Excelvraagstuk: matchen van kolommen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ElenaMac
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag over Excel en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. Ik heb vier kolommen:

1. Een lijst met adressen
2. Leeg
3. Een lijst met adressen
4. Een lijst met e-mailadressen die bij kolom 3 horen

Kolom 1 en 3 hebben overlappende adressen.

Ik zou graag willen dat de lijst met e-mailadressen (kolom 4, die dus bij een adres horen van kolom 3) bij de overlappende adressen uit kolom 1 terecht komen. Dus vb. In kolom 1 staat 'Hoekstraat 3' en daar wil ik het e-mailadres bij hebben die hetzelfde is als 'Hoekstraat 3' uit kolom 3. Is dit mogelijk?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes!

Beste antwoord (via F_J_K op 13-04-2017 17:20)

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:07
Raym09 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:46:
[...]

=VERT.ZOEKEN(A1;C:C;1;0) of =VERT.ZOEKEN(A1;C:D;1;0)

Dit zal waarschijnlijk beter werken ;) je zoekkolom en formulekolom meenemen in je zoekgebied zal de werking geen goed doen. Blokhaken hoeven er in excel ook niet omheen.
=VERT.ZOEKEN(A1;C:D;2;0) zou ik zeggen, aangezien hij de data uit kolom D aan kolom A wil matchen (als ik de vraag goed begrijp)

Home Assistant configuratie

Alle reacties

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-11 09:31
Wat heb je zelf al geprobeerd?

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11 10:09
Als ik het goed begrijp wil je dat als de voorwaarde A=C, dan het adres en email samenvoegen in 1 cel? Of wil je het email adres in kolom B krijgen?

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:03

A13X

Dude

Verticaal zoeken, formule in kolom B neerzetten, zoekwaarde cel is de cel in kolom A, zoekgebied gheel kolom C.

Hoe werkt het? Google is je beste vriend.

Awesome

• Reaver
Raym09 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:39:
Verticaal zoeken, formule in kolom B neerzetten, zoekwaarde cel is de cel in kolom A, zoekgebied gheel kolom C.

Hoe werkt het? Google is je beste vriend.
Als je het inderdaad in kolom B de emails wilt krijgen dan kan je dit eens proberen [ =VERT.ZOEKEN(A1;A:D;4;0) ]

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:03

A13X

Dude

Reaver schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:43:
[...]

Als je het inderdaad in kolom B de emails wilt krijgen dan kan je dit eens proberen [ =VERT.ZOEKEN(A1;A:D;4;0) ]

Dit zal waarschijnlijk beter werken ;) je zoekkolom en formulekolom meenemen in je zoekgebied zal de werking geen goed doen. Blokhaken hoeven er in excel ook niet omheen.

[ Voor 3% gewijzigd door A13X op 13-04-2017 16:46 ]

Awesome

Acties:
  • Beste antwoord

• TheFes
  • Laatst online: 07:07
Raym09 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:46:
[...]

=VERT.ZOEKEN(A1;C:D;2;0) zou ik zeggen, aangezien hij de data uit kolom D aan kolom A wil matchen (als ik de vraag goed begrijp)

Home Assistant configuratie

• ElenaMac
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-10-2020
Bedankt allemaal! Het is me gelukt met de formule: =VERT.ZOEKEN(A1;C:D;2;0)

Super!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor een volgende keer is het handig om eerst even rond te zoeken naar een oplossing. Het zou me verbazen als minder dan de helft van alle topics hier over Excel de tip voor het gebruik van vert.zoeken bevat. :Y)

Ik maak ook nog even een 'vraagtopic' van dit topic. Geef de volgende keer ajb als je een topic aan dat het een vraag is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reaver
TheFes schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:56:
[...]

Oops mijn fout :)
Pagina: 1