Beste keuze rx 480?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Auxority
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-01 15:40
Ik zoek de?
Beste RX 480 qua prijs/kwaliteit

Wat is je budget?
Ongeveer €250

Heb je bepaalde voorkeur voor een merkIk heb een lichte voorkeur voor MSI

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

Ik zat hier aan te denken:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 234,99€ 234,99
1MSI B350M MORTAR€ 100,50€ 100,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon M25-W Zwart€ 52,95€ 52,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 124,-€ 124,-
1Corsair CX450M€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 617,39

Beste antwoord (via Auxority op 13-04-2017 22:14)

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ten eerste, mooie built zo op het eerste gezicht. Ik zou alleen wel overwegen toch 3200/c16 ram te pakken omdat Ryzen elk beetje waardeert. Ook al werkt het nu nog niet, dat komt wel. :)

Ten tweede, je weet dat aankomende dinsdag de RX580 uitkomt hé die ongeveer hetzelfde zal kosten en in feite een hogergeclockte RX480 is? :P

Ik zou dus even een paar dagen wachten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ten eerste, mooie built zo op het eerste gezicht. Ik zou alleen wel overwegen toch 3200/c16 ram te pakken omdat Ryzen elk beetje waardeert. Ook al werkt het nu nog niet, dat komt wel. :)

Ten tweede, je weet dat aankomende dinsdag de RX580 uitkomt hé die ongeveer hetzelfde zal kosten en in feite een hogergeclockte RX480 is? :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Auxority
DaniëlWW2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:07:

Maar is het die €25 wel waard voor 200Mhz? RAM.

Ik wist niet dat die al deze maand uit zouden komen. Bedankt! ☺

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iiGamingFreak schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:15:
Maar is het die €25 wel waard voor 200Mhz? RAM.
Het licht een beetje aan de winkel hoeveel het verschil echt gaat zijn. Koop je bijvoorbeeld alles bij Azerty dan is het maar een paar euro verschil en dan zou ik gewoon 3200 kopen. Verder kan Ryzen niet omgaan met 3000mhz en wordt dat setje gedownclocked naar 2933 terwijl 3200 wel ondersteunt wordt. Het verschil tussen beide setjes is gemiddeld een paar procent en verschilt per game. Bij sommige games zien er niks van terug, andere hebben er wat aan. Voorbij de 3200 gaan is verder niet erg zinvol. Er is geen officiële ondersteuning voor en de winst vlakt rond de 3000 al behoorlijk af. 3200 is eigenlijk het maximale, hoewel ik ook eens tegen ben gekomen dat een game nog beter ging op 3500. Daarvoor moet je op het moment de baseclock gaan overclocken en dat is bij Ryzen niet handig, en alleen mogelijk bij high end moederbordjes. Verder lopen de kosten exponentieel op.

Betaal je echt €20 of meer bij je winkel naar keuze dan is het denk ik wel te veel. Je kan altijd nog proberen of je setje alsnog 3200 kan lopen. Voor een paar euro zou ik het wel doen. In ieder geval als je 3000 pakt is het ook geen ramp, DDR4 is redelijk tolerant als het om iets meer voltage gaat dus een overclock zal wel lukken met een beetje geluk. Het blijft een gokje wagen. :)
Ik wist niet dat die al deze maand uit zouden komen. Bedankt! ☺
Ik zou dus nu even een paar dagen wachten ja. :P

• Auxority
Ik was hoe dan ook al niet van plan om deze maand een pc te bestellen, ik ben mijzelf vooral aan het oriënteren.

Trouwens maakt ram snelheid iets uit voor editen en renderen?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

iiGamingFreak schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:34:
Ik was hoe dan ook al niet van plan om deze maand een pc te bestellen, ik ben mijzelf vooral aan het oriënteren.

Trouwens maakt ram snelheid iets uit voor editen en renderen?
Doe je dit veel? Zo ja dan is de 1700 misschien de betere keuze als je even door spaart. 8c/16t is behoorlijk wat CPU kracht die renderprogramma's goed kunnen gebruiken. RAM snelheid zou hier ook niet veel uit moeten maken als je tussen 2933 en 3200 zit. DDR4 wordt alleen wel langzaam duurder, daar moet je wel rekening mee houden. Over een paar maanden zal je meer betalen dan nu. Hoeveel, geen idee, maar het zal meer zijn.

• Auxority
Ok bedankt!
Pagina: 1