Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1999
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07-2021
Goedenavond beste Tweakers

Ik heb sinds kort een dual boot tussen Windows 10 en Remix OS 3.0. Alles draait super soepel en ziet er goed uit. Maar een heel groot nadeel het lukt mij niet om WIFI verbinding te maken op Remix OS. Dit is toch wel vrij handig op een laptop, ook ethernet werkt niet. Remix OS draait op een NFTS partitie van precies 16GB groot. Verder is deze partitie helemaal leeg.

Het gaat dus om Remix OS 3.0 ik heb deze gewoon gedownload van de official site en met hun eigen installatie programma. Daarnaast heb ik geprobeerd om heel het WIFI netwerk handmatig in te vullen maar ook dit werkt niet. Hij ziet overigens geen enkel WIFI netwerk zowel mijn hotspot (5GhZ) als thuis netwerk (2.4GhZ)

Ik gebruik een HP Spectre x360 - 13-w030nd met Windows 10 en Remix OS 3.0 dualboot. Intel Core i7 16GB RAM en 1 TB SSD.

Graag hoop ik dit probleem met jullie hulp te verhelpen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Tim1999 op 13-04-2017 20:43 ]

Beste antwoord (via Tim1999 op 14-04-2017 09:08)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

ik gok ook op een incompatibele wifi kaart. De kans bestaat ook dat de kernel waarop remix draait te oud is voor de kaart, dus die moet je eerst zien te updaten, via een usb wifi adapter die wel supported is.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat zegt de HCL van Remix? Is je wifi / netwerkkaart in je lappie uberhaupt wel supported?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

ik gok ook op een incompatibele wifi kaart. De kans bestaat ook dat de kernel waarop remix draait te oud is voor de kaart, dus die moet je eerst zien te updaten, via een usb wifi adapter die wel supported is.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim1999
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-07-2021
Thx :> . Remix geeft idd aan dat deze netwerk kaart niet compatibel is voorlopig. Helaas heb ik geen wifi usb tot mijn beschikking. Nu heb ik Remix OS Player geïnstalleerd op Windows 10 maar deze geeft zwart scherm bij starten van de VMachine. Ben bang dat mijn laptopje niet gaat werken met Remix. :'(