Krijg WiFi niet aan de praat op laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:26

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik krijg de WiFi niet aan de praat op mijn laptop.
Het gaat om een HP Pavilion g6-2051sd met schone Windows 7 64-bit
De laptop installeerde 2 apparaten niet:
- Network adapter (o.i.d)
- PCI-Device

Ik heb verschillende drivers gedownload, en uit die drivers heeft de laptop uiteindelijk 'Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6205' herkend en geinstalleerd zonder uitroeptekentje. Hij staat nu zo in apparaatbeheer, maar hij werkt nog steeds niet. Het oranje ledje bij de F12 toets (waar ook een WiFi-symbooltje op staat) brandt steeds oranje.

Ik heb verder ook geprobeerd de mogelijkheid om hem uit te schakelen uit te zetten in Netwerkcentrum, maar dit maakte niets uit.

Met een LAN-kabel werkt internet wel. Als ik deze eruit trek, staat er een rood kruis door de WiFi heen, en herkent hij dus ook geen netwerken.

Iemand een idee hoe ik de WiFi aan de praat krijg?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:21
Kun je met de functietoets + F12 Wi-Fi niet inschakelen?
(handleiding: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02713459)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Nee, zowel F12 als fn+F12 halen niets uit. Niet qua LEDje bij de toets op het toetsenbord, en niet qua Wifi-symbool rechtsonder

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:26
Probeer deze toetsencombinaties eens in te drukken voordat Windows is gestart? Dus wanneer je het bootlogo ziet. Ik had namelijk hetzelfde probleem en dit werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 18:11
Staat de netwerkadapter aan in de bios ?

Cloud ☁️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat de software om WIFI aan en uit te zetten via de knoppen van HP er wel op ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Laatst online: 18:11
Wat @PilatuS zegt volgens mij is dat die Quick Launch software toch ?

https://support.hp.com/us...8477/swItemId/ob-100465-2

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alles wat bij Software Solutions staat is wel handig om te installeren. Alleen Lightscribe System Software is niet nodig. De HP On-Screen Display Utilitysystem is ook wel zo handig om te installeren. Dan word er netjes op het scherm aangegeven als WIFI aan of uit gaat.

Bij HP is het gelukkig vrij simpel te installeren. Bij oude Sony laptops heb je 3 losse stukjes software nodig om alleen maar dingen als volume aan te kunnen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Staat de netwerkadapter aan in de bios ?
In de BIOS staat eigenlijk heel weinig. Wel is er een optie om de 'action keys' aan of uit te zetten.
F11 om geluid te muten werkt wel. F12 om netwerkadapter aan of uit te zetten werkt niet.
Fn+Escape, wat shortcut voor System Info weergeven zou moeten zijn na het installeren van die Quick Launch Software, werkt trouwens ook niet.
Staat de software om WIFI aan en uit te zetten via de knoppen van HP er wel op ?
https://support.hp.com/us...8477/swItemId/ob-100465-2
Ik heb die file gedownload en geinstalleerd, maar dit lijkt weinig te veranderen.
Probeer deze toetsencombinaties eens in te drukken voordat Windows is gestart? Dus wanneer je het bootlogo ziet. Ik had namelijk hetzelfde probleem en dit werkte.
Wat gebeurde er dan? Veranderde het LEDje van kleur? Kreeg je op een of andere manier direct feedback dat het werkte?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als je al die software er op zet moet je iets op het scherm krijgen als je WIFI aan of uit zet. Als je dat niet te zien krijgt zit er sowieso iets fout.

Heb wel vaker gezien dat WIFI na een kale installatie niet werkt omdat het simpelweg niet aan staat via de software van HP. Dus alle software er op en dan WIFI aanzetten via de FN toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ik heb alle software uit 'Software solutions' geinstalleerd, maar krijg de WiFi nog steeds niet aan via die F12 of Fn+F12

Dit is trouwens mijn precieze model: HP Pavilion g6-2051sd
https://support.hp.com/us...model/5270045?sku=B1L79EA

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:49

Detmer

Professioneel prutser

HP is niet toevallig zo lollig geweest om ergens op de laptop een knopje te maken (die natuurlijk heel onhandig geplaatst is) die de Wifi uitschakeld?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 18:26
Masterdam schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:33:

[...]

Wat gebeurde er dan? Veranderde het LEDje van kleur? Kreeg je op een of andere manier direct feedback dat het werkte?
Klopt. Van oranje naar blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterdam

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Topicstarter
Ryan_ schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:46:
[...]

Klopt. Van oranje naar blauw.
OK dat gebeurt bij mij dus niet..
Alle software solutions van de pagina die ik net postte van exacte typenummer installeren ook niet..
Als ik HP Connection Manager open, zie ik wel mijn LAN-verbinding, maar niet mijn draadloze verbinding
Probleemoplossing herkent dat netwerkadapter uitgeschakeld is.

[ Voor 22% gewijzigd door Masterdam op 13-04-2017 17:10 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan installeer je waarschijnlijk de verkeerde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredoh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-12-2021
Heb je (met wachtwoord) aangemeld bij het desbetreffende Wifi-Netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Alfredoh schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:07:
Heb je (met wachtwoord) aangemeld bij het desbetreffende Wifi-Netwerk?
Dit topic is meer dan anderhalf jaar oud, gok dat ie niet meer op een oplossing zit te wachten nu :P
Pagina: 1