Laptop batterij loopt steeds leeg, ook met adapter erin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Mijn laptop batterij loopt soms leeg; ook als de adapter erin zit.
Het wordt steeds moeilijker hem op te laden. Soms lukt dit enkel via de docking station; soms helemaal niet.
Het probleem houdt aan bij verschillende adapters.

Ik heb het geprobeerd op te lossen door op te starten zonder accu erin, de batterij in device manager te verwijderen, en vervolgens opnieuw op te starten met accu erin, zodat deze opnieuw geinstalleerd werd.

Als de laptop eenmaal stroom heeft, werkt hij verder perfect.

Iemand een idee wat het probleem is, en hoe ik het kan oplossen?

Het gaat om een HP Elitebook 6930p

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je accu lijkt defect, ik zou op zoek gaan naar een andere.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kan ook zijn dat je adapteraansluiting brak is. Dan trekt hij meer stroom dan via de adapteraansluiting binnenkomt. Die vervolgens ook flink warm kan worden.

Als de laptop uit staat, gaat het accunivo dan weer omhoog?

[ Voor 19% gewijzigd door Fairy op 13-04-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Als ik hem met accu eruit maar adapter erin aanzet, en vervolgens accu erin stop, dan laadt hij vervolgens wel op. Dus ook als hij aan staat en gebruikt wordt, kan het accuniveau wel stijgen.

Ik heb het idee dat hij in de docking station wat beter werkt, maar dat zou er ook aan kunnen liggen dat met de laptop op schoot de adapter er wat eerder ongemerkt uitgaat. Ik heb ooit het idee gehad dat als de adapter er een tijdje uitging en de batterij half leeg liep, hij leeg bleef lopen, ook als ik de adapter er weer in stopte. Dit probleem lijkt nu wat verergerd, en hij liep laatst ook leeg toen hij in docking station zat.

Zonder accu erin lijkt hij prima te werken, dus ik vermoed inderdaad dat de accu het probleem is (al heb ik er nog nooit echt lang mee gewerkt zonder accu, omdat hij dan natuurlijk volledig uit vliegt als de stroomkabel even losgaat. Hij werkt wel gewoon een paar uur zonder stroom, als de accu eenmaal vol is).

Specs