Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC € 1.500,-

Pagina: 1
Acties:

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:18

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Zoals vele anderen hier, ben ik ook toe aan een nieuw game-systeem. Mijn huidige systeem kan op dit moment nog aardig mee, maar met het oog op de toekomst, de grootte van mijn huidige systeem en het geluid dat hij maakt, wil ik graag een upgrade doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Plain and simple. Met alle toeters en bellen aan. Voorlopig nog op 1080p (monitor/beamer), maar in de (nabije) toekomst wellicht ook op een 1440p 165Hz monitor (pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart is degene welke ik op dit moment op het oog heb). Tevens moet het systeem in staat zijn om in de wat verdere toekomst VR (Vive/Oculus/wat dan ook) vlekkeloos aan te kunnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb om en nabij de € 1.500,- over voor een nieuw systeem zonder randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, beeldscherm etc. heb ik allemaal al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat reviews van de Ryzen 5-serie afgewacht te hebben, ben ik tot de conclusie gekomen dat Intel wat betreft high end gaming op dit moment nog steeds de beste keus is. Daarom en met het oog op de toekomst (1440p@165Hz G-Sync, VR) vermoed ik dat een Intel i7-7700K aan te raden is, alsmede de NVidia GTX1080.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur gaat momenteel dus uit naar Intel en NVidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet (relatief) klein zijn en het liefst zo stil mogelijk, zonder dat het een kachel wordt. Ik heb het liefst een zo strak mogelijk systeem, d.w.z. geen ongein met LED's en windows in de kast e.d.

Ga je overklokken?
Nope, de voorkeur voor de K-versie van de processor is puur gebaseerd op het feit dat deze een hogere standaard kloksnelheid heeft dan de niet-K versie.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag weten of jullie verwachten dat de onderdelen die ik gekozen heb op elkaar aansluiten en of er misschien goedkopere of betere alternatieven zijn waar ik wellicht niet aan gedacht heb. Graag hoor ik jullie gedachten over onderstaande build!

Gewenst systeem
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 368,-€ 368,-
1MSI B250M PRO-VD€ 69,95€ 69,95
1MSI GeForce GTX 1080 ARMOR 8G OC€ 555,-€ 555,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 11,95€ 11,95
1Noctua NH-L9i€ 39,40€ 39,40
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 124,-€ 124,-
1Corsair RM550x€ 93,95€ 93,95
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 147,90€ 147,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.469,10

Opmerkingen
Zoals je kan zien is mijn keuze voor SSD gevallen op de pricewatch: Intel 600p 512GB, omdat deze "slechts" een paar tientjes duurder is dan de vaak aangeraden pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB en (toch zeker op papier) een klap betere leessnelheid heeft, alhoewel ik niet weet of daar in de praktijk heel veel van te merken is.
EDIT: Naar aanleiding van de reactie van @Menno02 toch maar gekozen voor de Crucial.

Ook heb ik gekozen voor 3000MHz geheugen, ondanks dat het moederbord tot maar 2400MHz ondersteunt, omdat dit geheugen slechts 5 euro duurder is dan de 2400MHz variant, maar wel een betere latency heeft.

Alvast dank voor het lezen en eventueel reageren :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Menno02
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-08 10:29
Ik zou gaan voor de Crucial MX300 525gb, meer voor minder. (Ik had je reactie hierop niet gezien, maar van die snelheden merk je meestal nauwelijks iets) Je hebt nu een M-ITX moederbord in een M-ATX kast, dat ziet er een beetje raar uit. Een MSI B250M PRO-VD past bijvoorbeeld beter.

[ Voor 11% gewijzigd door Menno02 op 13-04-2017 17:40 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

3000Mhz gaat niet werken. Op B250 gaat geheugen tot 2400.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:24
Voeding is eigenlijk te zwaar ook voor de build. Met 450W kom je ook uit. Enne, @Menno02, je hebt gelijk dat het niet heel mooi is.. als de kast open is. De Silencio is een dichte kast :). Er zitten nog wel andere punten (nl iets meer aansluitingen) waardoor je keuze verder prima is. En hij is goedkoper.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Menno02
Nat-Water schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:20:
Enne, @Menno02, je hebt gelijk dat het niet heel mooi is.. als de kast open is. De Silencio is een dichte kast :). Er zitten nog wel andere punten (nl iets meer aansluitingen) waardoor je keuze verder prima is. En hij is goedkoper.
Ohja even vergeten. Bedankt voor de reminder. :)

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
Menno02 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:39:
Ik zou gaan voor de Crucial MX300 525gb, meer voor minder. (Ik had je reactie hierop niet gezien, maar van die snelheden merk je meestal nauwelijks iets) Je hebt nu een M-ITX moederbord in een M-ATX kast, dat ziet er een beetje raar uit. Een MSI B250M PRO-VD past bijvoorbeeld beter.
Thanks voor de suggesties. Het moederbord heb je helemaal gelijk in en ga ik aanpassen. Wat betreft de SSD ga ik er vanuit dat het verschil in prestaties inderdaad te miniem is om het prijsverschil te rechtvaardigen en die zal ik dus ook aanpassen :)
UltiemePCNerd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:13:
3000Mhz gaat niet werken. Op B250 gaat geheugen tot 2400.
Ik was in de veronderstelling dat te hoog geklokt geheugen automatisch teruggeklokt wordt, of is dit hier niet het geval?
Nat-Water schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:20:
Voeding is eigenlijk te zwaar ook voor de build. Met 450W kom je ook uit. Enne, @Menno02, je hebt gelijk dat het niet heel mooi is.. als de kast open is. De Silencio is een dichte kast :). Er zitten nog wel andere punten (nl iets meer aansluitingen) waardoor je keuze verder prima is. En hij is goedkoper.
Welke voeding zou jij aanraden? Ik heb uit meerdere adviezen hier begrepen dat deze voeding kwalitatief erg goed is. Een 450W alternatief lijkt in dezelfde serie (Corsair RMx) niet te bestaan.

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• Menno02
PressPlay0nTape schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:42:
Ik was in de veronderstelling dat te hoog geklokt geheugen automatisch teruggeklokt wordt, of is dit hier niet het geval?
Het wordt inderdaad automatisch teruggeklokt, dat bedoelt @UltiemePCNerd eigenlijk ook. De 3200 mhz gaat dus zegmaar niet werken.
PressPlay0nTape schreef op donderdag 13 april 2017 @ 21:42:
Welke voeding zou jij aanraden? Ik heb uit meerdere adviezen hier begrepen dat deze voeding kwalitatief erg goed is. Een 450W alternatief lijkt in dezelfde serie (Corsair RMx) niet te bestaan.
Een voeding als de Corsair Vengeance 400W of Bitfenix Whisper G450M werkt prima. Helaas is de Bitfenix nog steeds slecht leverbaar.

[ Voor 52% gewijzigd door Menno02 op 13-04-2017 21:53 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

Je hebt alleen de mogelijkheid dat het ram helemaal niet gaat werken. Gebeurt nog wel eens.

• PressPlayOnTape

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Topicstarter
UltiemePCNerd schreef op donderdag 13 april 2017 @ 22:05:
Je hebt alleen de mogelijkheid dat het ram helemaal niet gaat werken. Gebeurt nog wel eens.
Ah ok en dat ligt dan aan het feit dat het eigenlijk te hoog geklokt is voor het moederbord? Goed om te weten, zal m'n geheugen erop aanpassen, thanks!

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Met het oog op de toekomst zou ik eerder gaan voor een Ryzen..
Pagina: 1