mijn vraag, ik heb losse componenten uitgekozen om mijn eerste pc te gaan bouwen en wilde graag jullie advies/mening/tips of het allemaal wel gaat lukken met wat ik samengesteld heb.
Allemaal al vast bedankt voor uw mening, advies en tips.
Ik zoek een?
Vlotte pc waarmee ik weer een aantal jaren mee vooruit kan.
Ik heb de onderstaande componenten uitgekozen:
Processor.
AMD Ryzen 5 1600x
Moederbord:
Msi B350M gaming pro
Videokaart:
Xfx Radeon rx 480 8gb
Ram:
16gb crucial ballistix elite ddr-4 2666
Ssd:
WD Blue 250gb
HD:
WD Blue 1 TB
Voeding:
Cooler master b600 V2
CPU koeling:
Coolermaster hyper tx3 evo
Behuizing:
Bitfenix neos
Ventilatoren:
Crosair af120
Wat is je budget?
Het bovenstaande komt rond de 1200 euro uit, ik heb ruimte om tot 1500 te gaan, monitor heb ik al aangeschaft
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur ik heb alleen gehoord dat de Ryzen erg sterk is in renderen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil mijn hobby weer oppakken en dat betekend af en toe photoshop en HD videobewerking, gamen doe ik eigenlijk nooit (ging ook moeilijk op mijn oude iMac) verder het gebruikelijke, tekst, internet Netflix Etc.