Gedachten over uhd 21:9 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:18

Squats

Wereldreizende tweaker

Topicstarter
Hallo medetweakers!

Ik zat zojuist even met een gedachtegang en kon het niet laten om een forumpost te maken om ideeën te horen van anderen. :D

Maar goed, 21:9 monitoren worden dus steeds populairder, 3440x1440 is al een tijdje uit en er begint al sprake te komen van 8k en we weten allemaal hoe leuk het is als er weer wat nieuws uit komt. Het dichtste bij wat we nu komen is de 38" van lg.

Dus ik zat even te denken, wat zouden nou dus de aspecten worden van een "4k ultrawide" een resolutie van
----x2160, hoeveel inch het zou worden zodat het goed tot zn recht kan komen, hoeveel curve dan nodig is voor zo'n grote monitor, hoe snel zouden we er een kunnen verwachten en wat voor prijs?

Dit is natuurlijk allemaal puur speculatie en ideeën, aangezien er nog niks uit is hierover maar ik hoor graag wat jullie vinden :)

Bericht ontvangen uit China

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb een aantal reviews gezien van de 38 inch 21:9 van Samsung met de 3840x1600 resolutie. Daar kwam toch wel uit dat het qua formaat zo'n beetje het maximale is waar je nog wat aan hebt. Als je bijvoorbeeld gaat gamen heeft groter weinig nut want je ziet het gewoon niet meer. De resolutie zou natuurlijk altijd hoger kunnen, maar qua formaat is die 38 inch voor 21:9 wel zo'n beetje de max.

Ik heb zelf een 34 inch Dell 3440x1440 scherm en qua hoogte zou het nog wel iets meer mogen zijn vooral voor dingen op de desktop doen. Qua hoe breed ie is vind ik het wel prima zo.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:02
PilatuS schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:22:
Ik heb zelf een 34 inch Dell 3440x1440 scherm en qua hoogte zou het nog wel iets meer mogen zijn vooral voor dingen op de desktop doen. Qua hoe breed ie is vind ik het wel prima zo.
Vanwege deze reden m'n 34 inch UW LG verruilt voor een 43 inch UHD tv. Werkt parima :)
(is uiteraard wel erg c.q. iets te breed maar de hoogte maakt een hoop goed)

Nickname does not reflect reality

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Brad Pitt schreef op donderdag 13 april 2017 @ 19:25:
[...]

Vanwege deze reden m'n 34 inch UW LG verruilt voor een 43 inch UHD tv. Werkt parima :)
(is uiteraard wel erg c.q. iets te breed maar de hoogte maakt een hoop goed)
Dat snap ik goed. Voor gamen en films is 34 inch 21:9 ideaal. Voor op de desktop wat minder. Aangezien ik wat minder game en ook niet vaak films kijk op dit scherm zat ik ook al te kijken naar een 32 inch 16:9 scherm op 4K. Dit scherm wat ik nu heb blijft wel heerlijk en vooral gamen is geweldig, maar de hoogte is op de desktop met ongeveer 27 inch 16:9 hoog niet ideaal.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Misschien vind je dit geinig, de nieuwe superposition benchmark van unigine heeft een aantal leuke hoge resoluties die we in de toekomst vaker zullen gaan zien. Je kan er nu dus al een benchmark mee draaien op 2fps:P

21/9
5120x2160 (dit is dus echt 4k maar dan ultrawide, 3840x1600 is geen 4k ultrawide)
10240x4320 (dat is dus 8K maar dan ultrawide)

Ik kan me herinderendat ik ooit een 40inch tv op men bureau heb gezet toen die tv's net nieuw waren. Dit vond ik echt TE! Had toen nog een 22inch game scherm. Zit nu op een 34inch 1440p ultrawide. Vind dat eigenlijk wel heel fijn qua resolutie en grote!