Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:28
Goedemiddag,

Twee weken geleden is mijn 1,5 jaar oude LG Nexus 5X helaas kapot gegaan (waarschijnlijk defect moederbord). Ik had hem gekocht bij T-Mobile, dus direct naar de winkel gegaan en hem ingeleverd ter reparatie. Vandaag bericht gehad dat hij niet meer te repareren is, maar wel binnen de garantie valt, dus ik krijg een vervangend toestel. Tot zover goed nieuws.

Echter is de LG Nexus 5X niet meer leverbaar volgens T-Mobile. Daarom hebben ze me verschillende alternatieven aangeboden zoals de Huawei P9, de LG G5 SE, de Sony Xperia X en Samsung Galaxy A3. Persoonlijk voelen al deze toestellen best wel als een stap terug, enigszins qua hardware, maar vooral qua software en ondersteuning. Ik zou deze toestellen dan ook nooit zelf kopen. Mijn Nexus 5X draaide vrolijk Android 7.1.1 zonder nare skin erover en werkte erg prettig. Enige minpunt was dat de accu wat verouderd begon te raken.

Daarnaast was ik ook al een lijstje aan maken voor eventuele nieuwe telefoons als ik in november een nieuw abonnement mag afsluiten, daar stonden de Samsung Galaxy S8 en de Google Pixel 2(?) op (een geheel andere prijsklasse, dus ik was al aan het sparen).

Nu mijn vraag: Wat zijn mijn rechten met betrekking tot de garantie en welke verplichtingen heeft T-Mobile? Kan ik een iets duurder model eisen dat naar mijn mening wel vergelijkbaar is? Of kan ik eventueel tegen bijbetaling één van de nieuwste high-end modellen claimen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Wouter0805 op 13-04-2017 19:35)

Anoniem: 27535

Wouter0805 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:22:
Goedemiddag,

Twee weken geleden is mijn 1,5 jaar oude LG Nexus 5X helaas kapot gegaan (waarschijnlijk defect moederbord). Ik had hem gekocht bij T-Mobile, dus direct naar de winkel gegaan en hem ingeleverd ter reparatie. Vandaag bericht gehad dat hij niet meer te repareren is, maar wel binnen de garantie valt, dus ik krijg een vervangend toestel. Tot zover goed nieuws.

Echter is de LG Nexus 5X niet meer leverbaar volgens T-Mobile. Daarom hebben ze me verschillende alternatieven aangeboden zoals de Huawei P9, de LG G5 SE, de Sony Xperia X en Samsung Galaxy A3. Persoonlijk voelen al deze toestellen best wel als een stap terug, enigszins qua hardware, maar vooral qua software en ondersteuning. Ik zou deze toestellen dan ook nooit zelf kopen. Mijn Nexus 5X draaide vrolijk Android 7.1.1 zonder nare skin erover en werkte erg prettig. Enige minpunt was dat de accu wat verouderd begon te raken.

Daarnaast was ik ook al een lijstje aan maken voor eventuele nieuwe telefoons als ik in november een nieuw abonnement mag afsluiten, daar stonden de Samsung Galaxy S8 en de Google Pixel 2(?) op (een geheel andere prijsklasse, dus ik was al aan het sparen).

Nu mijn vraag: Wat zijn mijn rechten met betrekking tot de garantie en welke verplichtingen heeft T-Mobile? Kan ik een iets duurder model eisen dat naar mijn mening wel vergelijkbaar is? Of kan ik eventueel tegen bijbetaling één van de nieuwste high-end modellen claimen?

Alvast bedankt!
Zoals geopperd zou ik eerst kijken naar andere ingangen en overleggen over de mogelijkheden.

Per saldo is de vraag of een vervangend product aan de verwachtingen voldoet niet aan prijs of deelspecificaties gebonden, maar zoals je zelf ook aangeeft de originele redenen waarom je een toestel kocht. Het kan dus prima zijn dat er geen aangeboden toestel tussen zit dat aan jouw verwachtingen voldoet.

Je moet dat wel kunnen onderbouwen - en volgens mij kan je dat. Je zou de winkel binnen kunnen lopen en daar nog eens concreet al die toestellen proberen of het echt niet vergelijkbaar is. Als dat het geval is, dan zullen ze op basis van jouw argumentatie met een andere suggestie moeten komen.

Willen of kunnen ze dat niet, dan is er feitelijk maar één optie over:
Wetboek 7:21 geeft aan dat als reparatie of vervanging niet mogelijk zijn, ontbinding overblijft. Dat betekent dat de situatie terug moet naar de situatie voor de overeenkomst.

Het volledige aankoopbedrag terug, en het toestel terug. Een lagere vergoeding op basis van ongerechtvaardigde verrijking is niet kansrijk, zie het Quelle arrest. De keuze of ontbonden kan worden is niet voor de leverancier. Als hij wil stellen dat een redelijke vervanger is aangeboden, dan zal ook dat concreet onderbouwd moeten worden, waarbij ingegaan wordt op de argumenten van de koper. Dat is per definitie uitermate lastig, omdat voorkeuren vaak meer emotioneel dan technisch van aard zijn.

Dus zoals gezegd, begin met een dialoog, probeer een andere ingang te vinden. Maar per saldo als dat niet wil, is de volgende stap een ingebrekestelling met fatale termijn voor een oplossing. Over het algemeen zal die sowieso geëscaleerd worden. Maar als dat geen effect heeft, dan is er altijd nog een optie via de rechter.

De leverancier is bij wet gehouden hier pro-actief in te zijn; het moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast opgelost worden. Zijn ze niet pro-actief daarin, dan worden ze daarop alleen maar verder afgerekend in een eventuele zaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-04-2017 17:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-05 17:01

Perkouw

Moderator General Chat
Echt niet om vervelend te doen, maar je geeft zelf al aan een S8 of een Pixel 2 te willen in de toekomst alleen zijn ze wat duurder. Wat als je gewoon op een normale en vriendelijke manier het gesprek aan gaat met T-Mobile om te kijken of er wat te regelen valt met bijbetaling van jou kant?

Wat betreft je vragen welke rechten e.d. zijn er aardig wat topics op GoT te vinden die je hier bij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:22
Rechten heb je pas nodig als je er met de winkel niet uit komt, stel je vraag daar dus eerst. Een ander toestel kopen met korting kan ook voordeliger zijn want volgens mij loopt je oude garantie door op een vervangend toestel. Bij een nieuw toestel, zelf gekocht maar met korting, zou deze weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
Ik heb inderdaad contact opgenomen met T-Mobile. Die geven aan dat de aangeboden toestellen de enige mogelijkheden zijn die ze aanbieden. De keuze van dit aanbod is enkel gebasseerd op prijs en opslagruimte (32GB). Andere zaken zoals software nemen zij niet mee in hun aanbod. Dat lijkt mij al vrij kort door de bocht.

Ook heb ik gevraagd of ik tegen bijbetaling een duurder toestel kan uitkiezen die wel meer naar mijn wens is, maar dat is geen optie volgens hen. Op mijn vraag waarom niet, kreeg ik simpelweg als antwoord dat binnen het beleid van T-Mobile niet mogelijk is.

Op de vraag of ik mijn koopovereenkomst kon ontbinden omdat ze mij niet hetzelfde toestel (Nexus 5X) kunnen aanbieden, ik niet tevreden ben met de aangeboden alternatieven en ik niet tegen bijbetaling een ander toestel mocht uitkiezen, kreeg ik wederom te horen dat het ontbinden van de koopovereenkomst niet mogelijk is (wat ik al bijzonder vind, want volgens mij kunnen zij dat niet zomaar beoordelen?).

De enige optie die overbleef volgens T-Mobile is gewoon een toestel kiezen uit de door hen aangeboden toestellen. Hier ben ik het niet mee eens, dus vandaar dat ik graag zou weten wat nu mijn opties zijn?

Had al wat informatie opgezocht over het ontbinden van een koopovereenkomst:
https://www.consuwijzer.n...oopovereenkomst-ontbinden

Iemand tips over wat ik nu moet doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 15:41

BeToBe

Privacy jurist

Even los van het juridische en even alleen praktisch. Waarom kies je niet voor de Xperia X? De schil van Sony is doorgaans nagenoeg stock. Voor wat betreft updates: welke updates verwacht je tussen nu en november te krijgen, aangezien je in november een nieuwe telefoon wil uitkiezen?

En een telefoon kiezen, meteen verkopen en kijken of je een andere 5x (nieuw of tweedehands) op de kop kan tikken?

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
De Xperia X is maar een paar maanden nieuwer dan de Nexus 5X en kan zeer zeker niet opboksen tegen een Nexus 5X, waardoor ik door dit defect binnen de garantie termijn er wel op achteruit ga qua telefoon. Daarnaast is het feit dat ik in november een nieuwe telefoon wil uitkiezen iets wat ik aan jullie vertel, maar dat zou natuurlijk geen rol mogen spelen in de afhandeling van deze garantie kwestie.

Telefoon kiezen en meteen verkopen is inderdaad ook wat T-Mobile voorstelde, maar dat lijkt me een beetje weglopen van je verantwoordelijkheden als verkoper in plaats van een gepaste oplossing vinden.

Wel ben ik me er uiteraard van bewust dat mijn telefoon alweer 1,5 jaar oud was, dus zeker geen €450 meer waard is. Ook snap ik wel dat de Nexus serie (misschien samen met de OnePlus telefoons) in een losse categorie vallen, dus dat een vervanger daarvoor niet zo makkelijk te vinden is.

Maar daarom lijkt me een duurdere telefoon tegen bijbetaling de beste oplossing. Op de T-Mobile site staat de P9 voor €408 en de LG G5 SE voor €384 aangeboden, dus zeg gemiddeld €400. De LG G6 (als voorbeeld) wordt voor €480 aangeboden op de T-Mobile site. Dan lijkt mij een bijbetaling van €80 toch alleszinds redelijk, alleen weet ik niet hoe ik dit hard kan maken bij T-Mobile, want hier waren ze het dus niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:43
Ik denk dat je je handen dicht mag knijpen met een P9. Deze telefoon zal je bij verkoop €350 opleveren. Dit bedrag kun je aftrekken van de aankoopprijs voor je 5X, laten we zeggen €450.

Samenvattend heb je dan voor €100 1,5 jaar een Nexus 5X gebruikt. Er zijn toestellen die dat bedrag al meteen bij doorverkoop aan afschrijving kosten. Kortom, ik vind dat je niets te klagen hebt. Oke, je hebt geen 5X meer, maar die had je over een half jaar ook niet meer gehad en dan had je hooguit nog €150 voor je 5X ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Uit jouw verhaal kan ik opmaken dat T-Mobile niet echt moeite doet om met jou mee te denken. Zij biedt een paar toestellen aan en vindt het wel prima.

Mijn advies is om in eerste instantie de kwestie intern te escaleren. Een klacht indienen zorgt er af en toe voor dat een bedrijf als T-Mobile ineens wat meer speelruimte heeft m.b.t. de situatie, daar deze door een andere afdeling wordt opgepakt. De medewerker die jij iedere keer aan de telefoon krijgt kan niets en wilt ook vaak niets.

Reviews

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

Wouter0805 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:22:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
Zoals geopperd zou ik eerst kijken naar andere ingangen en overleggen over de mogelijkheden.

Per saldo is de vraag of een vervangend product aan de verwachtingen voldoet niet aan prijs of deelspecificaties gebonden, maar zoals je zelf ook aangeeft de originele redenen waarom je een toestel kocht. Het kan dus prima zijn dat er geen aangeboden toestel tussen zit dat aan jouw verwachtingen voldoet.

Je moet dat wel kunnen onderbouwen - en volgens mij kan je dat. Je zou de winkel binnen kunnen lopen en daar nog eens concreet al die toestellen proberen of het echt niet vergelijkbaar is. Als dat het geval is, dan zullen ze op basis van jouw argumentatie met een andere suggestie moeten komen.

Wetboek 7:21 geeft aan dat als reparatie of vervanging niet mogelijk zijn, ontbinding overblijft. Dat betekent dat de situatie terug moet naar de situatie voor de overeenkomst.

Het volledige aankoopbedrag terug, en het toestel terug. Een lagere vergoeding op basis van ongerechtvaardigde verrijking is niet kansrijk, zie het Quelle arrest. De keuze of ontbonden kan worden is niet voor de leverancier. Als hij wil stellen dat een redelijke vervanger is aangeboden, dan zal ook dat concreet onderbouwd moeten worden, waarbij ingegaan wordt op de argumenten van de koper. Dat is per definitie uitermate lastig, omdat voorkeuren vaak meer emotioneel dan technisch van aard zijn.

Dus zoals gezegd, begin met een dialoog, probeer een andere ingang te vinden. Maar per saldo als dat niet wil, is de volgende stap een ingebrekestelling met fatale termijn voor een oplossing. Over het algemeen zal die sowieso geëscaleerd worden. Maar als dat geen effect heeft, dan is er altijd nog een optie via de rechter.

De leverancier is bij wet gehouden hier pro-actief in te zijn; het moet binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast opgelost worden. Zijn ze niet pro-actief daarin, dan worden ze daarop alleen maar verder afgerekend in een eventuele zaak.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-04-2017 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05 11:45
Anoniem: 27535 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 16:59:
[...]

In basis klopt het wat je schrijft, echter biedt de winkel hier wel een oplossing. Namelijk een vervangend toestel. Deze moet wel gelijkwaardig zijn uiteraard, maar ik heb vooralsnog niet gelezen waarom dat niet aan de orde zou zijn behalve dat de software niet naar wens is van TS. Ontbinding lijkt mij hier (vooralsnog) dan ook niet aan de orde.

Tesla Model 3 RWD (2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:53
VeeGee schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:35:
[...]

In basis klopt het wat je schrijft, echter biedt de winkel hier wel een oplossing. Namelijk een vervangend toestel. Deze moet wel gelijkwaardig zijn uiteraard, maar ik heb vooralsnog niet gelezen waarom dat niet aan de orde zou zijn behalve dat de software niet naar wens is van TS. Ontbinding lijkt mij hier (vooralsnog) dan ook niet aan de orde.
Maar software is toch een deel van de Telefoon? Hij heeft voor een Google telefoon gekocht wegens het update beleid van Google. En daar kunnen andere Fabrikanten niet aan tippen. Dus ja in dat opzicht kan ik het wel begrijpen. En T-Mobile wil ook niet overwegen om een duurder toestel te geven met bij betaling. En dan moet de TS wel de alternatieve van t-mobile aannemen? Laten we niet vergeten dat t-mobile begonnen is met de verkoop van een niet deugdelijk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een vervangend toestel wordt gekozen op basis van alle eigenschappen. De vraag of een vervangend toestel voldoet, is afhankelijk van de overwegingen van de koper ten tijde van aankoop. Wat vond hij belangrijk?

Om het extremer te stellen, als koper een telefoon kiest met 128GB intern geheugen, omdat hij een applicatie draait die niet met minder draait, dan is een telefoon met 64GB maar een 10x zo snelle processor, 10x zo snelle grafische capaciteit, 200" scherm en ingebouwd toetsenbord misschien veel meer waard, maar geen passende vervanging voor de klant.
Je kan stellen dat hij die moet nemen, voor veel verkopen en tweedehands 10 originele telefoons kopen, maar dat is niet het wettelijke aspect. De geldelijke waarde, of andere aspecten zijn niet relevant. Conformiteit is daarmee ook een persoonlijk aspect, dat lastig kan zijn voor de leverancier, maar het is wel zijn probleem - dat is het gevolg van een niet-conform (defectgaand) product leveren.

Andersom staat niets leverancier in de weg om theoretisch voor een paar tientjes een tweedehands toestel dat hetzelfde is als het originele toestel ergens te kopen en als vervanging te regelen. En ja, het is redelijk te verwachten dat een leverancier zo pro-actief is in het vinden van een oplossing.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 13-04-2017 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
Heel helder verhaal! Bedankt daarvoor. De koopovereenkomst ontbinden was wat de dame van T-Mobile aan de telefoon stug ontkende als mogelijkheid, maar dat was niet echt geloofwaardig.

Omdat ik niet verwacht dat nog een keer bellen zin heeft, zal ik een schriftelijke klacht indienen bij T-Mobile en de reactie daarop afwachten. Mocht daar niets uitkomen dan kan ik dus als het goed is met die schriftelijke klacht en de reactie van T-Mobile daarop naar de geschillencommissie voor telecommunicatie.

Mocht ik nog ergens vastlopen, dan laat ik het horen. Voor nu in ieder geval erg bedankt voor de input, hopelijk kom ik zo tot een oplossing. En tot die tijd mag m'n oude Nexus 5 nog even aan de bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:22

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Soms is techniek blijkbaar erg moeilijk te vatten voor mensen met een juridische achtergrond...
Uit de openingspost:
Persoonlijk voelen al deze toestellen best wel als een stap terug, enigszins qua hardware, maar vooral qua software en ondersteuning. Ik zou deze toestellen dan ook nooit zelf kopen. Mijn Nexus 5X draaide vrolijk Android 7.1.1 zonder nare skin erover en werkte erg prettig.
Hij noemt daar zo al 2 dingen op die mij er ook toe doen besluiten om bijvoorbeeld nooit een Samsung te kopen en deze al zeker niet gelijkwaardig te zien aan een Nexus/Pixel toestel van dezelfde financiële waarde...
  1. Software
  2. Ondersteuning
Het zijn dus voor hem (zoals Floppus ook al aangaf) GEEN serieuze vervangende toestellen...
Komt daar nog bovenop dat software een van de belangrijkste en bepalende onderdelen van een smartphone is...
Het toestel is sowieso nog te koop in Nederland (diverse webshops hebben 'm nog)... Laten ze 'm daar dan maar kopen en aan jou geven...

[ Voor 4% gewijzigd door servies op 14-04-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-05 08:37
Probeer anders eens het webcare team via social media te bereiken. De mensen van webcare staan er om bekend dat ze meer meedenken dan de mensen in het callcenter.
Stuur ze duidelijk (en vriendelijk :)) je verhaal en laat ze kijken wat zij voor je kunnen betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter0805
Om het gehele verhaal toch nog compleet te maken, hierbij hoe het uiteindelijk is afgelopen:

Na de schriftelijke kracht kreeg ik wederom telefonisch hetzelfde verhaal dat er geen andere mogelijkheden waren dan uit de aangeboden toestellen kiezen. Hierop heb ik besloten een brief ter ontbinding van de koopovereenkomst te versturen (ondanks dat dit door T-mobile medewerkers tijdens de telefonische contacten als onmogelijk werd verklaard) met het verzoek de volledige aanschafprijs van de telefoon teruggestort te krijgen en ditmaal schriftelijk te reageren in plaats van telefonisch.

Vervolgens kreeg ik keurig netjes een schriftelijke reactie van T-mobile dat mijn verzoek tot ontbinding was goedgekeurd en heb ik eind mei het volledige bedrag teruggestort gekregen. Het bijbehorende abonnement loopt wel gewoon door, dus al met al ben ik erg tevreden!

Bedankt voor alle input en info, want daardoor wist ik dat ik binnen mijn rechten aan het handelen was en gewoon kon doorzetten. Nu alleen nog een nieuwe telefoon uitkiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricho
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik wilde toch even een account aanmaken om hier te kunnen reageren;

ook ik ben tegen precies hetzelfde probleem aangelopen als OP en door ook met name dit topic heb ik geprobeerd hetzelfde te kunnen fixen als hij. Ik heb eerst 4 weken moeten wachten op het bericht dat mijn telefoon (Nexus 5X) uiteindelijk niet gerepareerd kon worden. Daarna heb ik gelijk een soortgelijke brief gestuurd met daarin het verzoek tot schadevergoeding (volgens de regeltjes die hier in dit topic ook werden aangehaald en wat beperkte kennis in het privaatrecht).
Het duurde nog eens 3 weken voordat ik bericht kreeg, helaas niet schriftelijk zoals wel duidelijk aangegeven. Bij mij hebben ze me nog eens duidelijk gemaakt dat ik alleen de keuze heb uit die 3 aangeboden toestellen en dat er verder niks anders op zit, helaas.
Omdat ik in totaal al 7 weken zonder een degelijke telefoon zit, heb ik het hier maar bij gehouden. Dit topic vond ik vrij nuttig om mijn kansen in te schatten, maar helaas werkt T-Mobile dus niet altijd mee zoals je wil.
Door die enorm lange wachttijden ben ik ook enorm gefrustreerd geraakt en zij zijn hierdoor wel na dit contract een klant verloren! Too bad, nice try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
[...]

Software is een belangrijk argument in de keuze voor een telefoon. Een Android systeem met eigen schil heeft in beginsel al een vertraagd update beleid tegenover Google Android, hoe goed het update beleid ook is. Daarnaast wordt interne opslag zwaarder belast door extra meegeleverde apps, welke van lagere kwaliteit kunnen zijn als de Google variant. Instellingen kunnen verborgen zijn, of juist extra instellingen toegevoegd die de prestaties verlagen. Apps kunnen soms helemaal niet beschikbaar zijn.

Voor mensen die bewust voor een Google Android systeem kiezen, heeft een OS voldoende meerwaarde dat het echt een vereiste is, net zoals dat sommige mensen een Dual SIM nodig hebben, of een vingerafdrukscanner. Voor mij geldt ook dat ik nooit een telefoon zou willen die geen skin heeft die zeer dichtbij Google Android ligt (of Google Android zelf is, uiteraard). Het is voor mij een perfect ontworpen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:02

CasGas

.

Ik zou gewoon eieren voor mijn geld kiezen, het duurste toestel uitzoeken qua restwaarde, dus als je die zou verkopen op marktplaats dat je daar het meeste geld voor krijgt. Dan een nieuw toestel kopen in combinatie met dat geld, dan heb je toch weer een nieuw toestel voor heel wat minder.

<ehh.. oud topic en niet op tijd gezien, excuses>

[ Voor 8% gewijzigd door CasGas op 05-09-2017 14:59 ]

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter0805
Tricho schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:48:
Ik wilde toch even een account aanmaken om hier te kunnen reageren;

ook ik ben tegen precies hetzelfde probleem aangelopen als OP en door ook met name dit topic heb ik geprobeerd hetzelfde te kunnen fixen als hij. Ik heb eerst 4 weken moeten wachten op het bericht dat mijn telefoon (Nexus 5X) uiteindelijk niet gerepareerd kon worden. Daarna heb ik gelijk een soortgelijke brief gestuurd met daarin het verzoek tot schadevergoeding (volgens de regeltjes die hier in dit topic ook werden aangehaald en wat beperkte kennis in het privaatrecht).
Het duurde nog eens 3 weken voordat ik bericht kreeg, helaas niet schriftelijk zoals wel duidelijk aangegeven. Bij mij hebben ze me nog eens duidelijk gemaakt dat ik alleen de keuze heb uit die 3 aangeboden toestellen en dat er verder niks anders op zit, helaas.
Omdat ik in totaal al 7 weken zonder een degelijke telefoon zit, heb ik het hier maar bij gehouden. Dit topic vond ik vrij nuttig om mijn kansen in te schatten, maar helaas werkt T-Mobile dus niet altijd mee zoals je wil.
Door die enorm lange wachttijden ben ik ook enorm gefrustreerd geraakt en zij zijn hierdoor wel na dit contract een klant verloren! Too bad, nice try.
Die wachttijden zijn inderdaad erg lang, wat ervoor zorgt dat je sneller geneigd bent om hun aanbod dan maar te accepteren. Ik kon terugvallen op m'n Nexus 5, die nog prima werkt, maar ik kan me voorstellen dat het zonder goede vervanger een erg lange tijd wachten is. Mocht T-Mobile niet ingaan op je verzoek tot ontbinding dan kun je alleen nog maar naar de geschillencommissie stappen. Omdat je in je recht staat, win je die zaak als het goed is, maar het is wel heel veel gedoe, dus ik snap dat je op een gegeven moment helaas eieren voor je geld hebt moeten kiezen.
Pagina: 1