Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU (build) advies

Pagina: 1
Acties:

• FlipAlkemade
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08-2023
Mijn excuses, maar ik ga niet de template aanhouden voor 'desktop aankoopadvies'. Het enige wat ik wil is advies op CPU gebied. De spellen die ik ga spelen zijn zeer divers(Cities skylines(CPU bound), en The Witcher 3(GPU Bound)), dus ik zoek naar de beste balans tussen de twee. Mijn huidige monitor is 1080p 60Hz, maar ik ben van plan om up te graden naar 1440p 60Hz. Een GTX1070 is hiervoor al aangeschaft ( pricewatch: Asus DUAL-GTX1070-O8G ). nu heb ik twee lijstjes opgesteld, Ryzen en Kaby lake. Elk advies is welkom, maar ben vooral benieuwd bij welke optie ik de beste price to performance krijg. Kaby lake zal dus niet overgeklokt worden, maar krijgt wel de voorkeur aangezien alle overklok mogelijkheden binnen Ryzen op het moment nog wat onstabiel zijn (met name RAM). De headroom binnen het AMD budget zou ik ook nog kunnen gebruiken voor sneller RAM. De richtprijs voor de gehele combi ligt rond de 650eu. Deals in Nederland worden in de gaten gehouden, en deals in Duitsland worden bekeken via www.mydealz.de

AMD Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1500X Boxed€ 206,50€ 206,50
1ASRock AB350M-HDV€ 78,75€ 78,75
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Silencio 352€ 60,-€ 60,-
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 110,75€ 110,75
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 47,-€ 47,-
1Intel 530 M.2 Retail 240GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,95

Intel Build:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 236,95€ 236,95
1MSI B250M PRO-VD€ 70,95€ 70,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master Silencio 352€ 60,-€ 60,-
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 110,75€ 110,75
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 47,-€ 47,-
1Sandisk SSD Plus 240GB€ 85,75€ 85,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 662,35

• Tomski1986
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 08:55
Ik meende te lezen dat de Ryzen meer baat heeft met een AMD Gpu. Ij denk dat je er zelf baat bij zal hebben met een i5 te nemen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

FlipAlkemade schreef op donderdag 13 april 2017 @ 14:18:
Mijn excuses, maar ik ga niet de template aanhouden voor 'desktop aankoopadvies'. Het enige wat ik wil is advies op CPU gebied.
Ben je dan niet beter af in dit deel van het forum?
Componenten Aankoopadvies
De spellen die ik ga spelen zijn zeer divers(Cities skylines(CPU bound), en The Witcher 3(GPU Bound)), dus ik zoek naar de beste balans tussen de twee.
Hoezo balans? Je wilt toch puur advies qua CPU? Dan pak je logischerwijs het model dat de meeste spierballen heeft voor jouw beschikbare budget
Skylake zal dus niet overgeklokt worden, maar krijgt wel de voorkeur aangezien alle overklok mogelijkheden binnen Ryzen op het moment nog wat onstabiel zijn
Dus je wilt/gaat niet overclocken maar sluit het Ryzen platform uit vanwege gebrek aan overclock potentie? :?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• FlipAlkemade
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-08-2023
@Switchie
Met je eerste punt heb je gelijk, ik zal daar eens een poging wagen.
"de meeste spierballen" is een beetje subjectief, aangezien op het moment Intel processoren beter presteren in games, en Ryzen beter presteert in programma's die gebruik maken van de hogere core count. Echter zal hier in de niet zo verre toekomst verandering in gaan komen doordat games meer gebruik kunnen maken van een hogere core count, bovendien zullen spellen ook nog geoptimaliseerd worden voor Ryzen.
Qua overklokken wil ik op het kaby lake platform niet gaan overklokken aangezien hier het budget voor is(K processor, Z170 mobo,Koeler) terwijl je bij Ryzen niet extra hoeft te betalen voor overklokmogelijkheden.

Het punt dat @Tomski1986 maakte is daarentegen wel legitiem, maar hier zal dus in de toekomst ook nog verandering in kunnen komen. maar omdat op dit moment alles net wat lekkerder werkt heeft Intel toch de voorkeur.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

FlipAlkemade schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:39:
@Switchie
Met je eerste punt heb je gelijk, ik zal daar eens een poging wagen.
"de meeste spierballen" is een beetje subjectief, aangezien op het moment Intel processoren beter presteren in games, en Ryzen beter presteert in programma's die gebruik maken van de hogere core count.
Die programma's benoem je echter niet in je openingspost. Je noemt enkel wat games en games zijn over het algemeen niet al te best in multi core support.
Echter zal hier in de niet zo verre toekomst verandering in gaan komen doordat games meer gebruik kunnen maken van een hogere core count,
Eens, maar daarentegen zorgen ontwikkelingen a la DX 12 voor een relatief lagere CPU belasting
bovendien zullen spellen ook nog geoptimaliseerd worden voor Ryzen.
Evengoed zullen er ontwikkelingen zijn op Intel gebied.
Qua overklokken wil ik op het kaby lake platform niet gaan overklokken aangezien hier het budget voor is(K processor, Z170 mobo,Koeler) terwijl je bij Ryzen niet extra hoeft te betalen voor overklokmogelijkheden.
Voor een deftige overclock gaat ook bij AMD een instap mobo en stock koeler niet volstaan.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren