Videokaart wel of geen garantie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Ik heb sterk het vermoeden dat dit "conflict" vooral voortkomt uit een misverstand en pech. Ik vraag me echter af of anderen de garantie omschrijving in deze advertentie net zo onduidelijk vinden als ik en of de tweaker er goed aan zou doen dit in de toekomst duidelijker te omschrijven. Ten tweede wil ik kijken of iemand nog een ingang voor mij heeft bij MSI die wat sneller is aangezien dit ook nog een garantie ingang zou kunnen zijn. Uiteraard heb ik dit al in DM proberen te bespreken, echter geeft de wederpartij aan niks voor mij te kunnen doen.

Het betreft deze advertentie (uiteraard was dat niet de echte aanschafprijs:) V&A aangeboden: Kekke kaart nodig?

Met markeringen waarom ik het onduidelijk vind:
Advertentie Omni

Het verhaal vanuit mijn perspectief:
Eind februari heb ik een R9 280 gekocht op V&A die er na ongeveer een maand mee op is gehouden. In zijn advertenties biedt de aanbieder echter 3 maanden “Gegarandeerd Glorieuze Garantie” aan (en hij heeft 100en tevreden gebruikersinterviews.) Verder naar onderen staat in de tekst echter dat dit alleen geldig bij aangetekende verzending. Ik geef toe dat ik dit niet goed gelezen/begrepen heb, echter bijna iedereen die ik heb laten meelezen met deze zaak leest er ook overheen. Dus ik denk hij er sowieso baat bij zou hebben dit duidelijker aan te geven.

De kaart heeft echter ongeveer een maand goed gefunctioneerd en het defect lijkt daarom niet te zijn veroorzaak door de verzending (was ook gewoon netjes verpakt en heeft geen zichtbare beschadigingen.) Daarom vraag ik mij af of je de verzendwijze dan nog als reden kan opvoeren om garantie uit te sluiten. Verder was garantie een belangrijk onderwerp voor mij en we hebben het daar in de correspondentie ook over gehad. Ik ben al die tijd in de veronderstelling geweest garantie te hebben en zonder had ik de kaart waarschijnlijk niet gekocht.

Ik snap eigenlijk uberhaupt niet waarom ik niet voor de verzekerde verzending heb gekozen, dit had €1,65 meer gekost. Maar het defect is dus niet veroorzaakt door de verzending en lijkt me daarom niet zo relevant. Als het wel bij de verzending fout was gegaan dan had ik het als mijn eigen stommiteit gezien, maar die kans is naar mijn ervaring uitermate klein als hij gewoon netjes in de originele doos is verpakt zoals aangegeven.

MSI ook nog een optie?
Zoals ik al zei aan het begin, zie ik ook wel dat dit “conflict” veel heeft van een misverstand. Ik ben dan ook vooral op zoek naar een oplossing. Ik heb het defect al ongeveer 2 weken geleden bij de aanbieder gemeld, maar die geeft aan niets te kunnen doen. Ondertussen probeer ik de reparatie af te handelen bij MSI (daar zou hij gezien de shipping date nog gewoon onder moeten vallen en dan is iedereen blij.) Echter die werken ook niet echt mee, ik krijg geen telefoonnummer losgepeuterd waar ze mij kunnen helpen. Bovendien was mijn zaak via de site super snel weer gesloten, ze reageerden afgelopen vrijdag laat in de middag en toen ik mijn shopping mailadres maandag avond checkte was de zaak alweer gesloten wegens inactiviteit. Een bruikbaar telefoonnummer van MSI zou misschien ook al enorm helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:59
Ik vind het niet heel duidelijk, had ook over het stukje van aangetekende verzending heengelezen.

Als er ja staat ga ik gewoon uit van garantie, dat stukje zou ik zien als een aanvullende garantie vanuit verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
Netherlands
Mystar Computer B.V.
Tel : +31-40-267-6600
Fax (A/C) : +31-40-267-6646
Fax (Sales) : +31-40-267-6622
Add : Ekkersrijt 6050,5692 GA Son, The Netherlands.

MSI COMPUTER EUROPE B.V.
Tel : +31-40-267-6100
Add : Science Park Eindhoven 5706 5692 ER Son, The Netherlands

MSI lijkt fabrieksgarantie in de meeste gevallen slechts een jaar fabrieksgarantie te leveren.
Maar op videokaarten is het regioafhankelijk. Maar kan niet direct vinden welke regio dan welke garantie heeft.

Maar : Verkrijgbaar sinds: 23 mei 2014

Ik ben bekend met de creatieve manier van schrijven van Omni.
Maar garantie bij aangetekend verzenden òf ophalen bied geen ruimte voor verschillende interpretaties.
Doorvragen naar de bon en/of verkoopadres heb je ook niet gedaan.
Als een product als nieuw of jong tweedehands verkocht wordt, dan zou ik daar altijd naar vragen.

Als particulier mag je vrijwel alles overeenkomen. In basis zonder afspraken heb je namelijk de spreekwoordelijke garantie tot de deur. (enige nuance dat het product wel conform de omschrijving moet zijn). Verder is er weinig of niets bij wet geregeld. Dus de voorwaarde mag gewoon.

Maar voor een kaart die nu nog nauwelijks 100 euro doet tweedehands zou ik gewoon m'n verlies nemen.
Zoek een andere kaart. Als je wat meer zekerheid wil, informeer naar de garantie en check de garantievoorwaarden van de winkel en/of fabrikant. En zorg dat de bon erbij zit. Of betaal wat meer en koop nieuw.

[ Voor 67% gewijzigd door PROnline op 14-04-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:59
Wat hebben jullie besproken in de correspondentie aangaande garantie (zonder DM's openbaar te maken)?

Overigens blijf ik erbij dat ik het "Garantie: ja" niet vind kloppen dan. Zelf zou ik dat niet doen.

Wat de extra waarde is van aangetekend verzenden m.b.t. adverteerder zijn eigen garantie is me ook niet compleet duidelijk, ik krijg die pakketjes hier van dezelfde pakketbezorger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij toch allemaal heel duidelijk? hij geeft aan dat bij aangetekende verzending hij 3 maand garantie geeft?
Als jij dan voor niet aangetekende verzending kiest, krijg je dus ook geen garantie. dat hij garantie ''Ja'' heeft aangevinkt begrijp ik dan ook volkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaMoon
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-08 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 17:17:
Lijkt mij toch allemaal heel duidelijk? hij geeft aan dat bij aangetekende verzending hij 3 maand garantie geeft?
Als jij dan voor niet aangetekende verzending kiest, krijg je dus ook geen garantie. dat hij garantie ''Ja'' heeft aangevinkt begrijp ik dan ook volkomen.
Eens, staat duidelijk aangegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon m
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-07-2024
Vind het een beetje jammer als je met zo'n reputatie het laat afhangen van 1 woordje dan wel 1,65. Die totaal het verschil niet maakt.

Naar mijn mening dient dit gewoon netjes en passend opgelost te worden of anders dat hele garantie verhaal lekker achterwegen laten.
Pagina: 1