Laptop gaat loeien, maar doet verder niets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Deze laptop heeft een tijd prima gewerkt, maar doet nu weinig meer. Als je hem aanzet gaat hij loeien, en lampjes op het toetsenbord wijzigen wel als je op knoppen drukt, maar dat is alles.

Docking station en/of externe monitor lossen dit probleem niet op.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit op kan lossen?

Het gaat om een HP Compaq 8710p

[ Voor 10% gewijzigd door Masterdam op 13-04-2017 14:54 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Accu eruit, bios reset, uitgezocht in de handleiding welke lampjes bij het opstarten dienen te branden en welke foutcodes deze aangeeft?

Kortom; iets meer informatie is wel gewenst ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Met accu eruit gebeurt hetzelfde
In docking station ook.

BIOS kom ik niet in, want er is uberhaupt geen beeld.

Er is ook geen piepje als hij opstart.

Power en HDD LEDjes branden. De knopjes op de bar boven het toetsenbord lichten ook op, als ik erop druk (bvb voor rekenmachine)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-10 13:19
Klinkt als een defect moederbord. Maar om dat zeker te weten zul je het e.e.a. moeten uitsluiten.
Wat doet de laptop als je al het geheugen er uit haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Externe monitor al geprobeerd? Mogelijk is alleen je LCD stuk..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
eltweako schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:49:
Wat doet de laptop als je al het geheugen er uit haalt?
Hetzelfde
Externe monitor?
Hetzelfde

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Probeer de RAM geheugenmodules even los, of regel ergens een test module. Zonder geheugen zal je sowieso geen beeld krijgen. Als het niet aan voeding, accu of RAM ligt dan is het moederbord een hele grote kanshebber en dan is het helaas einde verhaal voor deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Als de laptop zonder geheugen exact het zelfde doet is niet best. Normaal moet een laptop gaan "klagen" zodra het geheugen ontbreekt (meestal d.m.v. piepjes of knipperende lampjes). .
Het zou nog de processor kunnen zijn, maar deze is meestal geïntegreerd.

Ik ben bang dat het moederbord defect is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
eltweako schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:22:
Als de laptop zonder geheugen exact het zelfde doet is niet best. Normaal moet een laptop gaan "klagen" zodra het geheugen ontbreekt (meestal d.m.v. piepjes of knipperende lampjes). .
Dat is zeker niet altijd het geval. Genoeg modellen doen gewoon niets behalve aangaan zonder enige meldingen. Je krijgt dan precies hetzelfde probleem als wat de TS nu heeft zonder dat er geheugen in zit. Ja, er zijn laptops die een melding geven, maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen en waarbij het geheugen er uit halen nutteloos is om iets te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
PilatuS schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:45:
[...]

Dat is zeker niet altijd het geval. Genoeg modellen doen gewoon niets behalve aangaan zonder enige meldingen. Je krijgt dan precies hetzelfde probleem als wat de TS nu heeft zonder dat er geheugen in zit. Ja, er zijn laptops die een melding geven, maar er zijn er ook genoeg die dat niet doen en waarbij het geheugen er uit halen nutteloos is om iets te testen.
Mijn ervaring met de oudere HP Compaq modellen is dat deze dat wel doen.
Maar goed, zonder het te testen bij een andere laptop van het zelfde model is het helaas niet uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ander geheugen erin gedaan (4GB uit deze HP Elitebook 6930p: Masterdam in "Laptop batterij loopt steeds leeg, ook met adapter erin" ) en er gebeurt precies hetzelfde. Alleen loeien en verder niets.

Het geheugen uit de HP Compaq 8710p (waar dit topic over gaat) lijkt wel ook kapot te zijn. Als ik het in die HP Elitebook prik, heeft hij maar 2GB (normaal 6GB, inc die 4 extra). De 2GB die ik er uit die Compaq bij stop, lijkt dus niets uit te maken. Of zou het een compatibiliteitsprobleem kunnen zijn? Het zou allebei gewoon DDR2 moeten zijn?

Specs

Pagina: 1