Vraag

• ziny
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11 21:00
Mijn vraag
Op zoek naar een tablet prijsklasse €400~ om mijn moeder cadeau te doen, eerste tablet die ik ooit aanschaf en geen kennis van deze markt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zal vooral voor casual gebruik zijn, ze is nl. niet echt behendig met PC, smartphone, etc. maar zou die zelf ook wel af en toe eens gebruiken om Hearthstone op te spelen en dergelijke.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Had eerst aan iPad gedacht maar ik heb de indruk dat met android de mogelijkheden groter zijn en je meer bang for buck krijgt.

Iemand tips? Alvast erg bedankt.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:38

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje van TGA naar MAA.[/]

Binnen de MAA is het wel de bedoeling om zelf eerst met wat opties te komen. Kijk eens in de Pricewatch, geef je budget in en eisen en kijk eens wat daar uitrolt.

Verder is het ook handig om iets specifieker te zijn met de wensen, wat voor schermformaat, werkgeheugen en opslag wil je bijvoorbeeld?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:52

g0tanks

Moderator CSA
ziny schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:42:
eerste tablet die ik ooit aanschaf en geen kennis van deze markt.
Mooi moment dus om even in de Pricewatch te kijken onder tablets: categorie: Tablets :) Je kan aan de hand van je eisen alvast een klein lijstje opstellen, dan kunnen wij je verder helpen met de beste kiezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Qua tablets is er wat mij betreft niks beters te vinden dan de iPad.
Ze zijn namelijk razendsnel en de bouwkwaliteit is een stuk beter dan de concurrentie.
De iPad is namelijk volledig aluminium en veel android tablets zijn van plastic.
Ik heb zelfs nog de iPad 1! die is inmiddels volgens mij wel 7 jaar oud en doet het nog steeds.
Bovendien is iOS over het algemeen gebruiksvriendelijker dan android.

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:38
Naar mijn idee krijg je met Apple juist bang for buck.
Tablet die jaren updates krijgt, degelijke bouwkwaliteit en prima software.
Gewoon een fijn apparaat.

Je budget laat het toe, dus dan zou de keuze voor mij snel gemaakt zijn.

http://www.mediamarkt.nl/...Ob5gI2wodMCFdWadwodZaAEsg

Zou voor deze gaan. Nieuwste iPad, dus de komende jaren nog genoeg ondersteuning voor updates.

iPads/iPhones zijn ook wat waardevaster als bijvoorbeeld een android tablet van dezelfde prijsklasse.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:52

g0tanks

Moderator CSA
NO_Excuses schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:50:
De iPad is namelijk volledig aluminium en veel android tablets zijn van plastic.
Dat vind ik geen goed argument. Dat betekent alleen dat er bij Android veel meer keuze is dan bij iOS. De pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) WiFi Zwart is ook gewoon een degelijke tablet met metalen behuizing.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik ben geen Apple fan maar op tablet gebied is dit wel de beste wat je kan krijgen. Zeker voor mensen die niet veel eisen hebben is IOS super op tablets.

• ziny
Top, ik zal dan toch voor de iPad 2017 WiFi gaan vanwege gebruiksvriendelijkheid etc. Was redelijk dringend dus bedankt voor de snelle info iedereen!

Verwijderd

De beslissing is al gevallen, maar ik wil toch nog even bevestigen dan een iPad wel degelijk een goede keuze is. Ik heb zelf al 5 jaar een ipad en ben echt wel tevreden over de kwaliteit. Hij werkt na al die jaren (van intensief gebruik) nog steeds als nieuw, snel én gebruiksvriendelijk.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
NO_Excuses schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:50:
de bouwkwaliteit is een stuk beter dan de concurrentie.
Tja, veel Android tablets zijn van plastic en daarom is een iPad beter gebouwd dan een alu/metalen Android tablet? 8)7

iPad is meer foolproof maar daarom niet perse beter. Gebruiks gemak met een Android tablet in 'simple mode' doet niet meer veel onder voor die van een iPad als je mij vraagt?

Afhankelijk van het gebruik, kan evengoed een Android de enige juiste keuze zijn. De keuze is al gemaakt geeft TS aan... ben wel benieuwd, heeft moeders al een smartphone? en indien ja.. is dat toevallig een Android? Dan was de keuze voor Android wellicht voor moeder fijner dan de iPad.

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Gadgeteer schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 14:57:
[...]

Tja, veel Android tablets zijn van plastic en daarom is een iPad beter gebouwd dan een alu/metalen Android tablet? 8)7

iPad is meer foolproof maar daarom niet perse beter. Gebruiks gemak met een Android tablet in 'simple mode' doet niet meer veel onder voor die van een iPad als je mij vraagt?

Afhankelijk van het gebruik, kan evengoed een Android de enige juiste keuze zijn. De keuze is al gemaakt geeft TS aan... ben wel benieuwd, heeft moeders al een smartphone? en indien ja.. is dat toevallig een Android? Dan was de keuze voor Android wellicht voor moeder fijner dan de iPad.
Ben je ooit wel eens een mediamarkt binnen gestapt en heb je daar meerdere tablets vastgehouden?
Als je je echt wil ergeren aan bouwkwaliteit moet je al die android tablets eens goed vasthouden.
Als ik een tablet al hoor kraken van zijn eigen gewicht neem ik het niet meer serieus.
Dat er überhaupt een 'simple mode' bestaat vind ik eveneens wonderbaarlijk.

En wat je aangeeft TS heeft zijn keuze al gemaakt.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
NO_Excuses schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:26:
[...]

Ben je ooit wel eens een mediamarkt binnen gestapt en heb je daar meerdere tablets vastgehouden?
Als je je echt wil ergeren aan bouwkwaliteit moet je al die android tablets eens goed vasthouden.
Als ik een tablet al hoor kraken van zijn eigen gewicht neem ik het niet meer serieus.
Dat er überhaupt een 'simple mode' bestaat vind ik eveneens wonderbaarlijk.

En wat je aangeeft TS heeft zijn keuze al gemaakt.
Ja ik heb zelfs een goed gebouwd Android device aangeschaft bij de Mediamarkt.

De wereld is groter dan de budgetafdeling in de MM.
Ik probeer alleen aan te geven dat er genoeg Android tablets zijn die prima gebouwd zijn, vooral in de prijsklasse waar ook de iPad zit.

Dat er een simpele mode beschikbaar is op veel android devices is niet verwonderlijk, het maakt het device flexibel.

Let op, ik probeer geen iPad af te kraken of pro-android discussie op te starten (itt wat jij met Andoid probeert). Ik wil alleen maar angeven dat Android even goed eenvoudig in gebruik kan zijn en dat er voldoende goed gebouwde goed presterende Android tablets zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Gadgeteer op 18-04-2017 15:38 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:43
Dat inderdaad. Er is een verschil tussen het vergelijken van een iPad of een Android tablet in de budget klasse.
Als je tablets bekijkt van rond de prijs van een iPad, dan kun je zelfs nog kiezen voor een MS Surface pro bij wijze van waarop je gewoon Windows 10 hebt draaien.

Ik ben zelf Android minded, maar we hebben hier wel 2 iPads liggen (wel van mijn vrouw, maar toch). Doen het beide nog prima en de eerste variant (iPad 2) doet het redelijk zonder vertraging alhoewel je wel merkt dat die toch al eventjes een leeftijd heeft ondertussen.

• ziny
Iemand die een goede hoes kan aanraden voor de iPad die ik besteld heb? (Apple iPad - Wi-Fi - 32 GB 2017)
Pagina: 1